| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia wprowadza do sprzedaży 245 konną wersję nowej Optimy. Jak sam przyznaje producent to jednocześnie najszybszy samochód, jaki marka oferowała kiedykolwiek w Europie.

Zmodyfikowane zderzaki (m.in. tylny w kształcie dyfuzora), dwie końcówki układu wydechowego wyprowadzone po bokach, obniżone o 10 mm zawieszenie, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czerwone zaciski hamulcowe, reflektory LED, zmodyfikowany wlot powietrza i inna kolorystyka klamek to detale, które nadają eleganckiemu nadwoziu nowej Kii sportowego sznytu.

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Źródło: Kia

Sportowego ducha czuć także we wnętrzu. Do zajęcia miejsca za spłaszczoną u dołu kierownicą zachęcają głęboko wyprofilowane fotele (względem standardowo montowanych w słabszych odmianach Optimy poduszki boczne oparcia fotela są wyższe o 2,59 cm, a siedziska – o 1,44 cm) ozdobione emblematami GT.

Ponadto o odpowiednią atmosferę we wnętrzu dbają m.in. standardowo stosowana czarna podsufitka oraz aluminiowe wstawki na konsoli centralnej i aluminiowe nakładki na pedały.

Zobacz też: Nowa Kia Optima 2016 – cennik

Nowa Kia Optima GT 2016 – nowy silnik 2.0 T-GDi/245 KM

Do napędu Optimy GT posłużył nowy silnik – dwulitrowa, turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem osiągająca moc maksymalną 245 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 1350 do 4000 obr/min. Standardowo z napędem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Według danych producenta Optima sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s (7,6 s wersja kombi) i może się rozpędzić do 240 km/h (232 km/h wersja kombi).

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Źródło: Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 – wrażenia z jazdy

Jednak mocny silnik i detale stylizacyjne to nie jedyne zmiany względem słabszych odmian Optimy. Wersja GT jest standardowo wyposażona w efektywniejszy układ hamulcowy (zwiększone tarcze wentylowane), obniżone o 1 cm zawieszenie ze zwiększoną siłą tłumienia, adaptacyjne, sterowane elektronicznie amortyzatory i układ kierowniczy z przekładnią zębatkową i sterowaniem elektromechanicznym z silnikiem wspomagania umieszczonym bezpośrednio na listwie zębatkowej (R-MDPS).

Układ napędowy może pracować w trzech trybach – Eco, Normal oraz Sport. Przy czym po wybraniu jednego z trybów zmieniają się – praca układu kierowniczego, praca układu zawieszenia (w trybie Eco jest najbardziej komfortowa), w trybie Sport wyczula się reakcja na gaz, a skrzynia biegów utrzymuje silnik na wyższych obrotach, a ponadto do wnętrza dochodzi głośniejszy niż w pozostałych trybach zmodyfikowany elektronicznie dźwięk pracy jednostki napędowej.

Po wciśnięciu gazu GT ochoczo wyrywa do przodu. Towarzyszy temu emitowany z głośnika szlachetny dźwięk silnika. Podczas prób na przygotowanym torze, Kia dała się poznać jako auto zaskakująco dobrze radzące sobie podczas jazdy w slalomie. Zawieszenie skutecznie utrzymuje auto w ryzach, a układ kierowniczy zapewnia wymaganą w takich sytuacjach precyzję prowadzenia. Podczas jazdy na autostradzie czuć było wyraźny spadek dynamiki po przekroczeniu prędkości ok. 160 km/h. Podsumowując – łowcy wrażeń za kierownicą docenią możliwości GT podczas dynamicznych przejażdżek po krętych odcinkach dróg ale należy się liczyć z tym, że po rozpędzeniu się do wysokich prędkości na autostradzie dynamika przyspieszania wyraźnie osłabnie. Przyznamy, że pod tym względem trochę więcej oczekiwaliśmy od wersji GT.

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Źródło: Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 – dane techniczne

Silnik

2,0 l / 245 KM T-GDI (benzynowy)

Typ/rodzaj                                          czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                          2,0 l, 1998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          86,0 x 86,0 mm

Stopień sprężania                               10:1

Maksymalna moc                               245 KM (180 kW) przy 6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy        350 Nm w przedziale 1350-4000 obr/min

Liczba zaworów                                16 (4 na cylinder)

Zasilanie                                             bezpośredni wtrysk paliwa

Norma emisji spalin                           Euro 6

Skrzynia biegów

6-stopniowa automatyczna

Zawieszenie kół

Przednie          Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne                          Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe,  stabilizator przechyłów

Hamulce

Z przodu                                330, tarczowe wentylowane

Z tyłu                                     310 mm, tarczowe wentylowane

Koła i ogumienie

Standard                                18-calowe obręcze kół lekkich stopów

Opony                                    Michelin Pilot Sport 3 w rozmiarze 235/45 R18

Koło zapasowe                    Zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary (mm) – Optima GT

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1455

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół z przodu                                    1597

Rozstaw kół z tyłu                             1608

Zwis przedni                                        965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               125

*bez lusterek bocznych

Wymiary (mm) – Optima GT kombi

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1460

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół z przodu                       1597

Rozstaw kół z tyłu                             1608

Zwis przedni                                        965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               125

*bez lusterek bocznych

Pojemności (l)

                                                           Sedan              Kombi

Zbiornik paliwa                                  70                    70

Bagażnik (VDA)                               510                  552 / 1686*

*do drugiego rzędu siedzeń / do pierwszego rzędu siedzeń i do dachu

Masy (kg)

                                                           Sedan              Kombi

Masa własna                                      1,580               1,605

Dop. masa całkowita                         2,120               2,190

Masa przyczepy, hamowanej             1,400               1,400

Masa przyczepy, niehamowanej           700                  700

Osiągi

                                                           Sedan              Kombi

Prędkość maksymalna (km/h)            240                  232     

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)           7,4                   7,6

Elastyczność 60-100 km/h (s)            3,7                   3,8

Zużycie paliwa (l/100 km)

                                                           Sedan              Kombi

Średnie                                                 8,2                   8,2

Na trasie                                               6,1                   6,1

W mieście                                          11,8                 11,8

Emisja CO2 (g/km)                            191                  191

Źródło: Kia

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

VAT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Gałecki

Ekspert w zakresie ekonomii i prawa gospodarczego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »