Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Honda Jazz przyciąga wzrok niebanalnym kształtem nadwozia. W naszym teście przyglądamy się z bliska japońskiemu maluchowi z manualną skrzynią biegów i wolnossącą benzynową jednostką napędową (jedyną w ofercie).

Od wielu lat wszystkie modele Hondy przyciągają uwagę niebanalną, wręcz egzotyczną jak na europejskie standardy stylizacją. Kamieniem milowym, który zapoczątkował odważny design w modelach Hondy był Civic, którego linia wciąż potrafi zaskoczyć największych motoryzacyjnych ignorantów. Co więcej, łatwo zauważyć, że coraz więcej modeli w ofercie Hondy charakteryzuje się nietuzinkowym kształtem.

Trend ten dobrze ilustruje miejski model Jazz, którego poprzednie generacje były zachowawcze w formie, a najnowsza kusi krzykliwą linią nadwozia okraszoną dostępną paletą wyrazistych kolorów.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Hondy znajdziesz tutaj

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – wnętrze

Z designem nadwozia dobrze współgra wygląd tablicy przyrządów. Oryginalny kokpit ma ciekawą formę i jest jednocześnie przejrzysty oraz wygodny w obsłudze. Po lewej stronie kierownicy zainstalowano poręczny cupholder. Nie zapomniano też o praktycznych półkach na dole pod środkową konsolą oraz o wejściach HDMi i USB.

Na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego. Ale choć sam ekran sprawnie reaguje na dotyk to obsługa interfejsu mogłaby być bardziej intuicyjna. Niezbyt wygodne jest także sterowanie głośności radiem – reguluje się ją przyciskami na ekranie. Pokrętło sprawdziłoby się lepiej.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości o ile zwracamy uwagę na górne partie kokpitu. Te zastosowane w dolnych partiach tablicy przyrządów są co najwyżej przeciętnej jakości.

W Hondzie Jazz siedzi się bardzo wygodnie. To zasługa obszernych i odpowiednio wyprofilowanych foteli.

Przedział pasażerski rozpieszcza pasażerów przestronnością. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Walory użytkowe pojazdu dodatkowo podnosi standardowy system składania tylnej kanapy Magic Seats.

Bagażnik Hondy Jazz ma objętość 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnym w klasie.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hondy Jazz znalazła się jedna jednostka napędowa. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

W recenzowanym egzemplarzu zastosowano manualną, sześciobiegową przekładnię.

Temperament Hondy Jazz daje o sobie znać dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość ok. 4500 obr./min. Wtedy czuć wyraźny przyrost dynamiki i Honda zaczyna pewnie przeć do przodu. W niższych partiach obrotów auto jest ospałe i niemrawo nabiera prędkości. Mimo to prowadzenie jest przyjemne. To zasługa precyzyjnie działającej dźwigni zmiany biegów, niezłego układu kierowniczego oraz zestrojenia zawieszenia - nierówności tłumione są komfortowo, a auto prowadzi się bardzo stabilnie nawet podczas szybszej jazdy po ciasnych zakrętach.

W ruchu miejskim doceniliśmy dobrą widoczność z miejsca kierowcy, stosunkowo niewielki promień skrętu oraz niskie zużycie paliwa (6,8 l benzyny na 100 km).

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – podsumowanie

Honda Jazz przyciąga uwagę niebanalnym kształtem odróżniającym ją znacznie od większości zaprojektowanych zachowawczo konkurentów. Cieszy też nietuzinkowy wygląd kokpitu. Jednak największym atutem opisywanego Jazz’a jest duża praktyczność nadwozia. Przestronne wnętrze i ciekawe rozwiązanie konstrukcyjne w postaci Magic Seats znacznie powiększają możliwości przewozowe małej Hondy. Nie bez znaczenia jest też niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Biorąc od uwagę powyższe łatwo przymknąć oko na niedostatki dynamiki w dolnych zakresach obrotów.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC – dane techniczne

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC man.
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1318 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 102 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm/5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 354 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/169,4/155 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 61 600 zł (59 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uprawnienia straży miejskiej 2022
    Uprawnienia straży miejskiej 2022, czyli kiedy strażnik miejski może zatrzymać pojazd do kontroli, a kiedy pieszego. Czy straż miejska może legitymować?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne? Obowiązek ich stawiania jest bardzo precyzyjnie regulowany przez przepisy. Dziś przypomnimy główne zasady.
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego?
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego? To pytanie o tyle zasadnicze, że uprawnienia tej formacji są naprawdę mocno ograniczone. Sprawdźmy.
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej? Tak, taki właśnie program został zatwierdzony przez radę nadzorczą PFRON.
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych w praktyce
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych? Co oznacza? Zobaczmy o czym w praktyce mówi art. 14 pkt 8 Prawa o ruchu drogowym.
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Castrol i Sprint Power mają pomysł. Pracują nad akumulatorem, który można ładować z mocą 800 kW!
    Nowa definicja skrzyżowania. Uwaga na mandaty!
    Nowa definicja skrzyżowania obowiązuje od 21 września 2022 roku. I choć zmiana miała być kosmetyczna, może oznaczać dla kierowców mandat.
    125 tys. Yarisów Cross w Europie. Kupujemy głównie hybrydy
    125 tys. Yarisów Cross w Europie, czyli miejski crossover bije rekordy popularności. 94 proc. pojazdów opuszcza salon z silnikiem hybrydowym.
    Samochody elektryczne sposobem na kryzys energetyczny
    Samochody elektryczne. W związku z rosnącymi stawkami za prąd i brakami w dostawach gazu oraz węgla coraz więcej mówi się o kryzysie energetycznym. Jak wskazują eksperci, sposobem na niedobory prądu mogą być samochody elektryczne. Każdy z nich to potencjalny bank energii dla budynków i odciążenie dla sieci. Czy kierowcy zostaną prosumentami tak jak właściciele fotowoltaiki?
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego?
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego? Oto pytanie, które postawiliśmy przed dzisiejszym materiałem. Odpowiedź jest prosta.
    Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
    Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu?
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu? Tak, pytanie może wydawać się podchwytliwe, ale podchwytliwe nie jest. Poszukajmy zatem odpowiedzi.
    Kara za spóźniony przegląd 2022 r.
    Kara za spóźniony przegląd 2022 r.? Nowy taryfikator mandatów zwiększył mandat za to wykroczenie. Teraz wynosi on... Będziecie naprawdę zdziwieni!
    Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna FOTO
    Test: Audi S8 po liftingu. Choć waży 2,3 tony, sprint do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,8 s. Choć 4.0 V8 bulgocze spod maski, to nadal prawdziwa limuzyna.
    Samozapłon samochodu a odszkodowanie OC
    Samozapłon samochodu a odszkodowanie OC. Czyli czy gdy zapali się mój samochód, mogę liczyć na odszkodowanie z polisy OC?
    Jak zaoszczędzić na ubezpieczeniu samochodu?
    Jak zaoszczędzić na ubezpieczeniu samochodu? Szalejąca inflacja sprawia, że kierowcy coraz częściej zadają to pytanie. Jak brzmi odpowiedź?
    Droga ekspresowa S19 Dukla-Barwinek. Pozytywny wynik kontroli przetargu
    Droga ekspresowa S19. Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa) – poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus.
    Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
    Nowe Mitsubishi ASX 2023 pokazało swoją twarz. I jasne stało się to, że nowa generacja hitu sprzedaży z Japonii stanie się bliźniakiem Renault Captura.
    Odcinkowy pomiar prędkości: po jakim czasie przychodzi mandat?
    Odcinkowy pomiar prędkości: po jakim czasie przychodzi mandat? To pytanie zadawane przez kierowców. Tyle że nie tak łatwo na nie odpowiedzieć.
    Stracił prawo jazdy za punkty. Wystarczyło 18 sekund
    Stracił prawo jazdy za punkty, czyli historia kierowcy Dacii, który w 18 sekund uzbierał 29 punktów karnych. Tak działa nowy taryfikator punktów.
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Co z ciężarówkami?
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. jest pewny. Co z ciężarówkami? Choć stanowią one 4 proc. floty, odpowiadają za 34 proc. emisji CO2.
    Via Carpatia. Nowe odcinki S19 w realizacji
    Via Carpatia. Nowe odcinki drogi S19 między Radzyniem Podlaskim a Lubartowem zaczynają być realizowane. GDDKiA podpisała pierwsze umowy.
    Toyota z dużym przebiegiem? Klub ma już 2500 członków
    Toyota z dużym przebiegiem? Każdy właściciel takiego auta może się zgłosić do Klubu Rekordowych Przebiegów. Liczba członków to ponad 2500 osób.
    Ładowanie samochodu bez aplikacji i karty. BMW z nową funkcją
    Ładowanie samochodu bez aplikacji i karty? Dokładnie. BMW jako pierwszy producent samochodów wprowadza opcję Plug&Charge.
    Punkty karne za granicą. Niemcy, Czechy i Słowacja
    Punkty karne za granicą, czyli dziś sprawdzimy czy w takich krajach jak Niemcy, Czechy i Słowacja obowiązuje system punktów karnych.