REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Galaxy to jedna z ikon minivanów. W naszym teście sprawdzamy jak jeździ 180 konny „autobus” z napędem na obie osie i wyposażeniem spotykanym dotąd głównie w klasie Premium.

Choć samochody typu minivan są z reguły wyśmiewane przez „prawdziwych mężczyzn”, którzy potwierdzenie własnej męskości odnajdują tylko w sportowych pojazdach, trudno sobie wyobrazić lepszy środek transportu dla rodziny niż właśnie minivan. Funkcjonalne i przestronne wnętrze z dziesiątkami schowków, dużymi szybami, stolikami, cupholderami, i bardzo, bardzo komfortowymi fotelami sprzyjają nawet najdalszym podróżom. Zwłaszcza, że dostępny zazwyczaj w autach tego typu, przepastny przedział bagażowy pozawala z większą swobodą pakować rodzinę na wakacje. Nowy Ford Galaxy łączy w sobie wszystkie wspomniane cechy i oferuje o wiele więcej.

REKLAMA

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Tomasz Korniejew

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD – wnętrze

REKLAMA

Najważniejszy w każdym minivanie jest przedział pasażerski. Ten w opisywanym Fordzie Galaxy pomieści 7 osób (w każdej wersji). Standardem jest także to, że pasażerowie drugiego rzędu mogą niezależnie regulować kąt pochylenia oparć, ich fotele są przesuwane i składane na płasko po wciśnięciu przycisku. Na płasko, w podłodze składane są także fotele trzeciego rzędu. Jednak za dodatkowe 800 zł (opcja dla najbogatszej odmiany Titanium) mogą być te fotele składane i rozkładane elektrycznie.

Gdyby ktoś chciał zrobić na rodzinie jeszcze większe wrażenie, może nabyć za 14 200 zł (w pakiecie m.in. ze skórzaną tapicerką i schładzaczem) efektowne przednie fotele wielokonturowe. Oprócz tego, że są doskonale wyprofilowane i zapewniają wysoki komfort jazdy (fotel kierowcy da się regulować w 8 kierunkach) podczas bardzo długich podróży, są wyposażone w rozbudowaną funkcję masażu (11 punków, które masują plecy i pośladki). Trzeba przyznać, że masaż w Galaxy jest efektywny i traktowanie go jedynie w kategoriach gadżetu to błąd.

Więcej informacji na temat marki Ford znajdziesz tutaj

Dostępu do wnętrza przedziału pasażerskiego bronią duże drzwi. Tylne boczne już nie są odsuwane na boki (jak to miało miejsce w starszej generacji Forda) tylko otwiera się je tradycyjnie. Takie rozwiązanie ma swoje minusy, bo po zaparkowaniu na ciasnym parkingu utrudnia zajęcie miejsca w tylnych rzędach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Duża, uchylana do góry pokrywa ułatwia za to dostęp do bagażnika. W opcji siedmioosobowej przedział na pakunki ma objętość 300 l (do półki pod tylną szybą). W przypadku złożenia w podłodze foteli trzeciego rzędu przestrzeń ładunkowa rośnie do niebagatelnych 1206/1301 l (licząc do linii dachu) – w zależności od przesunięcia foteli drugiego rzędu. W wersji Titanium standardowym wyposażeniem jest siatka zabezpieczająca przedmioty w bagażniku przed samoistnym przesuwaniem się podczas jazdy i trzystrefowa automatyczna klimatyzacja.

Przedział pasażerski nowego Forda Galaxy został wykończony materiałami wysokiej jakości. Ładnie zaprojektowana tablica przyrządów jest standardowo wyposażona (w wersji Titanium) w kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej 8 cali, który jednocześnie obsługuje system pokładowy Ford SYNC 3. Producent regularnie poprawia intuicyjność i sprawność obsługi komputera pokładowego, niemniej wciąż jest w tej kwestii trochę do zrobienia. Zwłaszcza w dziedzinie sprawnej reakcji systemu na wywoływanie poszczególnych funkcji. Zdarza się, że ekran nie zawsze wyczuwa dotyk, a komputer po wciśnięciu już jakieś funkcji zbyt długo „się zastanawia” nad reakcją. Także usytuowanie ekranu nie jest zbyt ergonomiczne – jest za daleko odsunięty od kierowcy.

Choć kierowca Galaxy ma dobry podgląd na otoczenie (to zasługa regularnego kształtu nadwozia i dużych okien), to jednak podczas parkingowych manewrów wsparcie czujników parkowania (koszt czujników przednich i tylnych to 1900 zł) jest nieocenione i zdecydowanie warto w nie zainwestować.

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Tomasz Korniejew

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Galaxy został wyposażony w wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 180 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa automatyczna przekładnia PowerShift. Według danych producenta ważące aż 1841 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,6 s.

Opisywane Galaxy zostało wyposażone w napęd na obie osie co dodatkowo podnosi jego walory użytkowe. A jak się spisuje w praktyce?

Dalsza część testu Forda Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD na następnej stronie


Choć ocena dynamiki po zerknięciu w dane producenta nie zapowiada spektakularnych doznań za kierownicą, to jednak w czasie jazdy odczucia kierowcy są o wiele lepsze. W najczęściej używanym zakresie obrotów duży Ford przyspiesza sprawnie. Co więcej, nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów chętnie nabiera prędkości w momencie kiedy planujemy wyprzedzanie. Standardowym wyposażeniem Galaxy jest przednia szyba o zwiększonych walorach akustycznych, czyli lepiej wyciszająca wnętrze. Trzeba przyznać, że ma to duży wpływ na jakość podróży. W przedziale pasażerskim panuje błoga cisza bez względu na to, czy poruszamy się po mieście, czy też pędzimy z maksymalną dozwoloną prędkością po autostradzie.

Zaskakująco dobrze, duży Ford wypada pod względem prowadzenia. Co prawda auto ma tendencję do podsterowności podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach, niemniej objawia się ona zaskakująco późno i jest przewidywalna. Poza tym wszelkie uślizgi są korygowane przez systemy elektroniczne i napęd na obie osie.

Zobacz też: Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM - (R)ewolucja!

Testowany Galaxy został wyposażony w zawieszenie adaptacyjne (CCD) z możliwością wyboru jednego z 3 trybów pracy: Komfort, Standard lub Sport (koszt 14 200 zł). W trybie Sport amortyzatory usztywniają się, co dobrze sprawdza się podczas jazdy po autostradzie. Tryb komfort powoduje, że nierówności pochłaniane są bez uszczerbku dla komfortu jazdy.

Kierowcy docenią też z pewnością precyzję prowadzenia dużego minivana. Da się tu wyczuć kunszt będący znakiem rozpoznawczym inżynierów Forda.

Tradycyjnie już dla tego typu konstrukcji łyżką dziegciu w beczce miodu jest zwłoka, którą czasami wykazuje automatyczna przekładnia w reakcji na gaz.

Nieźle, biorąc pod uwagę gabaryty, masę i napęd na cztery koła wypada duży Ford pod względem zużycia paliwa. Wyniki na poziomie 11 l na 100 km w ruchu miejskim i 7,5 l na 100 km podczas jazdy w trasie należy uznać za satysfakcjonujące.

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Tomasz Korniejew

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD – podsumowanie

Nowy Galaxy przekonuje do siebie funkcjonalnym wnętrzem, ponadprzeciętnym komfortem jazdy i wysokiej jakości układem jezdnym. Nie bez znaczenia są także bogate wyposażenie standardowe i rozbudowana lista opcji.

Nie da się ukryć, że najnowszy Ford Galaxy to propozycja dla rodzin z większą swobodą nabywczą. Najtańsza wersja z benzynowym silnikiem 1.6 EcoBoost o mocu 160 KM kosztuje 119 000 zł. Najtańsza odmiana z opisywanym silnikiem, automatyczną przekładnią i napędem na obie osie kosztuje 155 900 zł. Za wersję wyposażenia Titanium należy dopłacić dodatkowe 13 600 zł. Ale gdy weźmiemy pod uwagę bogate wyposażenie pojazdu i możliwości przewozowe okaże się że oferta zyskuje na atrakcyjności.

 Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD – dane techniczne

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 300/1201 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 484,8/191,6/174,7 cm
Rozstaw osi 285 cm
V-max 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s
Zużycie paliwa* 6,4/5,4/5,8 l/100 km
Cena od 169 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA