reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Volvo, dzięki najnowszemu modelowi S90 zrobi nie małe zamieszanie w segmencie E. Nowa konstrukcja oparta na platformie modułowej SPA jest naszpikowana najnowszymi zdobyczami techniki. Sprawdziliśmy, jak jeździ.

Nowe Volvo S90 robi piorunujące wrażenie. Klasyczna linia długiego na 496,3 cm sedana została ozdobiona nowocześnie wyglądającymi lampami tylnymi i (od wersji Momentum) reflektorami LED z listwą świetlną w kształcie młota Thora. Najnowsze S90 jest o 5,6 cm dłuższe od BMW 5 i o 3 cm dłuższe od Audi A6. Dostojności nadwoziu dodaje też spora szerokość – 189 cm (o 3 cm więcej niż w BMW i o 1,6 cm więcej niż w Audi). Standardowo w najuboższej wersji Kinetic, S90 jest osadzone na siedemnastocalowych kołach. Jednak każdy kto chce jeszcze bardziej zadać szyku powinien się zdecydować na dostępne za 7840 zł koła o średnicy dwudziestu cali – wyglądają obłędnie. Konstrukcja została oparta o najnowszą platformę SPA, na której powstało dobrze przyjęte przez rynek Volvo XC90.

Zobacz też: Volvo V90 2016 - nowa odsłona szwedzkiego kombi

Nowe Volvo S90

Źródło: Volvo

Nowe Volvo S90 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego S90 jest obszerny, a kokpit zaprojektowany ze smakiem. Głównym motywem konsoli centralnej jest duży kolorowy wyświetlacz (w podstawowej wersji o przekątnej 6,5 cala, w bogatszych o przekątnej 9 cali). Podczas pierwszych jazd nowym modelem Volvo mieliśmy okazję zapoznać się z wersją Inscription, której standardowym wyposażeniem jest skórzana tapicerka Nappa, a wnętrze jest wykończone większą ilością ozdobników. Dodatkowo, w odmianie Inscription zamiast klasycznych „zegarów” zastosowano kolorowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych jest bardzo wysoka, podobnie do staranności wykończenia i łączenia poszczególnych elementów.

Nowe Volvo S90 – deska rozdzielcza

Źródło: Volvo

Oczywiście mnogość zastosowanych systemów wspomagających kierowcę łączy się z rozbudowanym systemem pokładowym, co na początku kontaktu z pojazdem jest nieco przytłaczające. Jednak po zapoznaniu się z poszczególnymi funkcjami i przyzwyczajeniu się do menu, obsługa interfejsu staje się łatwiejsza.

Wersja Inscription została wyposażona w fotele zapewniające wyższy komfort podróżowania. Trzeba przyznać, że ich szeroki zakres regulacji, w połączeniu z odpowiednim wyprofilowaniem uprzyjemniają nawet najdłuższe podróże.

Zobacz też: Najnowsze Volvo S90 z detektorem dużych zwierząt!

Nowe Volvo S90 – napęd/układ jezdny

Spośród dostępnej gamy silnikowej Volvo S90, mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ egzemplarz oznaczony emblematem D4, napędzany przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 190 KM przy 4250 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Według danych producenta 190 konne Volvo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 230 km/h.

Po pierwszych kilometrach przejechanych wysokoprężnym Volvo mieliśmy wrażenie, że auto jest jeszcze lepiej wyciszone niż większy brat XC90. Charakterystyczny odgłos pracy jednostki wysokoprężnej był słyszalny tuż po uruchomieniu silnika, ale nie. Jednak, gdy silnik osiągnął optymalną temperaturę, charakterystyczny odgłos pracy zniknął.

Nowe Volvo S90 – charakterystyczne tylne lampy

Źródło: Volvo

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy


Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy



Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy


Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Miżołębska

biuro prawne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama