Kategorie

Test BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
Osoby szukające idealnego auta na tor, które mogliby także użytkować na co dzień bardzo często kierują swe kroki do salonów BMW lub Porsche. Postanowiliśmy sprawdzić czy nowe BMW M4 faktycznie jest tak wszechstronnym autem sportowym jak go "malują".

BMW M4 - gdy w drodze po bułki zachce Ci się wyścigowych wrażeń

BMW M4 to niesamowite auto. Piekielnie szybkie i narowiste, a przy tym luksusowo wyposażone. Choć jego moc i osiągi mogą przerażać, przy włączonych systemach stabilizacji jazdy nawet laik powinien poradzić sobie z ujarzmieniem jego wigoru. I choć auto pełne jest zalet, nowe BMW M4 może mocno rozczarować kogoś, kto oczekuje od niego rasowego, sportowego charakteru.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Nowe BMW M4 niezwykle łatwo skupia na sobie wzrok mijających go osób. Potężne, wręcz pretensjonalne wloty powietrza w przednim zderzaku, poczwórny wydech wykonany ze stali nierdzewnej i tytanu (końcówki), ceramiczne tarcze hamulcowe ze złotymi zaciskami i wyraźne wybrzuszenie na masce silnika to jego cechy szczególne, które zapowiadają ogromne możliwości auta.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

BMW M4 - wnętrze

Po wejściu do wnętrza BMW M4 zachwyt nad autem jeszcze bardziej wzrasta. Czerwona skóra pokrywająca nie tylko siedzenia i boczki drzwi, ale nawet deskę rozdzielczą, masywne połacie aluminium i przepiękna kierownica z niezwykle małą obudową poduszki powietrznej robią piorunujące wrażenie. Do tego prędkościomierz wyskalowany do 330 km/h, aluminiowe nakładki na pedały i czarna podsufitka udanie podkreślają sportowy charakter auta. Co więcej, na przedniej szybie umieszczono czytelny i bogaty w funkcje, kolorowy wyświetlacz HUD.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Nie wszystko jest jednak idealne. Zabrakło m.in. kubełkowych foteli, które lepiej podpierałyby ciało zarówno na wysokości barków, jak i na odcinku ud. Cieszy za to wygodnie umieszczony hamulec ręczny i ciekawie działająca przekładnia automatyczna, która nie posiada trybu P. Gasząc silnik zostawiamy po prostu auto na biegu.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Obsługa poszczególnych funkcji auta jest prosta, a centralnie umieszczony ekran systemu multimedialnego niezwykle barwny i czytelny nawet w słońcu. Materiały wykończeniowe M4 są też wyraźnie lepsze niż w pozostałych odmianach BMW serii 4.

BMW M4 - silnik

To eleganckie wnętrze zupełnie zmienia swój charakter gdy kierowca odpali drzemiący pod maską silnik. Jego głębokie, metaliczne brzmienie skutecznie odciąga uwagę pasażerów od detali wnętrza. Podwójne turbo, bezpośredni wtrysk paliwa HPI, zmienne fazy rozrządu i podwójny VANOS. Do tego kuty i hartowany wał korbowy, aluminiowe tłoki , sucha miska olejowa wykonana z magnezu oraz rozbudowany układ intercoolerów – silnik BMW to niezwykle zaawansowana konstrukcja.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Efekt prac inżynierów nie tyle zachwyca, co wręcz przeraża. Może 431 KM nie na każdym zrobi wrażenie, ale już 550 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1850 do 5500 obr./min. powinno. Auto gwałtownie przyspiesza z każdego biegu, przy każdych obrotach! Czyni to z taką zajadłością, że elektronika musi nieprzerwanie czuwać nad trakcją auta, aby kierowca nie stracił panowania nad nim. Teoretycznie pierwsza „setka” pojawia się już 4,1 s, a druga po kolejnych dziewięciu!

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Jednak ogromny moment obrotowy tego silnika sprawia, że uzyskanie takich czasów przyspieszeń nie jest łatwe. Trudno bowiem zapanować nad autem przy wyłączonej kontroli trakcji, a próba wykorzystania trybu procedury startu (Launch Control) tego wymaga. Poprzednie BMW M3 wyposażone w wolnossący silnik V8 pozwalało kierowcy dużo łatwiej zapanować na potencjałem silnika.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów posiada 7 przełożeń i pracuje z ogromną szybkością. W  trybie Sport+ mocno szarpie pasażerami przy każdej zmianie biegu, ale akurat w tym aucie można to potraktować jako zaletę. Taki styl pracy przekładni pozwala bowiem odczuć moc i potencjał drzemiącym silniku.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Warto jednak zauważyć, że motor nowego BMW M4 nie jest przesadnie paliwożerny. W mieście potrzebuje ok. 15 l benzyny na 100 km, a poza nim można ograniczyć zużycie paliwa nawet do niecałych 9l/100 km (przy płynnej, przepisowej jeździe). Przy dynamicznej jeździe wyniki te można jednak podwoić.

BMW M4 - prowadzenie

Na tle poprzednika znacznie gorzej wypada praca układu kierowniczy nowego BMW M4. Uczucie odizolowania przekładni kierowniczej od przedniej osi jest na tyle duże, że można wręcz poczuć się jak w za kierownicą symulatora auta. Poprzednik BMW M4 oferował znacznie ostrzejszy i sztywniej pracujący układ kierowniczy, dużo lepiej spajający kierowcę z samochodem.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Nowe BMW M4 zostało wyposażone w aktywne zawieszenie, które w zależności od wybranego trybu jazdy może zmieniać charakterystykę tłumienia amortyzatorów. Trzeba przyznać, że nawet w najostrzejszym „setupie” czyli Sport+ komfort jazdy jest przyzwoity. Auto dobrze nadaje się do codziennej jazdy, a przy tym pewnie i niezwykle szybko potrafi pokonywać nawet ostre zakręty. Na wyjściu z łuku trzeba jednak uważać z gazem, bo niezwykle łatwo sprowokować tył auta do uślizgu w czym „pomaga” blokada tylnego dyferencjału. Nietrudno odczuć jednak, że nowa M-ka nie jest już tak ostra i bezkompromisowa w prowadzeniu jak poprzednie jej wersje. Dla purystów motoryzacyjnych, będzie to sporą wadą.

BMW M4 - hamulce

Jeśli coś nie pójdzie po myśli kierowcy, zawsze może on ratować się wydajnym układem hamulcowym. W standardzie na przedniej osi pracują ogromne, aż 370-milimetrowe tarcze hamulcowe. Złote zaciski to natomiast symbol opcjonalnych, aż 400-milimetrowych przednich tarcz hamulcowych (tylne są niewiele mniejsze, mają średnicę aż 380 mm). Działają one z przekonującą siłą, która co istotniejsze, nie spada po ich rozgrzaniu. Nawet kilkukrotne hamowanie pod rząd z autostradowych prędkości nie powoduje, aby droga hamowania zauważalnie wzrosła.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test BMW 640i Coupe

Niestety, ceramiczny układ hamulcowy jest bardzo drogi. Jego cena przekracza 37 tys. zł! Czy zatem warto? Jeśli zamierzasz eksploatować auto na torze (oczywiście od czasu do czasu, amatorsko) to warto. W przeciwnym wypadku inwestycja ta nie ma uzasadnienia.

BMW M4 - cena i wyposażenie

Największą wadą BMW M4 jest jego cena. Choć podstawowy egzemplarz kosztuje ok. 365 tys. zł to jednak aby posiadał on takie wyposażenie jak prezentowany egzemplarz, trzeba wydać ok. 490 tys. zł. Na tle słabszych wersji, odmiana M4 jest zauważalnie lepiej wykończona, jednak różnica w cenie przekracza 130 tys. zł. Jest to efekt nie tylko znacznie mocniejszego silnika, ale przede wszystkim sportowych dodatków w tym ceramicznego układu hamulcowego, sportowego wydechu wykonanego częściowo z tytanu czy 7-biegowego, dwusprzęgłowego automatu.

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

Opinia

Coraz częściej klienci poszukujący sportowego auta, oczekują od niego także wygody i świetnego wyposażenia. I właśnie dla takich osób BMW M4 będzie świetnym rozwiązaniem. To niezwykle szybkie i dobrze wyposażone auto, którego wykończone skórą wnętrze potrafi wprawić w zachwyt. Oferuje przy tym zawieszenie, któremu niestraszne są miejskie studzienki i drobne nierówności jezdni. Problemem tego modelu jest w zasadzie tylko to, że ten daleko idący kompromis w kwestii komfortu sprawił, że BMW M4 straciło swój rasowy charakter. Nie jest już tak ostre i bezpośrednie w prowadzeniu jak jego poprzednicy, a na zakrętach daje o sobie znać elektrycznie wspomagana przekładnia kierownicza i aktywne zwieszenie. Jeśli jednak nie jesteś typem kierowcy, który lubi czuć auto każdym centymetrem swojego ciała, będziesz zachwycony nowym BMW M4!

Dane techniczne: BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

BMW M4 3.0 Turbo 431 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  2979 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24V
Maksymalna moc 431 KM/5500-7300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm/ 1850-5500 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów dwusprzegłowa zautomatyzowana DCT 7-bieg.
Pojemność bagażnika 445 l
Wymiary (dł./szer./wys.)  4671 / 1870 / 1383 mm
Rozstaw osi 2812 mm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,1 s
Zużycie paliwa* 11,1/6,7/8,3 l/100 km
Cena od 365 300 zł (prezentowany egz. ok. 490 tys. zł )
*miasto/trasa/cykl mieszany
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Ciśnienie powietrza w oponach to podstawa bezpieczeństwa

    Ciśnienie powietrza w oponach – to drugie zaraz za stanem ogumienia pojęcie, które ma szczególnie duże znaczenie z uwagi na warunki trakcyjne.

    Samochody koncepcyjne: najsłynniejsze projekty na świecie

    Samochody koncepcyjne często stanowią pokaz siły. Dlatego rzadko trafiają do produkcji. I takim pokazem siły były modele zabrane na tej liście.

    Jak jeździć hybrydą? Oczywiście oszczędnie jeździć hybrydą

    Jak jeździć hybrydą? Dziś przygotowaliśmy pięć najważniejszych wskazówek dotyczących eco-drivingu w aucie o napędzie spalinowo-elektrycznym.

    NASCAR to amerykańskie F1? Trochę tak i trochę nie

    NASCAR - to hasło może niewiele mówić Europejczykom. Czy to tylko nudna jazda w kółko mocnym coupe? No właśnie nie.

    Nissan Townstar: lekki dostawczak i eko-napędy

    Nissan Townstar – według zapowiedzi firmy – ma zmienić zasady gry. To nowy, lekki dostawczak, który zaoferuje m.in. silniki benzynowe i elektryczne.

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?