REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Skody Superb otrzymała szereg nowoczesnych rozwiązań nieoferowanych do tej pory w czeskiej limuzynie. Aktywne zawieszenie czy trzystrefowa klimatyzacja to tylko niektóre z nich. Co jeszcze skrywa najnowszy flagowiec czeskiej marki?

Skoda Superb III

Nowa Skoda Superb to już trzecia generacja tego modelu. Wyróżnia ją zupełnie nowy design, nowoczesne rozwiązania, bardzo mocne silniki oraz…dwie parasolki w przednich drzwiach. Na tle poprzedników jedno pozostało w Superbie niezmienne – ponadprzeciętna przestronność.

REKLAMA

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Nowa Skoda Superb to auto o zdecydowanie bardziej wyrazistej sylwetce niż jej poprzednik

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Już przy pierwszym kontakcie z najnowszym Superbem łatwo zauważyć ogrom zmian jakie poczyniono w tym samochodzie. Auto ma swój styl i urok, a takie detale jak konturowe światła LED do jazdy dziennej, przyciemnione przednie reflektory, boczne szyby i felgi  czy wyraźnie pochylony słupek C nadają mu elegancji i dynamiki.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Biały lakier, przyciemnione szyby, potężne nadwozie i ogromne koła czynią ze Skody naprawdę elegancką limuzynę

Kamil Fraszkiewicz

Skoda Superb III - wnętrze

We wnętrzu jest mniej spektakularnie. Przynajmniej na pierwszy rzut oka. Deska rozdzielcza jest bowiem silnie spokrewniona z tą z Octavii. Wystarczy jednak spędzić kilka minut w kabinie Superba, zwłaszcza w prezentowanej wersji Laurin&Klement by dostrzec, jak bardzo różni się ona od tej z Octavii. Zachwyca przede wszystkim jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Bardzo miękkie plastiki znaleźć można nie tylko w górnej części deski rozdzielczej, ale praktycznie na całej jej powierzchni, nawet na tunelu środkowym! Przyjemną w dotyku skórą pokryto zarówno fotele jak i boczki drzwi, istotnie poprawiając komfort jazdy.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Wnętrze Skody Superb zachwyca jakością materiałów, przestronnością oraz gigantycznym bagażnikiem. Zestaw audio Cantona jest świetny!

Kamil Fraszkiewicz

Kabina jest przy tym zdecydowanie lepiej wyciszona i wyposażona w szereg rozwiązań poprawiających komfort i wygodę użytkowania auta. Wśród nich znalazły się m.in. elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane przednie fotele (niezwykle wygodne), trzystrefowa klimatyzacja (pierwszy raz w Superbie), moduł GSM LTE, wysokiej jakości ekran dotykowy, dobrej klasy sprzęt audio marki Canton ze wzmacniaczem o mocy 610 W czy zaawansowana kamera cofania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Skoda Superb posiada m.in. podgrzewaną przednią szybę i wentylowane przednie fotele

Kamil Fraszkiewicz

Na tle Octavii (konkurentów Superba pokroju Peugeota 508 czy Toyoty Avensis), Superb robi jednak największe wrażenie za sprawą przestronności kabiny. Zdumiewa ilością miejsca na nogi pasażerów siedzących w drugim rzędzie siedzeń (przerastając pod tym względem nawet auta klasy wyższej) oraz dużo większą szerokością wnętrza. Dysponuje przy tym bagażnikiem o pojemności aż 625 l (choć wartość ta wydaje się być podana na wyrost), który dzięki klapie unoszonej wraz z tylną szybą (Superb III to tzw. liftback) można szybko i wygodnie załadować ładunkiem. Nie zabrakło w nim także siatek i uchwytów zabezpieczających bagaż przed przemieszczaniem się.

Do poprawki

Nie wszystko jednak zostało do końca przemyślane w Superbie. Przeszkadzają w nim przede wszystkim słabo wyregulowane drzwi, które często się nie domykają. Dziwi także fakt, że przy tak wysokiej jakości plastików użytych do wykończenia kabiny, księgowi zaoszczędzili na rolecie okna dachowego, która jest wykonana z wiotkiego materiału, przepuszczającego światło.


Skoda Superb III - prowadzenie

Aspiracje nowego Superba do klasy średniej, wyższej czuć także za jego kierownicą. Po raz pierwszy w historii tego modelu zastosowano w nim adaptacyjne zawieszenie. Przyciskiem na konsoli centralnej kierowca może zmieniać charakterystykę pracy amortyzatorów. Różnice pomiędzy poszczególnymi ustawienia czuć wyraźnie.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Skoda Superb dysponuje świetnymi reflektorami, doskonale doświetlającymi pobocza jezdni w trakcie nocnej jazdy

Kamil Fraszkiewicz

W trybie komfort auto przyjemnie „pływa” po drodze świetnie radząc sobie nawet z większymi nierównościami. W trybie Sport istotnie, choć niecałkowicie, ogranicza przechyły auta, zapewniając lepsze prowadzenie w zakrętach. Układ kierowniczy pracuje z odpowiednim oporem, choć mógłby być bardziej bezpośredni w początkowej obrotu kierownicy.

Skoda Superb III - zespół napędowy

Pewny niedosyt pozostawił po sobie za to zespół napędowy nowej Skody Superb. Oparty aż na 190-konnym silniku Diesla oraz dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG, wykazuje irytująca zwłokę w działaniu w trakcie ruszania z miejsca. Przekładnia z zadziwiającym spokojem przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła, przez co kierowca nie odczuwa ogromnej mocy silnika ani osiągów deklarowanych przez producenta (0-100 km/h w 7,6 s). W trakcie jazdy na trasie problem ten wyraźnie ustępuje, a wyprzedzanie nawet dużych ciężarówek nie stanowi dla Superba wyzwania. Cieszy także fakt, że na ostatnim przełożeniu przy 140 km/h silnik ma niecałe 2300 obr./min, przez co podróż autostradą przebiega w ciszy i spokoju.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Braki w dynamice auta w mieście można oczywiście spróbować wyeliminować włączając sportowy tryb jazdy. Jego działanie jest jednak na dłuższą metę męczące, bowiem silnik zbyt długo utrzymuje wysokie obroty na poszczególnych biegach. Kierowcy ceniący dynamiczną jazdę, w mojej ocenie powinni zdecydować się po prostu na przekładnię manualną, oszczędzając przy tym 10 000 zł. Jeśli jednak automat jest niezbędny, to lepiej wybrać wersję benzynową 2.0 TSI, która świetnie współpracuje z przekładnią DSG.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

W nowej Skodzie Superb napęd może być przenoszony na przednie, lub wszystkie cztery koła (tak jak w prezentowanym egzemplarzu).

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Warto przy tym zauważyć, że mimo sporej mocy silnika, napędu 4x4 i niemałych gabarytów nadwozia, Superb nie jest paliwożernym autem. W mieście potrzebuje ok. 8,5 l paliwa na 100 km, na trasie jego spalanie spada nawet poniżej 6,5 l/100 km.

Skoda Superb III - cena i wyposażenie

Ciekawie prezentuje się temat ceny Skody Superb. Za egzemplarz zaprezentowany na zdjęciach, czyli taki z gatunku „wszystkomających” trzeba zapłacić 180 tys. zł. W jego wyposażeniu znalazło się właściwie wszystko czego można oczekiwać po wygodnej limuzynie klasy średniej. Jest zatem adaptacyjne zawieszenie, skórzana tapicerka, 3-strefowa klimatyzacja, wentylowane przednie siedzenia, podgrzewana przednia szyba, tzw. duża nawigacja, naprawdę dobry sprzęt Hi-Fi, komplet systemów bezpieczeństwa, a nawet elektryczna regulacja fotela pasażera z tylnej kanapy.

Zobacz też: Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy

Jeśli nie dysponujemy tak wysokim budżetem, warto zwrócić uwagę na podstawową wersję z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM. Zapewnia dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 9,9 s, prędkość maksymalna 208 km/h), a przy tym jej wyposażenie obejmuje m.in. elektrycznie sterowane szyby (przód/tył), automatyczną, dwustrefową klimatyzacja, 8-głośnikowe radio, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, komplet systemów bezpieczeństwa. Za to wszystko trzeba zapłacić rozsądne 86 000 zł.

Opinia

Skoda Superb nareszcie przekonała mnie do siebie. Na tle poprzedników, oferuje dużo nowocześniejsze rozwiązania, jeszcze przestronniejszą kabinę, gigantyczny bagażnik i ciekawszą paletę silnikową. Oferuje komfort jazdy przerastający sedany klasy średniej wyższej, bardzo bogate wyposażenie i porządne fotele. Świetnie zachowuje się przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej, będąc przy tym wystarczająco zwinna na ciaśniejszych zakrętach. Gdyby tylko przekładnia DSG lepiej współpracowała z mocnym, 190-konnym silnikiem Diesla byłoby kapitalnie. W tej chwili to chyba najrozsądniejszy sedan tej klasy na rynku (zwłaszcza z silnikami 2.0 TSI 220 KM/280 lub 2.0 TDI 150 KM).

Plusy:

- najprzestronniejsza kabina w tej klasie aut oraz gigantyczny bagażnik;

- aktywne zawieszenie oferuje wysoki komfort jazdy;

- świetne materiały wykończeniowe;

- rewelacyjne wyposażenie

Minusy:

- sterownik skrzyni biegów opóźnia start auta i ogranicza osiąg auta;

- skrzynia biegów wymaga zbyt częstego przełączania z trybu normalnego na sportowy;

- siedzisko tylnej kanapy umieszczone jest nieco za nisko

Dane techniczne Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM DSG

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 190 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1750- 3250 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 625 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4 861 / 1 864 / 1 468 mm
Rozstaw osi 2 841 mm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Zużycie paliwa* 5,9 / 4,3 / 4,9 l/100 km
Cena od 86 000 zł (za wersje bazową 1.4 TSI 125 KM)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA