reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Najnowszy Opel Astra przebojem wszedł na rynek. Produkowany w Gliwicach hatchback przekonał do siebie jurorów konkursu Car of The Year 2016 pokonując w finale nowe Volvo XC90 i Mazdę MX-5. Czy Astra rzeczywiście zasłużyła na tę nagrodę?

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Napęd na przednie koła realizowany jest poprzez 6-stopniową, manualną skrzynię biegów. Przy spokojnej jeździe sprawia ona dobre, pracując wystarczająco precyzyjnie. Jednak przy próbie dynamicznej zmiany biegu bardzo łatwo wytrącić ją z równowagi doprowadzając do nieprzyjemnego zgrzytu. Drogi prowadzenia drążka mogłyby być też krótsze, podobnie jak skok pedału sprzęgła. Podoba mi się za to zestopniowanie skrzyni, które pozwala ograniczyć częstotliwość jej wykorzystywania.

Opel Astra - układ kierowniczy i zawieszenie

W parze z dynamicznym silnikiem podąża jego podwozie. Układ kierowniczy pozwala na szybkie i precyzyjne zmiany kierunku jazdy (2,49 obrotu pomiędzy skrajnymi punktami położenia kierownicy), a zawieszenie zapewnia wyśmienitą trakcję. Astra świetnie zachowuje się w szybko zmieniających się po sobie zakrętach, dając kierowcy poczucie prowadzenia lekkiego, bardzo zwinnego auta. Podsterowność pojawia się niezwykle późno, a rezerwy drzemiące w podwoziu są tak duże, że spokojnie poradzi sobie ona nawet ze znacznie większą mocą.

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: nieznane

Zobacz też: Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Gorzej sprawa się ma z komfortem jazdy. Na mocno zniszczonych nawierzchniach zawieszenie dość słabo filtruje poprzeczne nierówności, a jego pracy towarzyszą mało przyjemne dźwięki. Na głębokich studzienkach potrafi też dość mocno zatrząść autem. Cieszy jednak fakt, że Opel określił się w którą stronę Astra podąża – komfortu czy dynamiki. W rezultacie Astra nabrała charakteru. Szkoda, że producent nie oferuje wariantu z bardziej komfortowo zestrojonym zawieszeniem (w opcji jest tylko adaptacyjne), dla spokojniej usposobionych kierowców.

Opel Astra - cena i wyposażenie

Aby zawalczyć o klienta w klasie aut kompaktowych, cena auta musi relatywnie niska. Wydaje mi się, że pod tym względem Astra wypada dobrze. Podstawowy egzemplarz z silnikiem 1.4 100 KM kosztuje 59 900 zł. Z silnikiem 1.4 Turbo 125 KM jej cena rośnie do min. 69 500 zł. Konkurencyjna KIA Cee'd 1.0 T-GDI 120 KM 67 540 zł, ale pod względem osiągów wyraźnie ustępuje ona Oplowi. Co więcej Astrę można konfigurować w dość szerokim zakresie, pod swój własny gust. Warto wtedy zwrócić uwagę choćby na matrycowe reflektory (dostępne jednak dopiero od wersji Dynamic i to za dopłatą 5900 zł), ergonomiczne fotele AGR, dwustrefową klimatyzację (2500 zł) czy system OnStar (1950 zł, darmowe korzystanie przez pierwszy rok, później płatny). Aby posiadać taki egzemplarz jak na zdjęciu wyposażony jeszcze m.in. w elektrycznie podgrzewane i wentylowane przednie fotele (kierowcy dodatkowo z funkcja masażem), podgrzewaną kierownicę i tylną kanapę czy nawigację GPS trzeba przeznaczyć ok. 97 tys. zł. Dużo jak na auto kompaktowe, choć nie więcej, niż w przypadku czołowych rywali.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 07.06.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM
Opel Astra V 1.4 Turbo 125 KM

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Wilk Latkowski Doradcy Podatkowi i Radcowie Prawni

Nowoczesna kancelaria doradztwa podatkowego i prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama