| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Cena testowanego egzemplarza nowego Audi A4 Avant (B9) z automatyczną skrzynią S tronic i dwulitrowym silnikiem Diesla, który rozwija moc maksymalną 190 KM dochodzi do 300 tys. zł. W wersji bazowej, 190-konne A4 kombi kosztuje 180 tys. zł. Ceny przyprawiają o zawrót głowy. A samochód?

Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic

Mniej znaczy więcej. Ta zasada zazwyczaj doskonale sprawdza się w designie. Zwłaszcza w przypadku stylizacji samochodów klasy Premium. Trzeba przyznać, ze Audi dołożyło wszelkich starań, by najnowsze modele nie emanowały tanim efekciarstwem. Nawet ekstrawaganckie R8 i TT prezentują się godnie i nie biją po oczach mało gustownymi wstawkami.
Spoglądając nawet z niewielkiej odległości na którekolwiek najnowsze Audi z nadwoziem sedan trudno odgadnąć, czy jest to A4, A6, czy może flagowe A8. Podobne wątpliwości towarzyszą, gdy oglądamy modele A4 i A6 w wersjach Avant, czyli kombi.

Według danych producenta Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic waży 1605 kg, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może się rozpędzić do 230 km/h.

Autor: Tomasz Korniejew

Dyskretność i brak ostentacyjności w wyglądzie to atuty, które docenia grupa potencjalnych klientów szczególnie istotna dla producenta z Ingolstadt.

Dostojność stonowanej karoserii doskonale podkreślają drobne smaczki, w tym wymagające dopłaty ok. 4800 zł 10 ramienne obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 19 cali.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic – wnętrze

Jak na klasę Premium przystało, Audi oferuje swoim klientom bardzo długą listę wyposażenia dodatkowego. Obejmuje ona nie tylko szereg urządzeń i systemów podnoszących komfort jazdy, czy bezpieczeństwo, ale także umożliwiających personalizację przedziału pasażerskiego (przez dobór rodzaju foteli, materiału tapicerskiego, oświetlenia, a nawet wykończenia kokpitu).

Testowane Audi zostało wyposażone w obszerne fotele obszyte skórą w kolorze orzechowym. Ich twarda konstrukcja i odpowiednie wyprofilowanie, a także bardzo szeroki zakres regulacji sprzyjają długim podróżom. Siedzi się na nich wygodnie, ale wsiadanie i wysiadanie z auta wymaga sprawności. Siedziska foteli są osadzone dość nisko, bardziej na wzór samochodów sportowych. Gdy dołożymy do tego zastosowane w A4 grube i ciężkie drzwi boczne, okazuje się że częste wsiadanie i wysiadanie z pojazdu staje się męczące.

Kształt deski rozdzielczej w najnowszym Audi A4 nawiązuje do wyglądu kokpitów większych modeli Audi. Charakterystycznym elementem tablicy przyrządów A4 jest listwa nawiewu.

Autor: Audi

W przedniej części przedziału pasażerskiego miejsca jest pod dostatkiem. Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i mnogość ustawień fotela sprawiają, że nawet osoby o nietypowym wzroście odnajdą optymalną pozycję za kierownicą.

Cieszy wysoka jakość wykończenia. Materiały zastosowane we wnętrzu są przyjemne w dotyku. Tablicę przyrządów rozplanowano ergonomicznie, a precyzja spasowania poszczególnych elementów może stanowić wzór, także dla konkurentów z klasy Premium.

Jednak największe wrażenie na pasażerach Audi robi mnogość nowoczesnych systemów, w które wyposażono pojazd. I choć rozbudowany komputer pokładowy, czy efektowny 12 calowy kolorowy wyświetlacz Audi Virtual Cockpit zastępujący tradycyjne „zegary” (dopłata 1200 zł) obsługuje się intuicyjnie, to jednak podczas pierwszego kontaktu z pojazdem jego nowatorskość przytłacza. Mnogość informacji, mnogość ustawień, mnogość wyświetlaczy sprawiają, że po uruchomieniu silnika, wsiadający po raz pierwszy za kierownicę nowego A4 ma ochotę zadzwonić do znajomego informatyka po wsparcie.

Niemniej po zapoznaniu, rozbudowana tablica przyrządów A4 Avant okazuje się przyjazna użytkownikowi. Wystarczy śmiało wcisnąć klika przycisków, by szybko się zorientować, co do czego służy i sprawnie sterować poszczególnymi systemami podczas jazdy. Nawet osoby nieobyte z nowoczesnymi technologiami w urządzeniach mobilnych dadzą sobie bez problemu radę z obsługą nowatorskiego kokpitu Audi A4.

Z systemów, które warto wyróżnić, a są dostępne na liście opcji dla nowego A4 jest Exit Warning, monitorujący (do 80 m wstecz) pole za samochodem po stronie kierowcy i pasażera. Czujniki mają za zadanie wykrycie pojazdów zbliżających się do auta (w tym nadjeżdżających rowerzystów) po zatrzymaniu na miejscu parkingowym i ostrzeżenie pasażerów czerwonymi diodami, by nie otwierali w tym momencie drzwi. Jest to przydatne podczas eksploatacji auta w mieście.

Zobacz też: Test Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM - zupełnie nowa konstrukcja

Na tylnej kanapie miejsca jest mniej niż w przednim rzędzie, ale nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę. Co prawda nie należy tam liczyć na niczym nieskrępowane zakładanie nogi na nogę, ale z pewnością nie będziemy ocierać kolanami o oparcia przednich foteli, czy fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik A4 kombi ma objętość 505 l, a jego wykorzystanie ułatwiają niski próg załadunku i regularny kształt.

Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic – napęd/układ jezdny

Pod maską opisywanego Audi A4 Avant zainstalowano czterocylindrową jednostkę napędową 2.0 TDI, rozwijającą moc maksymalną 190 KM w zakresie 3800-4200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm dostępny w zakresie 1750-3000 obr./min. Z napędem współpracuje siedmiobiegowa zautomatyzowana przekładania S tronic. Egzemplarz nie został wyposażony w żadną odmianę napędu Quattro, zatem 100% momentu obrotowego jest przekazywane na przednią oś.

Według danych producenta auto waży 1605 kg, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może się rozpędzić do 230 km/h.

Dostojność stonowanej karoserii testowanego Audi A4 doskonale podkreślają drobne smaczki, w tym wymagające dopłaty ok. 4800 zł 10 ramienne obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 19 cali.

Autor: Tomasz Korniejew

Po uruchomieniu silnika, przełączeniu pozycji dźwigni biegów na Drive i wciśnięciu pedału przyspieszania daje się wyczuć zwłoka w reakcji na „gaz”. Tak jakby komputer potrzebował chwili na „przetrawienie” wysłanej przez kierowcę informacji – ruszamy z miejsca. Niestety ta irytująca na dłuższą metę zwłoka jest zauważalna również w przypadku potrzeby nagłego przyspieszenia z użyciem funkcji kick down. Gdy podróżując z określoną prędkością kierowca wciśnie pedał przyspieszania do końca, minie chwila, zanim skrzynia S tronic zredukuje przełożenia.

Niemniej, jak już mechanizm zadziała zmiana poszczególnych przełożeń odbywa się płynnie i błyskawicznie. To istotne, zwłaszcza że jednostka napędowa przyspiesza z werwą już od dolnych zakresów obrotów, nie łapiąc „zadyszki”, gdy wskazówka obrotomierza „powędruje” blisko końca skali. 190 KM i 400 Nm pewnie rwą do przodu bez względu na to czy przyspieszamy od 0, czy 130 km/h. Tym bardziej szkoda, że w niektórych sytuacjach temu ognistemu rydwanowi lejce ściąga opóźniona reakcja S tronic.

Bez wątpienia dynamiczne starty z miejsca na mokrej nawierzchni znacznie usprawniłby napęd Quattro. 400 Nm przekazywane na przednią oś skutkuje tendencją do zrywania przyczepności podczas prób dynamicznych startów. Na suchej nawierzchni o sprawne „wystrzelenie” z miejsca o wiele łatwiej ale do pełni szczęścia napęd na obie osie wydaje się niezbędny.

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Mimo zastosowania w testowanym Audi 19 calowych obręczy kół z oponami o profilu kartki papieru, A4 Avant okazało się samochodem zaskakująco komfortowym. Nawet, gdy kierowca zdecyduje się na jazdę w trybie Dynamic, w którym amortyzatory się usztywniają (do wyboru są cztery tryby jazdy – od najbardziej komfortowego po najtwardszy) wszelkiego rodzaju nierówności nie są przesadnie wyczuwalne przez podróżujących. Samochód cicho sunie przez torowiska nie niepokojąc pasażerów zbędnymi odgłosami ani podskakiwaniem.

Komfort to jedna z najmocniejszych stron recenzowanego pojazdu. Doskonale wyciszona kabina skutecznie izoluje podróżujących od odgłosu pracy silnika i szumu opływającego nadwozie powietrza. W rezultacie we wnętrzu jest cicho nawet gdy mkniemy autostradą z maksymalną dozwoloną prędkością.

Tłumienie nierówności, dynamika przyspieszania i komfort jazdy to niewątpliwie zalety najnowszego A4. Dokładamy do tego wysoką jakość układu kierowniczego, czy zachowanie konstrukcji podczas jazdy po zakrętach. Pojazd jest stabilny i przewidywalny. Efekt kunsztu inżynierów projektujących zawieszenie jest dodatkowo wspomagany elektronicznymi systemami co sprawia, że Audi wybacza wiele błędów prowadzącemu i trudno je wyprowadzić z założonego toru jazdy.

Jednak są sytuacje, w których użytkowość pojazdu oceniamy niżej. Dzieje się tak w przypadku manewrów na ciasnych parkingach. Nie chodzi o widoczność, bo kierowca jest wspomagany rozbudowanymi systemami i ma doskonały pogląd na sytuację wokół samochodu. Audi jest dość szerokie (184,2 cm) i ma wspomniane wcześniej stosunkowo grube drzwi. Sprawia to, że zajmowanie miejsca w środku i wychodzenie z pojazdu na ciasnych parkingach jest utrudnione.

A4 Avant wypada za to świetnie pod względem zużycia paliwa. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim pojazd średnio zużywał 7,6-7,8 l oleju napędowego na 100 km (w zależności od natężenia ruchu). Gdy ulice były bardziej przejezdne (np. w weekendy) zużycie paliwa w mieście spadało do 6,7 l na 100 km. Jak na 190 konny silnik i pojazd ważący 1605 kg to dobre wyniki.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Podsumowanie i dane techniczne na kolejnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Według danych producenta Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic waży 1605 kg, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może się rozpędzić do 230 km/h.
Według danych producenta Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic waży 1605 kg, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może się rozpędzić do 230 km/h.

Najnowsze Audi A4 Avant napędzane przez 190-konny silnik to samochód, który świetnie sprawdzi się w roli komfortowego pojazdu dla rodziny. Zwłaszcza, że typowa dla klasy Premium obfitość menu w zakresie wyposażenia opcjonalnego pozwala na skonfigurowanie pojazdu wyposażonego w najnowsze zdobycze techniki.
Najnowsze Audi A4 Avant napędzane przez 190-konny silnik to samochód, który świetnie sprawdzi się w roli komfortowego pojazdu dla rodziny. Zwłaszcza, że typowa dla klasy Premium obfitość menu w zakresie wyposażenia opcjonalnego pozwala na skonfigurowanie pojazdu wyposażonego w najnowsze zdobycze techniki.

Kształt deski rozdzielczej w najnowszym Audi A4 nawiązuje do wyglądu kokpitów większych modeli Audi. Charakterystycznym elementem tablicy przyrządów A4 jest listwa nawiewu.
Kształt deski rozdzielczej w najnowszym Audi A4 nawiązuje do wyglądu kokpitów większych modeli Audi. Charakterystycznym elementem tablicy przyrządów A4 jest listwa nawiewu.

Testowane Audi A4 zostało wyposażone w obszerne fotele obszyte skórą w kolorze orzechowym. Ich twarda konstrukcja i odpowiednie wyprofilowanie, a także bardzo szeroki zakres regulacji sprzyjają długim podróżom.
Testowane Audi A4 zostało wyposażone w obszerne fotele obszyte skórą w kolorze orzechowym. Ich twarda konstrukcja i odpowiednie wyprofilowanie, a także bardzo szeroki zakres regulacji sprzyjają długim podróżom.

Na tylnej kanapie Audi A4 Avant miejsca jest mniej niż w przednim rzędzie, ale nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę. Co prawda nie należy tam liczyć na niczym nieskrępowane zakładanie nogi na nogę, ale z pewnością nie będziemy ocierać kolanami o oparcia przednich foteli, czy fryzurą o podsufitkę.
Na tylnej kanapie Audi A4 Avant miejsca jest mniej niż w przednim rzędzie, ale nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę. Co prawda nie należy tam liczyć na niczym nieskrępowane zakładanie nogi na nogę, ale z pewnością nie będziemy ocierać kolanami o oparcia przednich foteli, czy fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik Audi A4 Avant ma objętość 505 l, a jego wykorzystanie ułatwiają niski próg załadunku i regularny kształt.
Bagażnik Audi A4 Avant ma objętość 505 l, a jego wykorzystanie ułatwiają niski próg załadunku i regularny kształt.

W klasie premium to nic nadzwyczajnego - elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika.
W klasie premium to nic nadzwyczajnego - elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika.

Dyskretność i brak ostentacyjności w wyglądzie Audi A4 Avant to atuty, które docenia grupa potencjalnych klientów szczególnie istotna dla producenta z Ingolstadt.
Dyskretność i brak ostentacyjności w wyglądzie Audi A4 Avant to atuty, które docenia grupa potencjalnych klientów szczególnie istotna dla producenta z Ingolstadt.

Dostojność stonowanej karoserii testowanego Audi A4 doskonale podkreślają drobne smaczki, w tym wymagające dopłaty ok. 4800 zł 10 ramienne obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 19 cali.
Dostojność stonowanej karoserii testowanego Audi A4 doskonale podkreślają drobne smaczki, w tym wymagające dopłaty ok. 4800 zł 10 ramienne obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 19 cali.

Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic
Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki41.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kompass Poland

Kompass Poland jest częścią międzynarodowego koncernu Kompass International z siedzibą we Francji, w Paryżu. Kompass International należy do tej samej grupy finansowej co firma Coface. Właścicielem grupy jest Bank Natixis.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »