| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM - zupełnie nowa konstrukcja

Test Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM - zupełnie nowa konstrukcja

Nowe Audi Q7 to luksusowy SUV klasy wyższej, który łączyć ma zalety limuzyny z uniwersalnością pojazdu terenowego. W porównaniu do poprzednika inżynierowie popracowali nad redukcją jego masy oraz wdrożeniu najnowszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. Czy zmiany te faktycznie są odczuwalne?

Nowe Audi Q7 - terenowa limuzyna?

Audi Q7 nigdy nie było autem, do którego mnie szczególnie ciągnęło, podobnie zresztą jak do innych jemu podobnych SUV-ów. Duże i ciężkie „krowy”, które mimo potężnych silników rozczarowują osiągami, a przy tym wyjątkowo niewdzięcznie zachowują się w szybko pokonywanych zakrętach, to dla mnie kompletna abstrakcja. Tym większa, że w przeciwieństwie do aut pokroju Jeepa Wranglera, nie radzą sobie też w trudniejszym terenie. Jednak po zajęciu miejsca w nowych Audi Q7 i pokonaniu ponad 700-kilometrowej trasy testowej muszę przyznać, że pod wieloma względami samochód ten jest nie tyle dobry, co wręcz wybitny. Poza kilkoma wyjątkami.

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

O sylwetce nie będę się wypowiadał wiele, każdy z nas ma swój własny gust. Do mnie projekt nadwozia nie trafia, jest zbyt ciężki i mało wyszukany. Przekonuje mnie za to coś innego – jego wykonanie. Spasowanie poszczególnych elementów poszycia jest wzorowe, a proste kształty nadwozia w części pasażerskiej ułatwiają zajmowanie miejsca w kabinie czy ładowanie dużych przedmiotów do bagażnika. Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać – zgubione kilogramy. Nowy model jest o ok. 300 kg lżejszy od poprzednika! To ogromna różnica, którą można poczuć już po pierwszych kilometrach jazdy. Co ciekawe, lekka konstrukcja pozostała solidna, uzyskując maksymalną notę w testach zderzeniowych Euro NCAP (5/5 gwiazdek).

Wnętrze

To co mnie zachwyciło w nowym Audi Q7 to na pewno jego przedział pasażerski. Finezyjny projekt kokpitu łączy styl z funkcjonalnością. Zupełnie nowa deska rozdzielcza, z ogromną listwą nawiewów powietrza, została wykonana z miękkich plastików, prawdziwego aluminium, a do tego częściowo pokryta jest skórą. Układ przycisków jest czytelny, a ich liczba ograniczona do niezbędnego minimum. Rewelacyjne jest także spasowanie całego kokpitu oraz innych elementów wnętrza. Nawet na dużych nierównościach trudno doszukiwać się jakiegokolwiek skrzypienia zarówno z okolic deski rozdzielczej, jak i foteli czy przedziału bagażowego.

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Kierowca ma przed sobą czytelny zestaw analogowych wskaźników, pośrodku których umieszczony jest sporych rozmiarów kolorowy ekran komputera pokładowego (można na nim wyświetlać mapę z nawigacji czy obraz z kamery na podczerwień). W górnej części centralnej konsoli zlokalizowano wysuwany ekran systemu multimedialnego MMI drugiej generacji. Nie posiada on dotykowej matrycy, ale jakość obrazu jest dobra (choć barwy są wyraźnie mniej żywe niż w ekranach stosowanych przez  BMW). Wyświetlacz prezentuje nie tylko informacje z układu nawigacji, radia czy telefonu (istnieje możliwość zintegrowania smartfona z Google Android Auto i z Apple CarPlay), ale także ustawienia samochodu, w tym te odnoszące się do pracy pneumatycznego zawieszenia.

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 11.03.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM
Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM

Darowizny, spadki, testamenty12.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

e-file sp. z o.o.

Producent aplikacji i rozwiązań pomocnych w biznesie oraz w kontaktach z urzędami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »