REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

Tomasz Korniejew
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

REKLAMA

REKLAMA

Gama modelowa Seata rozrasta się w imponującym tempie. Niedawno do hiszpańskiej rodziny dołączył nowy członek – uterenowiona wersja Leona – X-Perience.

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

Oszałamiający sukces rynkowy wszelkiej maści SUV-ów i Crossoverów nie spowodował zniknięcia z oferty rynkowej podwyższonych kombi z napędem na obie osie.

REKLAMA

Nic dziwnego, tego typu konstrukcje w pełni zaspokajają potrzeby większości użytkowników aut z napędem na obie osie, a przy tym są oszczędniejsze i przyjemniejsze w prowadzeniu niż SUV-y.

Nie dziwi więc fakt, że wielu producentów samochodów inwestuje w rozwój tego segmentu. Dobrym przykładem jest grupa Volkswagena, która rozbudowuje ofertę podwyższonych kombi w ramach marek Audi, Volkswagen, Skoda i Seat.

Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon w wersji X-perience ma większy o 2,7 cm prześwit od tradycyjnej odmiany modelu. Ponadto został wyposażony w dodatkowe osłony podwozia oraz plastikowe osłony błotników. Całość prezentuje się zgrabnie, zwłaszcza że seryjnie uterenowiony Leon został wyposażony w siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Przedział pasażerski nie różni się niczym od pozostałych odmian kompaktowego Seata. Jest tak samo przestronny, wyposażony w świetne fotele o dużym zakresie regulacji.

REKLAMA

Tradycyjnie dla Seata jakość zastosowanych do wykończenia kokpitu tworzyw jest niższa niż tych stosowanych w Octavii, czy w Golfie, co nie oznacza że jest zła. To wciąż dobry poziom, jednak u rodzimej konkurencji dostaniemy nieco wyższą jakość wykończenia tablicy przyrządów.

Bagażnik opisywanego Leona ma pojemność 587 l. Z pewnością zaspokoi potrzeby rodziny nawet z dwójką małych dzieci. Tym bardziej, że producent wyposażył Leona w szereg przydatnych schowków i haczyków (w przestrzeni bagażowej) co znacznie poprawia komfort użytkowania na co dzień.

Zobacz też: Test Seat Leon Cupra 280

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG - układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Leona X-perience wyposażony w wysokoprężny silnik 2.0 TDI, który rozwija moc maksymalną 184 KM  zakresie od 3500 do 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm od 1750 do 3000 obr./min. Ponadto w recenzowanym Leonie zainstalowano napęd na obie osie 4Drive (oparty na sprzęgle Haldex) oraz sześciostopniową, zautomatyzowaną przekładnię DSG.

Według danych producenta ważący 1529 kg Seat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 224 km/h.

Hiszpańsko-niemiecki kompakt przekonuje do siebie świetną dynamiką i jakością prowadzenia. Jednostka napędowa pracuje cicho, a automatyczna przekładnia sprawnie zmienia poszczególne przełożenia. Mając na uwadze dużą zrywność pojazdu łatwo jej wybaczyć trochę zbyt długą zwłokę w redukcji przełożeń po wciśnięciu gazu do końca.

Czteronapędowy Seat okazuje się zaskakująco poręczny w ruchu miejskim. Ze średnicą zawracania 10,2 m, kierowca nie ma problemu z manewrami na ciasnych parkingach.

Cieszy też zużycie paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim Leon X-Perience zużywa ok. 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy z prędkością autostradową „spalanie” spada do 6,7 l na 100 km.

X-Perience dobrze radzi sobie podczas jazdy po ciasnych łukach. Mimo zwiększonego prześwitu, auto pewnie utrzymuje założony przez prowadzącego tor jazdy. Jest to zasługa m.in. twardo zestrojonego zawieszenia, które niestety jest też przyczyną ograniczenia komfortu jazdy podczas pokonywania nierówności.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Podsumowanie testu - Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

REKLAMA

Seat Leon X-Perience przekonuje do siebie wszechstronnością. To bardzo praktyczny, pakowny samochód, którego kierowca bez trudu dojedzie zaśnieżoną, czy grząską, gruntową drogą do posesji. Z drugiej strony, mocny silnik zapewnia doskonałą dynamikę i przy okazji zużywa niewiele paliwa.

Niestety Ci, którzy myślą, że receptą na jeszcze niższe spalanie jest wybór 184 konnego Leona kombi z napędem na obie osie, ale o tradycyjnym prześwicie mogą się poczuć rozczarowani. W tradycyjnej odmianie ST z napędem na obie osie współpracuje co najwyżej wysokoprężny silnik o mocy 150 KM, w odmianie 184 konnej dostępny jest jedynie napęd na przednią oś.

Opisywana odmiana Leona X-Perience kosztuje 135 400 zł. To sporo, ale też kompaktowy Seat ma wiele do zaoferowania. Z bogatym wyposażeniem włącznie.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG - dane techniczne:

Seat Leon X-perience 2.0 TDI 184 KM DSG 4Drive
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 184 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 587/1470 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 454,3/181,6/147,8 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 224 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Zużycie paliwa* 5,6/4,5/4,9 l/100 km
Cena od 135 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA