Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

Tomasz Korniejew
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Gama modelowa Seata rozrasta się w imponującym tempie. Niedawno do hiszpańskiej rodziny dołączył nowy członek – uterenowiona wersja Leona – X-Perience.

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

Oszałamiający sukces rynkowy wszelkiej maści SUV-ów i Crossoverów nie spowodował zniknięcia z oferty rynkowej podwyższonych kombi z napędem na obie osie.

Nic dziwnego, tego typu konstrukcje w pełni zaspokajają potrzeby większości użytkowników aut z napędem na obie osie, a przy tym są oszczędniejsze i przyjemniejsze w prowadzeniu niż SUV-y.

Nie dziwi więc fakt, że wielu producentów samochodów inwestuje w rozwój tego segmentu. Dobrym przykładem jest grupa Volkswagena, która rozbudowuje ofertę podwyższonych kombi w ramach marek Audi, Volkswagen, Skoda i Seat.

Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon w wersji X-perience ma większy o 2,7 cm prześwit od tradycyjnej odmiany modelu. Ponadto został wyposażony w dodatkowe osłony podwozia oraz plastikowe osłony błotników. Całość prezentuje się zgrabnie, zwłaszcza że seryjnie uterenowiony Leon został wyposażony w siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Przedział pasażerski nie różni się niczym od pozostałych odmian kompaktowego Seata. Jest tak samo przestronny, wyposażony w świetne fotele o dużym zakresie regulacji.

Tradycyjnie dla Seata jakość zastosowanych do wykończenia kokpitu tworzyw jest niższa niż tych stosowanych w Octavii, czy w Golfie, co nie oznacza że jest zła. To wciąż dobry poziom, jednak u rodzimej konkurencji dostaniemy nieco wyższą jakość wykończenia tablicy przyrządów.

Bagażnik opisywanego Leona ma pojemność 587 l. Z pewnością zaspokoi potrzeby rodziny nawet z dwójką małych dzieci. Tym bardziej, że producent wyposażył Leona w szereg przydatnych schowków i haczyków (w przestrzeni bagażowej) co znacznie poprawia komfort użytkowania na co dzień.

Zobacz też: Test Seat Leon Cupra 280

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG - układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Leona X-perience wyposażony w wysokoprężny silnik 2.0 TDI, który rozwija moc maksymalną 184 KM  zakresie od 3500 do 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm od 1750 do 3000 obr./min. Ponadto w recenzowanym Leonie zainstalowano napęd na obie osie 4Drive (oparty na sprzęgle Haldex) oraz sześciostopniową, zautomatyzowaną przekładnię DSG.

Według danych producenta ważący 1529 kg Seat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 224 km/h.

Hiszpańsko-niemiecki kompakt przekonuje do siebie świetną dynamiką i jakością prowadzenia. Jednostka napędowa pracuje cicho, a automatyczna przekładnia sprawnie zmienia poszczególne przełożenia. Mając na uwadze dużą zrywność pojazdu łatwo jej wybaczyć trochę zbyt długą zwłokę w redukcji przełożeń po wciśnięciu gazu do końca.

Czteronapędowy Seat okazuje się zaskakująco poręczny w ruchu miejskim. Ze średnicą zawracania 10,2 m, kierowca nie ma problemu z manewrami na ciasnych parkingach.

Cieszy też zużycie paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim Leon X-Perience zużywa ok. 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy z prędkością autostradową „spalanie” spada do 6,7 l na 100 km.

X-Perience dobrze radzi sobie podczas jazdy po ciasnych łukach. Mimo zwiększonego prześwitu, auto pewnie utrzymuje założony przez prowadzącego tor jazdy. Jest to zasługa m.in. twardo zestrojonego zawieszenia, które niestety jest też przyczyną ograniczenia komfortu jazdy podczas pokonywania nierówności.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Podsumowanie testu - Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

Seat Leon X-Perience przekonuje do siebie wszechstronnością. To bardzo praktyczny, pakowny samochód, którego kierowca bez trudu dojedzie zaśnieżoną, czy grząską, gruntową drogą do posesji. Z drugiej strony, mocny silnik zapewnia doskonałą dynamikę i przy okazji zużywa niewiele paliwa.

Niestety Ci, którzy myślą, że receptą na jeszcze niższe spalanie jest wybór 184 konnego Leona kombi z napędem na obie osie, ale o tradycyjnym prześwicie mogą się poczuć rozczarowani. W tradycyjnej odmianie ST z napędem na obie osie współpracuje co najwyżej wysokoprężny silnik o mocy 150 KM, w odmianie 184 konnej dostępny jest jedynie napęd na przednią oś.

Opisywana odmiana Leona X-Perience kosztuje 135 400 zł. To sporo, ale też kompaktowy Seat ma wiele do zaoferowania. Z bogatym wyposażeniem włącznie.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG - dane techniczne:

Seat Leon X-perience 2.0 TDI 184 KM DSG 4Drive
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 184 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 587/1470 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 454,3/181,6/147,8 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 224 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Zużycie paliwa* 5,6/4,5/4,9 l/100 km
Cena od 135 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Audi RS3 Limousine 2.5 TFSI quattro S tronic
    Audi RS3 Limousine 2.5 TFSI quattro S tronic wygląda trochę jak... Shrek. To nie odbiera mu jednak uroku. Uroku płynącego z absurdalnej mocy!
    Audi A8 L 60 TFSI quattro tiptronic
    Audi A8 L 60 TFSI quattro tiptronic to klasa sama w sobie. Szczególnie że długie, tyle drzwi tego auta ukrywają fotele inspirowane chyba pierwszą klasą w świecie lotnictwa!
    Audi S8 4.0 V8 TFSI quattro tiptronic
    Audi S8 4.0 V8 TFSI quattro tiptronic to sportowiec w eleganckim stroju. I choć limuzyna jest potężna, nie dajcie się zwieść. Szybka również potrafi być.
    Lexus NX 350h e-CVT AWD-i Omotenashi
    Lexus NX 350h e-CVT AWD-i Omotenashi jest oszczędny, przestronny i dobrze zaprojektowany. Nowy SUV z Japonii jeszcze mocniej wyostrzył linię nadwozia.
    Peugeot 308 SW GT Plug-in Hybrid 225
    Peugeot 308 SW GT Plug-in Hybrid 225 to zdecydowanie jedno z lepiej wyglądających kombi w segmencie C. Spójrzcie tylko na nie!
    Opel Grandland Ultimate 1.2 Turbo AT8 FWD
    Opel Grandland Ultimate 1.2 Turbo AT8 FWD zawitał przed naszą redakcją w wiśniowym kolorze z czarnymi akcentami wykończeniowymi. Jak się prezentował? Sprawdźcie.
    Spalinowa Corolla Cross na wodór! Ma bezpośredni wtrysk wodoru!
    Spalinowa Corolla Cross na wodór? Dokładnie. Motor zamontowany w aucie ma 3 cylindry. Japończycy wiedzą już jak przerobić silnik spalinowy na wodór!
    Czy kupno nowego auta w salonie ma sens? To dobre pytanie...
    Czy kupno nowego auta w salonie ma sens? Tak to oznacza możliwość personalizacji i pewność pochodzenia oraz historii pojazdu. Jakie są wady?
    Kary dla pijanych kierowców. Nowością nie tylko konfiskata auta!
    Kary dla pijanych kierowców systematycznie rozszerzają się. Rok 2022 był jednak rekordowy pod względem ilości nowych sankcji. Było ich kilka.
    Wpływ Internetu rzeczy na rozwój logistyki i zrównoważonego transportu
    Inteligentne i zaawansowane technologicznie procesy, opierające się na algorytmach oraz infrastrukturze Internetu rzeczy, dostarczającej dane z wielu obszarów, sprawiają, że miasta stają się bardziej ekologiczne i przyjazne dla mieszkańców, a władze zyskują możliwość większej optymalizacji budżetu. Innowacyjne rozwiązania pozwalają zredukować zużycie wody i energii, a także przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców. Wszystko to wpisuje się w koncepcję smart city, która bazuje na cyfryzacji przestrzeni miejskiej.
    Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE
    Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE to najnowsze wydanie japońskiego SUV-a. Jedno trzeba mu oddać. Wygląda bardzo dobrze!
    Opel Astra L plug-in hybrid 180 KM
    Opel Astra L plug-in hybrid 180 KM to najnowsza propozycja w segmencie C. I jedno trzeba Oplowi przyznać. Wygląda dobrze!
    Toyota Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM Executive
    Test Toyoty Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM Executive jasno pokazał, że nowe Aygo tak właściwie Aygo już nie jest. To bardziej prawie-Yaris.
    Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid AWD-i
    Test Toyoty RAV4 Adventure był o tyle ciekawy, że w nasze ręce trafiła wersja po liftingu, w nowej efektownej wersji wyposażenia. Zobaczcie ją sami.
    Konfiskata samochodu przez wojsko. Nowa ustawa, stary problem
    Konfiskata samochodu przez wojsko zmieniła się? Tak. Wszystko za sprawą ustawy o obronie Ojczyzny. Tyle że ta zmiana poszła w złym kierunku...
    Konfiskata samochodu po alkoholu. Od kiedy spodziewać się kar?
    Konfiskata samochodu po alkoholu. Od kiedy kierujący będą mogli stracić pojazd? Dokładny termin został określony w nowelizacji. A ta mówi o...
    Zabytkowe pojazdy a OC i serwisy
    Właściciel zabytkowego pojazdu nie musi dokonywać regularnych serwisów – otrzymuje tzw. przegląd wieczysty, dzięki któremu nie musi się co roku pojawiać na stacji diagnostycznej.
    Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
    Audi RS6 Performance dostało zastrzyk 30 koni mechanicznych i 50 Nm. I identyczną modyfikację otrzymało również Audi RS7 Performance.
    Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
    Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE to najmocniejsza s klasa w historii modelu. Moc 802 koni zapewnia 4-litrowe V8 i silnik elektryczny.
    Ile punktów za czerwone światło 2022?
    Ile punktów za czerwone światło? 2022 rok przyniósł ważną zmianę na tym polu. Nowy taryfikator punktów karnych sprawił, że sankcja jest dotkliwa!
    Nowa Toyota Prius plug-in. Mamy dane techniczne hybrydy
    Nowa Toyota Prius plug-in zdradza większą ilość informacji na swój temat. Dziś poznaliśmy dane techniczne dotyczące modelu.
    Nowa Toyota C-HR. Druga generacja może zaskoczyć. I to jak!
    Nowa Toyota C-HR, czyli Japończycy zaprezentowali pierwsze przymiarki do drugiej generacji modelu. Co wiadomo o Toyocie C-HR Prologue?
    Hilux na wodór. Toyota szykuje konkurenta dla modelu Mirai
    Hilux na wodór? Dokładnie. Toyota rozpoczyna budowę Hiluxa z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe drugiej generacji.
    Nowa generacja Volkswagena ID.3 gotowa! Premiera wiosną
    Nowa generacja Volkswagena ID.3 jest gotowa. Auto zostanie zaprezentowane wiosną roku 2023. Jazda nowym ID.3 ma być prostsza i wygodniejsza.
    Nissan e-4ORCE 4WD. Elektryczne 4x4 made in Japan
    Nissan e-4ORCE 4WD to nic innego jak napęd na cztery koła, który gwarantują dwa silniki elektryczne. Jak działa system i skąd bierze prąd?