REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niektóre samochody są tworzone po to by ich właściciele mogli się chwalić najlepszymi wynikami osiąganymi podczas pomiarów na torach. Inne, mają przede wszystkim cieszyć właściciela nietuzinkowym stylem i dawać masę radości podczas jazdy. I taka jest Giulietta Quadrifoglio Verde!

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Alfa Romeo. Chyba nie ma fana motoryzacji, który usłyszawszy tę pięknie brzmiącą nazwę włoskiego producenta samochodów, nie spojrzy z zaciekawieniem na osobę, która ją wypowiedziała. Bo mało który producent samochodów wywołał w swojej historii tak wiele emocji wśród miłośników motoryzacji na całym świecie, jak właśnie Alfa Romeo.

REKLAMA

Włoscy inżynierowie przez dekady stworzyli całą masę wspaniałych, emocjonujących samochodów, które nie tylko świetnie wyglądały, ale też uwodziły dynamiką i lekkością prowadzenia.

Dlatego szkoda, że obecnie w salonach sprzedaży „Alfy” stoi tak mało modeli. Sytuację nieznacznie tylko poprawi pojawienie się za chwilę na rynku obiecującego modelu Giulia.

Nie oznacza to jednak, że wytrwali poszukiwacze emocji za kierownicą nie znajdą w portfolio Alfy czegoś dla siebie. Pomijając supersportowy model 4C, kierowcy z mniej zasobnym portfelem (choć nie chudym) zwrócą uwagę na przedstawicielkę gatunku hot hatchy - Giuliettę w wersji Quadrifoglio Verde!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Alfa Romeo i czterolistna koniczyna to zapowiedź wrażeń!

Emblematem czterolistnej koniczyny (po włosku: quadrifoglio verde) są oznaczane najmocniejsze wersje poszczególnych modeli Alfy Romeo. I właśnie taki emblemat jest widoczny na przednich błotnikach najmocniejszej Giulietty.

Najnowsza odmiana włoskiego hot hatcha jest wyposażona w turbodoładowany silnik, rozwijający moc maksymalną 240 KM. To o 5 KM więcej niż dotychczas. Co więcej, maksymalny moment obrotowy - 340 Nm, jest dostępny już od 2000 obr./min., czyli sporo niżej niż w przypadku starszej wersji Giulietty QV, w której mniejszy (o 13%) maksymalny moment obrotowy był dostępny dopiero powyżej 4 tys. obr./min.

Według danych producenta kompaktowa Alfa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 s i może się rozpędzić do 244 km/h. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa zautomatyzowana przekładnia TCT.

Po zajęciu miejsca za kierownicą Guilietty QV, na pierwszy plan wysuwa się gruba, spłaszczona u dołu kierownica. Na ładnie zaprojektowanym kokpicie znalazło się miejsce dla kolorowego wyświetlacza dotykowego. Kierowca i pasażer siedzący z przodu szybko orientują się, że kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami zapewniają dobre podparcie zarówno podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach, jak i wielogodzinnej jazdy po autostradzie.

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Dwie natury Giulietty

REKLAMA

Po uruchomieniu silnika Giulietta pokazuje swoją spokojniejszą naturę. Po przesunięciu dźwigni biegów w pozycję Drive i wciśnięciu pedału gazu, auto spokojnie i bez nagłych zrywów rusza do przodu. Układ kierowniczy pracuje lekko. O potencjale czającym się w Giuliettcie QV przypominają kierowcy jedynie twardo zestrojone zawieszenie i wydajny układ hamulcowy.

Kompaktowa Alfa pokazuje pazury, po włączeniu przez kierowcę trybu jazdy Dynamic (do wyboru są trzy: Natural, Dynamic, All Weather). Wtedy m.in. znacznie spada siła wspomagania układu kierowniczego, silnik z dużo większą czułością reaguje na wciskanie gazu, systemy kontroli trakcji pozwalają na więcej, a komputer sterujący pracą skrzyni biegów utrzymuje wyższe obroty.

Oprócz tego, dźwięk wydechu robi się szlachetniejszy i donośniejszy, co znacznie poprawia zabawę za „kółkiem”.

Alfa pozwala kierowcy na popuszczenie wodzy fantazji. Nie przeszkadza w tym nawet spora masa, bo zjawisko podsterowności jest w znacznym stopniu ograniczone przez elektroniczną szperę.

W trybie Dynamic, Giulietta zapomina o dobrych manierach. Po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu do końca, auto pewnie wyrywa do przodu. Dwusprzęgłowa przekładnia czeka ze zmianą poszczególnych przełożeń, aż wskazówka obrotomierza przesunie się w dalszą część czerwonego pola. Przy czym każda zmiana biegów jest wyraźnie zaznaczona.

Aż szkoda, że producent tak skrupulatnie wyciszył przedział pasażerski i kierowca nie może lepiej usłyszeć dźwięków wydobywających się z wydechu.

Mimo poprawy właściwości trakcyjnych w stosunku do wersji sprzed modernizacji, najmocniejsza Alfa wciąż dobrze czuje się przede wszystkim na równym asfalcie. Zwłaszcza, gdy nierówności trafią się podczas dynamicznej jazdy po łuku. Ale nic to, jazda Quadrifoglio Verde to czysta frajda!

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC - Podsumowanie

Alfa Romeo Gliulietta QV to model, w którym czuć legendę włoskiej marki. Samochód wydaje się w odbiorze mniej skomplikowany niż jest w rzeczywistości. Kierowca ma wrażenie, że siedzi za kierownicą sportowego hot hatcha, w którym główną rolę gra mocny silnik, pięknie brzmiący układ wydechowy i twardo zestrojone zawieszenie. Zapomina, że nad trakcją czuwa elektroniczna szpera i masa innych elektronicznych systemów.

Z drugiej strony, Giulietta, pracując w trybie Normal, staje się potulna jak baranek i absolutnie nieuciążliwa w codziennej eksploatacji.

Dobre wrażenie z odbioru 240-konnej Giulietty nie znika po zerknięciu w cennik. Bogato wyposażoną Alfę QV można nabyć za ok. 122 tys. zł. Co więcej, obecnie trwa akcja wyprzedaży rocznika, dzięki której najmocniejszą Gluiliettę w gamie można kupić za 103 tys. zł. Warto!

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC – dane techniczne

Alfa Romao Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1742 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 240 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,1/179,8/146,5 cm
Rozstaw osi 263,4 cm
V-max 244 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,0 s
Zużycie paliwa* 9,5/5,2/6,8 l/100 km
Cena od 122 100 zł (103 785 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    REKLAMA

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    REKLAMA

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    REKLAMA