Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test BMW 640i Coupe

Tomasz Korniejew
Test BMW 640i Coupe
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Duże, luksusowe coupe o klasycznej linii nadwozia i wystarczającym zapasie mocy to propozycja dla zamożnych tradycjonalistów, którzy potrafią czerpać przyjemność z podróżowania. W teście 320 konne BMW 640i Coupe.

Dzisiejszy świat wydaje się o wiele bardziej skomplikowany niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Zwłaszcza w motoryzacji. Samochody nie dzielą się już tylko na sedany, hatchbacki, kombi, roadstery, kabriolety i coupe. Dziś mamy dodatkowo SUVy i Crossovery (konia z rzędem temu, kto potrafi wskazać wszystkie różnice między nimi). Rozrosły się też poszczególne segmenty, w wyniku czego dzisiejsze pojazdy kompaktowe są większe niż niegdysiejsze auta segmentu D.

Na rynku nasyconym nowoczesnymi ofertami, propozycje klasyczne są doceniane jedynie przez nabywców, którzy wiedzą czego oczekują od samochodu. Przez ludzi, którzy nie podążają za chwilową modą lecz cenią dobrze sprawdzone rozwiązania.

Zobacz też: Test BMW 435i: przepiękna moc!

Test BMW 640i Coupe - jak w starym kinie

Niewątpliwie, ofertą która trafi w gust tej wąskiej grupy kierowców jest BMW 640i coupe. Z linią klasycznego Gran Turismo urzeknie nie tylko fanów starego kina drogi. Skradnie serca wszystkim, którym się marzą dalekie podróże po Starym Kontynencie. Zwłaszcza te obfitujące w długie i malownicze odcinki alpejskie.

Opisywane BMW z łatwością sprosta wygórowanym estetycznym wymogom Europejczyków. Linia nadwozia jest piękna. Długa maska i łagodnie opadająca linia dachu, z wyraźnie zaznaczonym bagażnikiem. Podręcznikowy przykład Coupe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na wygląd pozytywnie wpływają detale pakietu stylizacyjnego M. Za to efekt psują przyciemnione tylne szyby. Wyglądają w tym przypadku tanio i nie pasują do klasy pojazdu.

Dostępu do wnętrza niemieckiego coupe bronią długie i masywne drzwi bez ramek okiennych. Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości. Cieszy zwłaszcza jakość skórzanej tapicerki i szlachetne przeszycia na tablicy przyrządów.

W przedniej części nadwozia miejsca jest pod dostatkiem, a fotele zapewniają należyty komfort nawet najbardziej wymagającym pasażerom. Choć mnogość regulacji początkowo może przytłoczyć.

Tylna kanapa jest mocno wyprofilowana i komfortowo będą się tam czuły jedynie szczupłe osoby o średnim wzroście. Nie można narzekać na przestrzeń bagażową, choć lepiej się spakować w stylowe miękkie torby, bo stosunkowo nieduży otwór załadunku może być barierą dla dużych, sztywnych walizek.

Zobacz też: Test BMW X5 xDrive30d 258 KM F15 : jakość limuzyny ukryta w nadwoziu SUV-a

Test BMW 640i Coupe - moc jest wystarczająca

Pod maską recenzowanego BMW znalazł się sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3 l (wyposażony w turbosprężarkę Twin Scroll), który rozwija moc maksymalną 320 KM przy 5800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1300 do 4500 obr./min.

Według danych producenta ważące aż 1765 kg BMW rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,2 s.

Mimo doskonałych osiągów, nie jest pojazd w którym poczują się dobrze użytkownicy narowistych hot hatchy. Niemieckie Coupe to propozycja dla tych, którzy już nie muszą nic nikomu udowadniać. Dla tych, którzy z góry spoglądają na krótkodystansowych sprinterów, ceniąc wysoki komfort i styl jaki oferuje im ich luksusowe auto.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

Bo w 640i liczy się przede wszystkim komfort. Jasne, po zdecydowanym wciśnięciu gazu, ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia błyskawicznie redukuje przełożenia, a auto wyrywa dziarsko do przodu bez względu na to z jaką prędkością akurat się poruszamy. Po prostu nigdy nie dostaje zadyszki. Podczas przyspieszania szlachetny dźwięk silnika pieści uszy pasażerów ale jest to jedynie zabieg mający podnieść poczucie prestiżu podróży potężnym samochodem, a nie wzmagać sportowe emocje.

Mimo świetnie utrzymującego auto w ryzach dość twardego adaptacyjnego zawieszenia, pasażerowie BMW nie cierpią podczas przejeżdżania przez torowiska. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości tłumione są dostojnie, a w trybie Comfort z miękkością godną limuzyn najwyższej klasy.

Układ kierowniczy zapewnia doskonałe wyczucie. Prowadząc 640i aż się chce ustawić m.in. usztywniający zawieszenie i pracę układu kierowniczego program Sport "poszybować w stronę alpejskich przełęczy.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na tylną oś. Wielu kierowców, podchodzi do takiego rozwiązania z rezerwą, biorąc pod uwagę panujące u nas warunki klimatyczne. Niepotrzebnie. Szereg systemów bezpieczeństwa utrzymuje BMW w ryzach nawet na śliskiej nawierzchni. W rezultacie nie trzeba być mistrzem kierownicy, by panować nad niemieckim coupe. Brak napędu na obie osie z pewnością skutkuje mniejszym zużyciem paliwa niż w egzemplarzach z napędem 4x4. Przy spokojnej jeździe i ustawieniu trybu jazdy eco, w ruchu miejskim „spalanie” oscyluje wokół 12 l na 100 km.

Zobacz też: Test BMW 428i xDrive - utalentowany debiutant

Test BMW 640i Coupe - dla tych co nic nie muszą udowadniać

Cena opisywanej wersji niemieckiego coupe startuje z poziomu 423 tys. zł. Zatem BMW 640i xDrive to propozycja dla zamożnych tradycjonalistów. W obecnych czasach klasyka jest w cenie, a niemieckie Gran Turismo nawiązuje do najlepszych motoryzacyjnych tradycji.

Choć zbyt komfortowy anturaż (mam na myśli głównie układ jezdny) pewnie nie przypadnie do gustu łowcom emocji, kierowca 640i z łatwością zostawi w tyle nie jednego śmiałka na krętej górskiej drodze. Choć pewnie i tak nie będzie mu się chciało nic udowadniać. Mając do dyspozycji 320 KM i technologię BMW, będzie wiedział, że nie musi.

BMW 640i Coupe - dane techniczne

BMW 640i coupe
Typ silnika benzynowy, turbo (podwójne)
Pojemność  2879 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24
Maksymalna moc 320 KM/5800-6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1300-4500 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8-bieg
Pojemność bagażnika b.d.
Wymiary (dł./szer./wys.) 489,4/189,4/136,9 cm
Rozstaw osi 285,5 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Zużycie paliwa* 10,7/6,0/7,6 l/100 km
Cena od 423 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.