Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test BMW 640i Coupe

Tomasz Korniejew
Test BMW 640i Coupe
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Duże, luksusowe coupe o klasycznej linii nadwozia i wystarczającym zapasie mocy to propozycja dla zamożnych tradycjonalistów, którzy potrafią czerpać przyjemność z podróżowania. W teście 320 konne BMW 640i Coupe.

Dzisiejszy świat wydaje się o wiele bardziej skomplikowany niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Zwłaszcza w motoryzacji. Samochody nie dzielą się już tylko na sedany, hatchbacki, kombi, roadstery, kabriolety i coupe. Dziś mamy dodatkowo SUVy i Crossovery (konia z rzędem temu, kto potrafi wskazać wszystkie różnice między nimi). Rozrosły się też poszczególne segmenty, w wyniku czego dzisiejsze pojazdy kompaktowe są większe niż niegdysiejsze auta segmentu D.

Na rynku nasyconym nowoczesnymi ofertami, propozycje klasyczne są doceniane jedynie przez nabywców, którzy wiedzą czego oczekują od samochodu. Przez ludzi, którzy nie podążają za chwilową modą lecz cenią dobrze sprawdzone rozwiązania.

Zobacz też: Test BMW 435i: przepiękna moc!

Test BMW 640i Coupe - jak w starym kinie

Niewątpliwie, ofertą która trafi w gust tej wąskiej grupy kierowców jest BMW 640i coupe. Z linią klasycznego Gran Turismo urzeknie nie tylko fanów starego kina drogi. Skradnie serca wszystkim, którym się marzą dalekie podróże po Starym Kontynencie. Zwłaszcza te obfitujące w długie i malownicze odcinki alpejskie.

Opisywane BMW z łatwością sprosta wygórowanym estetycznym wymogom Europejczyków. Linia nadwozia jest piękna. Długa maska i łagodnie opadająca linia dachu, z wyraźnie zaznaczonym bagażnikiem. Podręcznikowy przykład Coupe.

Na wygląd pozytywnie wpływają detale pakietu stylizacyjnego M. Za to efekt psują przyciemnione tylne szyby. Wyglądają w tym przypadku tanio i nie pasują do klasy pojazdu.

Dostępu do wnętrza niemieckiego coupe bronią długie i masywne drzwi bez ramek okiennych. Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości. Cieszy zwłaszcza jakość skórzanej tapicerki i szlachetne przeszycia na tablicy przyrządów.

W przedniej części nadwozia miejsca jest pod dostatkiem, a fotele zapewniają należyty komfort nawet najbardziej wymagającym pasażerom. Choć mnogość regulacji początkowo może przytłoczyć.

Tylna kanapa jest mocno wyprofilowana i komfortowo będą się tam czuły jedynie szczupłe osoby o średnim wzroście. Nie można narzekać na przestrzeń bagażową, choć lepiej się spakować w stylowe miękkie torby, bo stosunkowo nieduży otwór załadunku może być barierą dla dużych, sztywnych walizek.

Zobacz też: Test BMW X5 xDrive30d 258 KM F15 : jakość limuzyny ukryta w nadwoziu SUV-a

Test BMW 640i Coupe - moc jest wystarczająca

Pod maską recenzowanego BMW znalazł się sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3 l (wyposażony w turbosprężarkę Twin Scroll), który rozwija moc maksymalną 320 KM przy 5800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1300 do 4500 obr./min.

Według danych producenta ważące aż 1765 kg BMW rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,2 s.

Mimo doskonałych osiągów, nie jest pojazd w którym poczują się dobrze użytkownicy narowistych hot hatchy. Niemieckie Coupe to propozycja dla tych, którzy już nie muszą nic nikomu udowadniać. Dla tych, którzy z góry spoglądają na krótkodystansowych sprinterów, ceniąc wysoki komfort i styl jaki oferuje im ich luksusowe auto.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

Bo w 640i liczy się przede wszystkim komfort. Jasne, po zdecydowanym wciśnięciu gazu, ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia błyskawicznie redukuje przełożenia, a auto wyrywa dziarsko do przodu bez względu na to z jaką prędkością akurat się poruszamy. Po prostu nigdy nie dostaje zadyszki. Podczas przyspieszania szlachetny dźwięk silnika pieści uszy pasażerów ale jest to jedynie zabieg mający podnieść poczucie prestiżu podróży potężnym samochodem, a nie wzmagać sportowe emocje.

Mimo świetnie utrzymującego auto w ryzach dość twardego adaptacyjnego zawieszenia, pasażerowie BMW nie cierpią podczas przejeżdżania przez torowiska. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości tłumione są dostojnie, a w trybie Comfort z miękkością godną limuzyn najwyższej klasy.

Układ kierowniczy zapewnia doskonałe wyczucie. Prowadząc 640i aż się chce ustawić m.in. usztywniający zawieszenie i pracę układu kierowniczego program Sport "poszybować w stronę alpejskich przełęczy.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na tylną oś. Wielu kierowców, podchodzi do takiego rozwiązania z rezerwą, biorąc pod uwagę panujące u nas warunki klimatyczne. Niepotrzebnie. Szereg systemów bezpieczeństwa utrzymuje BMW w ryzach nawet na śliskiej nawierzchni. W rezultacie nie trzeba być mistrzem kierownicy, by panować nad niemieckim coupe. Brak napędu na obie osie z pewnością skutkuje mniejszym zużyciem paliwa niż w egzemplarzach z napędem 4x4. Przy spokojnej jeździe i ustawieniu trybu jazdy eco, w ruchu miejskim „spalanie” oscyluje wokół 12 l na 100 km.

Zobacz też: Test BMW 428i xDrive - utalentowany debiutant

Test BMW 640i Coupe - dla tych co nic nie muszą udowadniać

Cena opisywanej wersji niemieckiego coupe startuje z poziomu 423 tys. zł. Zatem BMW 640i xDrive to propozycja dla zamożnych tradycjonalistów. W obecnych czasach klasyka jest w cenie, a niemieckie Gran Turismo nawiązuje do najlepszych motoryzacyjnych tradycji.

Choć zbyt komfortowy anturaż (mam na myśli głównie układ jezdny) pewnie nie przypadnie do gustu łowcom emocji, kierowca 640i z łatwością zostawi w tyle nie jednego śmiałka na krętej górskiej drodze. Choć pewnie i tak nie będzie mu się chciało nic udowadniać. Mając do dyspozycji 320 KM i technologię BMW, będzie wiedział, że nie musi.

BMW 640i Coupe - dane techniczne

BMW 640i coupe
Typ silnika benzynowy, turbo (podwójne)
Pojemność  2879 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24
Maksymalna moc 320 KM/5800-6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1300-4500 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8-bieg
Pojemność bagażnika b.d.
Wymiary (dł./szer./wys.) 489,4/189,4/136,9 cm
Rozstaw osi 285,5 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Zużycie paliwa* 10,7/6,0/7,6 l/100 km
Cena od 423 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Rowery elektryczne. Ile kosztują, jak działają, jakie dają korzyści?
    Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością na rynku jednośladów. Co powinieneś o nich wiedzieć przed zakupem? Oto nasz poradnik.
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Jaką karę dostanie kierowca?
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Nowe przepisy weszły w życie w roku 2021. W roku 2022 w pełni usankcjonowana została kara. I wynosi...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r. No nie do końca...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r.? To pytanie często zadawane przez internautów. I choć A2 w tym rejonie powstanie, raczej nie do 2023 roku.
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu. Możliwe?
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu, czyli rząd mówi o nowych opcjach mObywatela. Aplikacja w wersji 2.0 może zaskoczyć.
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja w akcji
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja teraz zajmie się ocenieniem skali uszkodzeń i przygotowaniem wartości odszkodowania. I to w Polsce!
    Gdzie jest najwięcej wypadków? Lista powiatów.
    Gdzie jest najwięcej wypadków? To pytanie postanowił zadać sobie GUS. Odpowiadając na nie, przygotował listę najniebezpieczniejszych powiatów.
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?
    Bentley Bentayga EWB. Brytyjski SUV z długimi drzwiami
    Bentley Bentayga EWB, czyli auto, które można skonfigurować na 24 miliardy sposobów. Co wiadomo o dłuższej wersji hitowego modelu Bentley`a?
    Eko jazda dieslem. Jak oszczędzać paliwo?
    Eko jazda dieslem: czy różni się od eko jazdy benzyniakiem? O jakich zasadach powinien pamiętać kierowca? O tym opowiemy w naszym materiale.
    Licencja wspólnotowa, brak przewoźników i paraliż w Europie?
    Licencja wspólnotowa brak przewoźników. Pytanie na dziś brzmi: czy nowe przepisy mogą sparaliżować transport w Europie? Mogą. To realne widmo!
    Obowiązkowe naklejki na samochód. Mandat to 500 zł!
    Obowiązkowe naklejki na samochód? 4 maja 2022 roku w Polsce zaczął obowiązywać wzór naklejki dotyczącej strefy zeroemisyjnej.
    P-21 powierzchnia wyłączona. Mandat w roku 2022 będzie wysoki?
    P-21 powierzchnia wyłączona. Mandat w przypadku zignorowania tego znaku będzie wysoki? Zajrzyjmy do nowego taryfikatora.
    Dwucyfrowy kod prawa jazdy. Dwie cyfry to za mało!
    Dwucyfrowy kod prawa jazdy sprawia, że choć kierowcy powinny dotyczyć ograniczenia w prowadzeniu, de facto go nie dotyczą. I zaraz powiemy czemu.
    Serwis poza ASO a gwarancja. Przeglądy tylko w ASO?
    Serwis poza ASO a gwarancja. Czy niekorzystanie z usług autoryzowanych stacji oznacza problem z gwarancją? Już nie. Prezes UOKiK interweniował.
    Ukraińcy w Polsce a ubezpieczenie samochodu i... nie tylko
    Ukraińcy w Polsce a ubezpieczenie samochodu i... nie tylko. Co warto wiedzieć? Oto pięć podstawowych pytań, na które poznaliśmy odpowiedź.
    Oświadczenie sprawcy kolizji polsko-ukraińskie
    Oświadczenie sprawcy kolizji polsko-ukraińskie. W tym materiale zamieszczamy gotowy druk, który może ułatwić kierowcom rozliczenie szkody.
    Linia bezwzględnego zatrzymania P-12. Co oznacza?
    Linia bezwzględnego zatrzymania P-12. Jak się zachować w przypadku jej pojawienia się na drodze? Co powinien o niej wiedzieć kierowca?
    Znak B-25. Taryfikator przewiduje mandat...
    Znak B-25. Taryfikator za wyprzedzanie za tym znakiem przewiduje wysoki mandat. Jak wysoki? O tym opowiemy w naszym tekście.
    Podróż pociągiem z rowerem. Co musisz wiedzieć?
    Podróż pociągiem z rowerem. Czyli dziś zestaw porad dla wszystkich wielbicieli wycieczek rowerowych. Co warto wiedzieć o rowerze w pociągu?
    W jakiej kolejności odpalić samochód?
    W jakiej kolejności odpalić samochód? Niby wiedza ta może się wydawać oczywista, ale... Czasami o oczywistych oczywistościach warto przypominać.
    Czy system start-stop oszczędza paliwo?
    Czy system start-stop oszczędza paliwo? To pytanie, które coraz częściej zadają sobie kierowcy. Jak brzmi odpowiedź na nie? Sprawdźmy.
    Przedawnienie punktów karnych po 2 latach. Działa czy nie?
    Przedawnienie punktów karnych po 2 latach. Konieczne zapisy pojawiły się w ustawie. Tylko czy to oznacza, że już działają? Sprawdźmy.
    Tańszy samochód na raty. W całości kredytujemy auta do 10 tys. zł
    Tańszy samochód na raty? To hasło, które idealnie wpisuje się w przekonania Polaków. W całości kredytujemy przede wszystkim auta do 10 tys. zł.
    Pakiet mobilności a delegowanie kierowców. Jakie są wątpliwości?
    Pakiet mobilności a delegowanie kierowców. Nowe przepisy nieco komplikują sytuację. Dziś zatem opowiemy jak ona konkretnie wygląda.
    Czy hamowanie silnikiem jest szkodliwe? Pytanie za 100 punktów
    Czy hamowanie silnikiem jest szkodliwe? Aby rozstrzygnąć tą kwestię, trzeba się zastanowić nad tym, jak pracują współczesne jednostki napędowe.