Kategorie

Test BMW 640i Coupe

Tomasz Korniejew
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Duże, luksusowe coupe o klasycznej linii nadwozia i wystarczającym zapasie mocy to propozycja dla zamożnych tradycjonalistów, którzy potrafią czerpać przyjemność z podróżowania. W teście 320 konne BMW 640i Coupe.

Dzisiejszy świat wydaje się o wiele bardziej skomplikowany niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Zwłaszcza w motoryzacji. Samochody nie dzielą się już tylko na sedany, hatchbacki, kombi, roadstery, kabriolety i coupe. Dziś mamy dodatkowo SUVy i Crossovery (konia z rzędem temu, kto potrafi wskazać wszystkie różnice między nimi). Rozrosły się też poszczególne segmenty, w wyniku czego dzisiejsze pojazdy kompaktowe są większe niż niegdysiejsze auta segmentu D.

Na rynku nasyconym nowoczesnymi ofertami, propozycje klasyczne są doceniane jedynie przez nabywców, którzy wiedzą czego oczekują od samochodu. Przez ludzi, którzy nie podążają za chwilową modą lecz cenią dobrze sprawdzone rozwiązania.

Zobacz też: Test BMW 435i: przepiękna moc!

Test BMW 640i Coupe - jak w starym kinie

Reklama

Niewątpliwie, ofertą która trafi w gust tej wąskiej grupy kierowców jest BMW 640i coupe. Z linią klasycznego Gran Turismo urzeknie nie tylko fanów starego kina drogi. Skradnie serca wszystkim, którym się marzą dalekie podróże po Starym Kontynencie. Zwłaszcza te obfitujące w długie i malownicze odcinki alpejskie.

Opisywane BMW z łatwością sprosta wygórowanym estetycznym wymogom Europejczyków. Linia nadwozia jest piękna. Długa maska i łagodnie opadająca linia dachu, z wyraźnie zaznaczonym bagażnikiem. Podręcznikowy przykład Coupe.

Na wygląd pozytywnie wpływają detale pakietu stylizacyjnego M. Za to efekt psują przyciemnione tylne szyby. Wyglądają w tym przypadku tanio i nie pasują do klasy pojazdu.

Dostępu do wnętrza niemieckiego coupe bronią długie i masywne drzwi bez ramek okiennych. Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości. Cieszy zwłaszcza jakość skórzanej tapicerki i szlachetne przeszycia na tablicy przyrządów.

W przedniej części nadwozia miejsca jest pod dostatkiem, a fotele zapewniają należyty komfort nawet najbardziej wymagającym pasażerom. Choć mnogość regulacji początkowo może przytłoczyć.

Tylna kanapa jest mocno wyprofilowana i komfortowo będą się tam czuły jedynie szczupłe osoby o średnim wzroście. Nie można narzekać na przestrzeń bagażową, choć lepiej się spakować w stylowe miękkie torby, bo stosunkowo nieduży otwór załadunku może być barierą dla dużych, sztywnych walizek.

Zobacz też: Test BMW X5 xDrive30d 258 KM F15 : jakość limuzyny ukryta w nadwoziu SUV-a

Test BMW 640i Coupe - moc jest wystarczająca

Pod maską recenzowanego BMW znalazł się sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3 l (wyposażony w turbosprężarkę Twin Scroll), który rozwija moc maksymalną 320 KM przy 5800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1300 do 4500 obr./min.

Według danych producenta ważące aż 1765 kg BMW rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,2 s.

Mimo doskonałych osiągów, nie jest pojazd w którym poczują się dobrze użytkownicy narowistych hot hatchy. Niemieckie Coupe to propozycja dla tych, którzy już nie muszą nic nikomu udowadniać. Dla tych, którzy z góry spoglądają na krótkodystansowych sprinterów, ceniąc wysoki komfort i styl jaki oferuje im ich luksusowe auto.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

Reklama

Bo w 640i liczy się przede wszystkim komfort. Jasne, po zdecydowanym wciśnięciu gazu, ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia błyskawicznie redukuje przełożenia, a auto wyrywa dziarsko do przodu bez względu na to z jaką prędkością akurat się poruszamy. Po prostu nigdy nie dostaje zadyszki. Podczas przyspieszania szlachetny dźwięk silnika pieści uszy pasażerów ale jest to jedynie zabieg mający podnieść poczucie prestiżu podróży potężnym samochodem, a nie wzmagać sportowe emocje.

Mimo świetnie utrzymującego auto w ryzach dość twardego adaptacyjnego zawieszenia, pasażerowie BMW nie cierpią podczas przejeżdżania przez torowiska. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości tłumione są dostojnie, a w trybie Comfort z miękkością godną limuzyn najwyższej klasy.

Układ kierowniczy zapewnia doskonałe wyczucie. Prowadząc 640i aż się chce ustawić m.in. usztywniający zawieszenie i pracę układu kierowniczego program Sport "poszybować w stronę alpejskich przełęczy.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na tylną oś. Wielu kierowców, podchodzi do takiego rozwiązania z rezerwą, biorąc pod uwagę panujące u nas warunki klimatyczne. Niepotrzebnie. Szereg systemów bezpieczeństwa utrzymuje BMW w ryzach nawet na śliskiej nawierzchni. W rezultacie nie trzeba być mistrzem kierownicy, by panować nad niemieckim coupe. Brak napędu na obie osie z pewnością skutkuje mniejszym zużyciem paliwa niż w egzemplarzach z napędem 4x4. Przy spokojnej jeździe i ustawieniu trybu jazdy eco, w ruchu miejskim „spalanie” oscyluje wokół 12 l na 100 km.

Zobacz też: Test BMW 428i xDrive - utalentowany debiutant

Test BMW 640i Coupe - dla tych co nic nie muszą udowadniać

Cena opisywanej wersji niemieckiego coupe startuje z poziomu 423 tys. zł. Zatem BMW 640i xDrive to propozycja dla zamożnych tradycjonalistów. W obecnych czasach klasyka jest w cenie, a niemieckie Gran Turismo nawiązuje do najlepszych motoryzacyjnych tradycji.

Choć zbyt komfortowy anturaż (mam na myśli głównie układ jezdny) pewnie nie przypadnie do gustu łowcom emocji, kierowca 640i z łatwością zostawi w tyle nie jednego śmiałka na krętej górskiej drodze. Choć pewnie i tak nie będzie mu się chciało nic udowadniać. Mając do dyspozycji 320 KM i technologię BMW, będzie wiedział, że nie musi.

BMW 640i Coupe - dane techniczne

BMW 640i coupe
Typ silnika benzynowy, turbo (podwójne)
Pojemność  2879 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24
Maksymalna moc 320 KM/5800-6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1300-4500 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8-bieg
Pojemność bagażnika b.d.
Wymiary (dł./szer./wys.) 489,4/189,4/136,9 cm
Rozstaw osi 285,5 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Zużycie paliwa* 10,7/6,0/7,6 l/100 km
Cena od 423 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    16 cze 2021
    Zakres dat:

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...