REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic

Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic

REKLAMA

REKLAMA

Największy model w gamie Nissana może być napędzany małym silnikiem Diesla o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 130 KM. Zaskakujące. Z tym większą ciekawością, sprawdziliśmy, jak jeździ wersja napędzana przez jednostkę wysokoprężną współpracującą z bezstopniową skrzynią Xtronic.

Największy model Nissana – X-Trail, wzbudza kontrowersje. Malkontenci zarzucają designerom odejście od klasycznego, kanciastego kształtu nadwozia jakim wyróżniała się poprzednia generacja modelu. X-Trail stał się łudząco podobny do mniejszego brata – Qashqaia, zatem o żadnym wyróżnianiu się nie może być mowy.

REKLAMA

Niemniej, będąc obiektywnym, trzeba przyznać, że największy Nissan prezentuje się nieźle. I choć wyglądem nie uwodzi już miłośników wypraw na dalekie bezdroża, dobrze komponuje się z miejską architekturą.

SUV-y, czy Crossovery (także te największe), kupują najczęściej mieszkańcy miast, którzy nigdy nie zjeżdżają z asfaltowych dróg.

Nie powinno nikogo dziwić, że producenci samochodów tworząc ofertę, starają się trafić w gusta jak największej rzeszy potencjalnych klientów. To tłumaczy metamorfozę X-Traila z ascetycznej „terenówki” w pogromcę bulwarów.

Zobacz też: Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic - przestronność i wygoda

Przedział pasażerki nowego Nissana jest przestronny. Tablica przyrządów, jakby skopiowana z modelu Qashqai wygląda ładnie i jest przejrzysta. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza jest dobra. Ale gdzieniegdzie „kuleje” dokładność montażu poszczególnych elementów.

Fotele przednie są wygodne, sprzyjają długim podróżom. Nikt nie będzie miał problemu, by za kierownicą X-Traila zająć odpowiednią pozycję. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.

REKLAMA

Sporo miejsca znajdziemy także z tyłu. Tylna kanapa jest przesuwana, co umożliwia dostosowanie objętości bagażnika i miejsca na nogi pasażerów wedle aktualnych potrzeb. Za 4000 zł można wyposażyć Nissana w dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. W opcji pięcioosobowej (bez foteli), bagażnik ma pojemność 550 l, sporo, choć załadunek pakunków utrudnia wysoki próg.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w system kamer 360 st. ze zintegrowanym systemem nawigacji (standard dla najbogatszej odmiany Tekna, dopłata 6000 zł dla wersji Acenta, niedostępny w podstawowej odmianie), które znaczenie ułatwiają parkingowe manewry.

W gamie jednostek napędowych modelu X-Trail znalazły się dwa silniki. Wysokoprężny i benzynowy. Oba, mają pojemność 1,6 l, ale różne moce. Silnik Diesla jest słabszy, rozwija moc maksymalną 130 KM, silnik benzynowy – 163 KM.

Biorąc pod uwagę fakt, że waga X-Traila waha się od ok. 1500 do 1600 kg, można mieć wątpliwości co do efektywności proponowanych dla największego Nissana jednostek napędowych.

Jakby tego było mało, do redakcji trafił egzemplarz wyposażony w jednostkę wysokoprężną oraz bezstopniową przekładnię Xtronic. Przy czym zastosowanie „automatu”, jednocześnie uniemożliwia zainstalowanie napędu na obie osie. Zatem do recenzji dostaliśmy egzemplarz ze słabym silnikiem Diesla, nie lubianą skrzynią bezstopniową i napędem na przednią oś…

Jednak wrażenia z jazdy były dla nas zaskakujące.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic  - wrażenia z jazdy

Według danych producenta, wspomniany zestaw rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,4 s i może się pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. Szału nie ma.

Jednak subiektywne odczucia prowadzącego są znacznie lepsze niż mogłyby na to wskazywać suche dane.

REKLAMA

Największą niespodzianką jest sprawne działanie bezstopniowej przekładni. Tak naprawdę, konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by mechanizm imitował pracę, klasycznej zautomatyzowanej skrzyni biegów. W efekcie podczas przyspieszania, komputer steruje obrotami silnika, tak, jakby zmieniane były poszczególne przełożenia (można je nawet zmieniać samodzielnie (!)). O tym, że nie mamy do czynienia ze skrzynią zautomatyzowaną świadczy jedynie zwłoka, przy wkręcaniu silnika na wysokie obroty po zdecydowanym wciśnięciu gazu (tzw. Kick down). Chwila „zawahania” mechanizmu bywa irytująca.

Na szczęście X-Trail, pewnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów. Dzięki temu, dynamika w zakresie prędkości do 140 km/h jest wystarczająca. Np. gdy zajdzie potrzeba żwawego przyspieszenia od 100 km/h do 140 km/h podczas jazdy po autostradzie, duży Nissan zrobi to całkiem sprawnie. Odczuwalne problemy z dynamiką (i zbyt donośnym szumem powietrza) zaczynają się powyżej prędkości 140 km/h.

Cieszy też stosunkowo niskie zużycie paliwa. W ruchu miejskim japoński SUV zużywa ok. 8,8-9,2 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie, z prędkością ok. 140 km/h zużycie paliwa maleje do około 7,2 l na 100 km. Nieźle.

Zawieszenie Nissana X-Trail zestrojono miękko. To w połączeniu z dużym rozstawem osi, sprawia że we wnętrzu nie są odczuwane różnego rodzaju niedoskonałości nawierzchni. Ale podczas jazdy po nierównej drodze daje o sobie znać niedokładność montażu. Z zakamarków wnętrza dobiegają różnego rodzaju odgłosy.

M.in. miękkie zawieszenie jest przyczyną tego, że samochód ma tendencję do dość mocnych przechyłów nadwozia podczas gwałtownych skrętów. Ale X-Trail jest jednocześnie przewidywalny w prowadzeniu i kierowca odpowiednio wcześniej dostaje informację o nadchodzącej podsterowności.

Zobacz też: Test Nissan Note II 1.5 dCi: 3,6 l paliwa na 100 km!

Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic  - podsumowanie

Nissan z silnikiem Diesla i bezstopniową przekładnią przekonuje do siebie przede wszystkim komfortem. Samochód jest wygodny w codziennym użytkowaniu. Dzięki wyższemu zawieszeniu (ale nie za wysokiemu) wygodnie się do niego wsiada i wygodnie się z niego wysiada. Zwiększony prześwit ułatwia forsowanie wysokich krawężników, a komfortowe zawieszenie sprawdza się podczas jazdy po nierównych drogach.

Samochód dobrze radzi sobie również podczas jazdy po autostradzie, zwłaszcza z użyciem tempomatu. Przy stałej prędkości 130-140 km/h we wnętrzu jest względnie cicho, a zużycie paliwa pozwala na przejechanie znacznych odległości bez potrzeby ponownego tankowania.

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Minusami X-Traila są niewątpliwie niedociągnięcia w jakości montażu, brak w ofercie mocniejszych jednostek napędowych i brak możliwości wyposażenia auta w napęd na obie osie w zestawieniu z „automatem”. I cena.

Najtańsza odmiana z bezstopniową skrzynią biegów kosztuje 121 900 zł. Sporo. Najbogatsza – 144 400 zł, przy czym wyposażona jest praktycznie we wszystkie dodatki z listy opcji, oprócz dodatkowych foteli trzeciego rzędu.

Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic - dane techniczne

Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 130 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd na przednią oś
Skrzynia biegów bezstopniowa
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,3/182/169,5 cm
Rozstaw osi 270,6 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,7/5,1 l/100 km
Cena od 121 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA