REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Honda CR-V otrzymała nowy silnik Diesla 1.6 i-DTEC 160 KM. Wysoka moc jednostka została uzyskana dzięki dwóm turbosprężarkom! Jak sprawuje się ta wersja w dużym i ciężkim SUV-ie z Japonii?

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Testowana przez nas rok temu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM urzekła nas swoim fenomenalnym silnikiem i ogromną przestronnością. Trudno było nam uwierzyć, że tak duże i stosunkowo ciężkie auto mogło zadowolić się w trasie niespełna 5 litrami oleju napędowego.  Gdy dowiedzieliśmy się, że odświeżony model z roku 2015 zostanie wyposażony we wzmocnioną wersję tego motoru, chcieliśmy jak najszybciej sprawdzić jego możliwości.

REKLAMA

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

Zmiany jakie poczyniono w zmodernizowanej Hondzie CR-V są zauważalne już na pierwszy rzut oka. Przedni pas został poważnie zmodyfikowany i dostosowany pod gusta Europejczyków. Pojawiły się bardzo gustowne światła LED do jazdy dziennej, zmieniona została atrapa grilla oraz kształt zderzaka. Dodane zostały chromowane obudowy lamp halogenowych  a metalizowane inkrustacje pojawił się także na wlocie powietrza do silnika oraz tylnej klapie. Auto nabrało nie tylko lekkości, ale i elegancji. Tylna część nadal dla niektórych może wydawać się nieco przyciężka, ale ogólny obraz pojazdu uległ wyraźnej metamorfozie.

W środku zmiany jakie poczyniono w nowej CR-V miały zdecydowanie łagodniejszy charakter. Właściwie to skupiły się one na zwiększeniu możliwości multimedialnych auta. To właśnie w CR-V zadebiutował system Honda Connect pracujący pod kontrolą Androida w wersji 4.0.4. Daje on kierowcy możliwość przeglądania internetu, zapewnia łączność telefonu w systemie Mirror Link i  pozwala na instalowanie aplikacji z Honda App Centre. W rezultacie korzystając np. z aplikacja Aha można szybko namierzyć w danej okolicy ciekawe miejsce do zwiedzenia, po czym wybrać je jako cel we wbudowanej nawigacji Garmina. 7-calowy ekran bardzo dobrze reaguje na dotyk i prezentuje czytelną i ciekawą kolorystycznie grafikę.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

Niewątpliwą zaletą Hondy CR-V sprzed liftingu była jej przestronność. I pod tym względem całe szczęście nic się nie zmieniło. W aucie może w bardzo komfortowych warunkach podróżować jednocześnie czworo, bardzo wysokich pasażerów, a i piąty nie powinien bardzo narzekać na ciasnotę w kabinę. Fotele obszyte zostały niezwykle przyjemną w dotyku Alcantarą, a kabina została nieźle odizolowana od dźwięków dochodzących z zewnątrz.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Jedynie przy wyższych, autostradowych prędkościach, do wnętrza zaczyna przedostawać się dźwięk opływającego pojazd powietrza. Poważnym mankamentem są zagłówki na tylnej kanapie,które posiadają regulacji! Na dłuższych trasach może także dokuczać lekkie ból pleców, ze względu na nieco zbyt miękkie fotele.Bagażnik jest ogromny ( aż 589 l) a przy tym za sprawą dwóch specjalnych dźwigni można „od ręki” powiększyć poprzez automatycznie składane tylne fotele (rewelacja).

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Deska rozdzielcza może nie należy do tych z gatunku finezyjnych i jest raczej nudna, za to jest niezwykle czytelna i łatwa w obsłudze. Na szczególne wyróżnienie zasługują bardzo dobre materiały  wykończeniowe, porządne spasowanie poszczególnych elementów oraz kapitalnie ulokowany drążek zmiany biegów. Kierownica ma relatywnie cienki wieniec i dobrze leży w dłoniach. Dużo łatwiejsza w porównaniu do Civica jest także obsługa komputera. Jest on nieco mniej czytelny, za to prostszy w obsłudze.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Przeszkadza za to brak przycisku błyskawicznie ściszającego muzykę. Okazuje się on wyjątkowo potrzebny w trakcie częstego korzystania w trakcie jazdy z CB radia. Nieco archaicznie na tle dzisiejszych standardów prezentuje się ubogie oświetlenie kabiny, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń. Co ciekawe producent zaoferował za dodatkowe oświetlenie na zewnątrz pojazdu (przy drzwiach) ułatwiające odnalezienie upuszczonych w trakcie wysiadania z auta przedmiotów.

Silnik 1.6 i-DTEC 160 KM

Najważniejszą nowość jaką skrywa odświeżona Honda CR-V znajduje się pod jej maską. Silnik 1.6 i-DTEC został gruntownie przeprojektowany czego efektem jest 160 KM mocy i aż 350 Nm momentu obrotowego uzyskiwanego przy 2000 obr./min (dla porównania sportowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM generuje 370 Nm) . Silnik świetnie rozpędza auto już od ok. 1700 obr./min i w przeciwieństwie do wielu jednostek Diesla rozwija moc intensywnie aż do czerwonego pola obrotomierza. Pierwszą setkę Honda CR-V 4x4 osiąga po 9,6 sekundy, ale wrażenie robi przede wszystkim łatwość z jaką auto rozpędza się do 140 km/h. Nawet z czterema osobami na pokładzie auto płynnie nabiera szybkości zapewniając bezpieczną i komfortową podróż. Jeszcze większe wrażenie robi ekonomiczność tego silnika. W mieście auto potrzebuje średnio 7,5 l paliwa na 100 km, na trasie jest to przeciętnie 6,0 l a w trakcie autostradowej jazdy z kompletem pasażerów (140-150 km/h) silnik zadowoli się maksymalnie 7,7 l oleju napędowego na każde 100 km. Co ciekawe, w trakcie bardzo spokojnej jazdy z prędkością oscylującą wokół 90-95 km/h udało się nam uzyskać spalanie na poziomie 4,3 I na 100 km. I to wszystko w dużym, ciężki (ponad 1600 kg) i wyposażonym w napęd 4x4 samochodzie.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Sercem układu napędowe jest silnik Diesla wyposażony w dwie turbosprężarki połączone ze sobą szeregowo. W zakresie średnich prędkości obrotowych, obie turbosprężarki pracują razem, zapewniając doładowanie powietrza docierającego do komór spalania. Wysokociśnieniowe doładowanie realizowane jest przez turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT), co pozwala uzyskać szybkie reakcje na zmiany położenia pedału przyspieszenia i na ograniczenie strat przy niskich prędkościach obrotowych. Niskociśnieniowa turbosprężarka korzysta z typowego zaworu upustowego WG i pracuje najwydajniej w wysokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Układ działa naprawdę sprawnie i efektywnie. Oczywiście, jednostce 2.2 i-DTEC nowy silnik nie dorównuje dynamiką, ale restrykcyjne normy emisji spalin, wymusiły rezygnację z niego.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

REKLAMA

Zauważalnie gorzej ze swojej roli wywiązuje się układ 4x4. Napęd tylnej osi dołącza się z odczuwalnym opóźnieniem co powoduje, ze auto jest zauważalnie podsterowne w trakcie dynamicznej jazdy po śliskiej nawierzchni. Dopiero dołączenie osi powoduje ustabilizowanie zachowania auta. Układ spisuje się za to dobrze w trakcie dynamicznego ruszania na mniej przyczepnej nawierzchni. Nie jest to jednak auto, które poradzi sobie w trudniejszym terenie. Tym bardziej, że nie posiada przekładni redukcyjnej. To po prostu SUV.

Dobre wrażenie pozostawił po sobie za to bardzo czuły układ hamulcowy auta (tarcze przód/tył: 315 mm/302 mm). Pedał hamulca reaguje pewnie i w sposób zdecydowany na każde jego wciśnięcie, a Honda szybko wytraca prędkość. Gwałtowne obniżanie szybkości pojazdu odkrywa przed kierowcą dość miękką charakterystykę pracy zawieszenia. CR-V wyraźnie przechyla się w zakrętach i nurkuje podczas hamowania. Nieźle za to radzi sobie z wybieraniem nierówności na drodze. Układ kierowniczy jest dość mocno wspomagany, ale w nowym modelu poprawiono jego precyzję. Auto płynniej reaguje na ruchy kierownicy zachowując wysoką stabilność prowadzenia.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Honda CR-V po faceliftingu otrzymując nowy silnik 1.6 i-DTEC 160 KM zyskała na atrakcyjności pod względem ceny. Poprzedni motor o pojemności 2,2 l powodował, że auto kwalifikowane było do drugiego progu akcyzowego, który powiększał cenę auta zamiast o 3,1% to aż o 18,6%. Nowy model jest przez to tańszy. Odmiana Elegance 1.6 160 KM z napędem 4x4 kosztuje 124 100 zł. Prezentowana w teście odmiana Lifestyle ze skrzynią manualną systemem HondaConnect+ oraz ADAS 139 300 zł plus 4900 zł za wspomniane układy. Niemało, ale w tej klasie jest to cena bardzo konkurencyjna. Zwłaszcza, że mówimy o aucie praktycznie w pełni wyposażonym (z nawigacją, automatyczną klimatyzacją, tapicerką z Alcantary, nowoczesnymi reflektorami HID), które cieszy się świetną renomą na świecie.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA