REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-5 lada moment doczeka się wersji po modernizacji, ale rzutem na taśmę, postawiliśmy jeszcze sprawdzić jej ostatnią, przed liftingową wersję, napędzaną najmocniejszym, 175-konnym dieslem. W końcu do tej pory Mazda wyprodukowała ponad 1 milion egzemplarzy tego modelu. Co ma w sobie ten japoński SUV, że osiąga tak dobre wyniki sprzedażowe?

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM

Zewnętrzna bryła Mazdy CX-5 jest masywna, ale dzięki odważnym zabiegom stylizacyjnym nabrała ona lekkości. Podobać się mogą zwłaszcza nieduże przednie i tylne światła o lekko wydłużonym kształcie, trójkątny grill przypominający kształtem tarczę wojownika oraz przyciągający wzrok lakier o głębokim czerwonym odcieniu. Uroku dodają także oba zderzaki, które dzięki licznym przetłoczeniom i otworom wyglądają lekko i nadają nieco zadziorności autu.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Mazda wygląda solidnie, masywnie, a przy tym sprawia wrażenie bardzo zwinnej. Mocną strona sylwetki Mazdy są jej doskonałe proporcje. Jej bryła nie została podporządkowana tylko funkcjonalności, przez co auto może naprawdę się podobać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wnętrze

Wnętrze Mazdy CX-5 to ukłon w stronę konserwatywnej klienteli, która ceni funkcjonalność ponad styl. Deska rozdzielcza jest uporządkowana, przejrzysta, a plastiki w górnej jej części miękkie w dotyku. Zegary umieszczone w finezyjnych tubach są czytelne, a pokrętła do sterowania klimatyzacją wygodne w użytkowaniu. Przednie fotele zapewniają dobre podparcie ciała w zakrętach, za to nie każdemu przypadnie do gustu ich wysokie położenie.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

REKLAMA

Świetne noty zebrała trójramienna kierownica, która ma niewielkie rozmiary i dobrze leży w dłoniach. Szkoda, że zakres jej regulacji jest niewystarczający i nawet przy maksymalnie obniżonym fotelu, wysocy kierowcy mogą narzekać na jej zbyt niskie położenie.

System multimedialny wygląda nieco archaicznie (grafika), ale jego ekran bardzo dobrze reaguje na dotyk, a system audio marki BOSE emituje dźwięk naprawdę dobrej jakości. Producent nie zdecydował się na zastosowanie pokrętła regulującego zakres głośności jaki posiada najnowsza Mazda 3, ale ma ono się pojawić w wersji po modernizacji.

Pod względem przestronności Mazda CX-5 wypada dobrze, choć na pewno nie jest to największy SUV w swej klasie. Zarówno z przodu jak z iż tyłu wygodnie zmieszczą się pasażerowie o wzroście 185 cm, lecz tylna kanapa adresowana jest wyraźnie tylko do dwóch osób. Bagażnik ma pojemność 503 litrów, a po złożeniu tylnych oparć powstaje zupełnie płaska podłoga.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: silnik Diesla i automatyczna skrzynia biegów

Silnik 2.2 SkyActiv-D o mocy 175 KM to podwójnie doładowany motor wysokoprężny, w którym dwie turbosprężarki pracują w sposób sekwencyjny. Przy niskich obrotach silnika dodatkową dawkę powietrza do jego cylindrów dostarcza mniejsza turbina, a w wyższym zakresie prędkości obrotowych do głosu dochodzi druga turbosprężarka. W rezultacie silnik prezentuje wysoki wigor już od 1600 obr./min. Choć jego dźwięk nie należy do najprzyjemniejszych (zwłaszcza zanim się rozgrzeje), to zapewnia autu dobre osiągi. Mazda CX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s a jej prędkość maksymalna to 194 km/h. Wrażenie robi jednak wysoka elastyczność motoru i łatwość z jaką auto nabiera prędkości przy wyprzedaniu wolniej jadących aut.

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Bardzo dobrze z silnikiem współpracuje także 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów z klasycznym konwerterem. Działa szybko, przy redukowaniu potrafi podtrzymać obroty silnika, a do zmienia biegi gładko i bez szarpnięć.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Mankamentem Mazdy CX-5 jest jednak słąbe wyciszenie jej kabiny. Głośno robi się zwłaszcza po przekroczeniu 120 km/h. Do głosu dochodzi wtedy nie tylko dźwięk motoru, ale przede wszystkim szum opływającego pojazd powietrza.

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: zużycie paliwa

Zużycie paliwa w Mazdzie CX-5 2.2 SkyActive-D kształtuje się na przyzwoitym poziomie, choć 175 KM każe sobie niemało płacić w trakcie miejskiej jazdy (jak na diesla). Przeciętnie jest to ok. 9,0 l na 100 km, ale dynamiczna jazda może podnieść ten wynik nawet do 10,8 l na 100 km. Na trasie jest już zauważalnie lepiej. Apetyt motoru można ograniczyć nawet do 5,5 l  na 100 km, a średnie zużycie sięga ok. 7,3 l na 100 km.

Zobacz też: Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: zawieszenie

Mocną stroną Mazdy CX-5 jest jej zawieszenie. Z jednej strony pozwala pewnie pokonywać nawet szybkie zakręty (przy dość wyraźnie odczuwalnych przechyłach), z drugiej zapewnia przyzwoity komfort resorowania. Na pewno nie prowadzi się tak dobrze jak limuzyna średniej klasy, ale jak na SUV-a zachowuje się bardzo dobrze. Na szybko postępujących po sobie poprzecznych nierównościach zawieszenie zaczyna lekko hałasować.

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: układ kierowniczy

Układ kierowniczy pracuje z lekkim oporem, dzięki czemu łatwiej jest wyczuć zachowanie przednich kół w trakcie jazdy na granicy ich przyczepności. O tę ostatnia dba jednak dołączany napęd 4x4. Auto samo decyduje o tym jak rozdysponowywać moment obrotowy pomiędzy obie osie. O jeździe w trudnym terenie możemy zapomnieć, ale zaśnieżone drogi, dukty leśne, auto pokonuje bardzo sprawnie. Napęd 4x4 poprawia w sposób zdecydowany trakcję na w trakcie ruszania na śliskiej nawierzchni oraz poprawia stabilność na mało przyczepnych łukach jezdni. Większych uwag nie mamy do układu hamulcowego - auto ma co prawda ma tendencję do nurkowania w trakcie gwałtownego hamowania, ale skuteczność układu stoi na dobrym poziomie.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: cena i wyposażenie

Jak na dużego na przestronnego SUV-a z mocnym silnikiem Diesla, automatyczną skrzynia biegów i porządnym wyposażeniem, cena Mazdy CX-5 nie odbiega od konkurencji. Testowana, najbogatsza wersja SkyPASSION kosztuje 154 900 zł i ma ona pełne wyposażenie poza skórzaną tapicerką OFF-WHITE (600 zł), elektr. sterowanym szyberdachem (3000 zł) i lakierem metalicznym (2500-3100 zł).

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: opinia

Mazda CX-5 to jeden z najciekawszych pod względem wyglądu SUV-ów na rynku. Oferuje przy tym przestronną kabinę, mocny silnik Diesla, bardzo sprawnie funkcjonującą automatyczną skrzynię biegów i bogate wyposażenie. Kabina jest co prawda za słabo wyciszona, co przeszkadza w trakcie jazdy autostradą, ale za to auto może poszczycić się komfortowym zawieszeniem oraz wygodnymi fotelami. W zakrętach CX-5 zachowuje się pewnie i przewidywalnie, a napęd 4x4 poprawia bezpieczeństwo w trakcie jazdy autostradą. Mazda CX-5 to dobre auto, dlatego jesteśmy bardzo ciekawi jak spiszę się jej udoskonalona wersja poddana niedawno liftingowi.

Zobacz też: Dane techniczne: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT6 2014

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA