REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM PowerShift Ocean Race

Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

A gdyby tak najbardziej ekonomiczną, wysokoprężną wersję Volvo V40 – D2, wyposażyć w zautomatyzowaną przekładnię i szereg dodatków podnoszących komfort jazdy? Sprawdziliśmy, czy jest to powalająca mieszanka!

Volvo V40 to jeden z najładniejszych modeli kompaktowych znajdujących się w obecnej ofercie rynkowej. Linia nadwozia zgrabnie spaja smukły przód z ostro ściętym tyłem ozdobionym interesującymi lampami tylnymi.

REKLAMA

Recenzowany egzemplarz V40, został dodatkowo wyposażony w pakiet Ocean Race (nazwa nawiązuje do znanych, sponsorowanych przez Volvo regat, koszt pakietu to 10 600 zł), który z zewnątrz obejmuje m.in. granatowy lakier metaliczny, siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich, chromowane lusterka boczne z podświetleniem podłoża i kierunkowskazami LED, chromowane wykończenia krawędzi szyb bocznych, czy znaczki Volvo Ocean Race na przednich błotnikach.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – wnętrze

Pakiet Volvo Ocean Race pięknie ozdabia również wnętrze pojazdu, nadając mu żeglarskiego sznytu. W wyposażeniu znalazła się m.in. dedykowana skórzana tapicerka, aluminiowe wykończenie niektórych elementów, przeszycia VOR na panelach drzwi, tylny podłokietnik z uchwytami na napoje, czy konsola centralna z wypisaną listą portów, do których podczas każdej edycji regat zawijają ścigające się załogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz wspomnianych smaczków, do kabiny najmniejszego Volvo przyciągają wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia oraz przyjemny dla oka design kokpitu.

Przednie fotele są wystarczająco obszerne nawet dla wysokich pasażerów i na tyle wygodne, że długie podróżowanie Volvo nie męczy. Z tyłu miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głowami pasażerów tylnej kanapy – osoby o wzroście znacznie przekraczającym 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik Volvo V40 ma pojemność 335 l, co jest wynikiem skromnym jak na klasę kompaktową, ale wystarczającym do spakowania się na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanego egzemplarza Volvo posłużył najsłabszy w dostępnej gamie jednostek napędowych, wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 115 KM przy 3600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Co ciekawe auto zostało wyposażone w sześciobiegową przekładnię Power Shift.

Według danych producenta, 115-konne V40 z automatyczną przekładnią rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,1 s., co nie jest wynikiem imponującym. Ale, w recenzowanej wersji V40 nie dynamika jazdy jest priorytetem. Priorytetami dla konstruktorów opracowujących tę wersję D2 były komfort jazdy i ponadprzeciętna oszczędność jednostki napędowej.

Z ciekawością rozpoczęliśmy pomiary zużycia paliwa w ruchu miejskim nie licząc, że uda nam się zbliżyć do wartości deklarowanych przez producenta.

Tymczasem… Kręcąc się spokojnie po zatłoczonym mieście, z uruchomionym system start&stop, osiągnęliśmy wynik zużycia paliwa 4,6 l na 100 km. To tylko o 0,2 l na 100 km więcej niż zadeklarował producent!

Przemieszczanie się po ulicach miasta kompaktowym Volvo jest przyjemne. Automatyczna przekładnia płynnie i bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, a zwieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni.

Niedostatki dynamiki zaczynają być zauważalne, w przypadku, gdy kierowca zdecyduje się na wyprzedzenie np. jadącego przed nim autobusu. Wtedy zaczyna doskwierać zbyt duża zwłoka w redukcji przełożenia oraz ospałość silnika w dolnych zakresach obrotów.

Te same cechy stają się irytujące podczas podróży w trasie, gdy zajdzie potrzeba wyprzedzenia jakiegoś pojazdu przy wyższych prędkościach.

Za to nie mają znaczenia podczas jazdy z jednostajną prędkością. W takich warunkach, auto z jednej strony zużywa niewiele paliwa (poniżej 4l na 100 km przy prędkości około 110 km/h i w okolicach 6,2 l na 100 km przy prędkości 140 km/h) z drugiej rozpieszcza podróżujących wysokim komfortem.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – podsumowanie

Volvo V40 ze 115-konnym silnikiem Diesla jest propozycją przewrotną. Z jednej strony, ozdobiony pakietem Volvo Ocean Race wygląda na samochód sportowy – przecież nazwa nawiązuje do regat! Z drugiej, to chyba najwolniejsze Volvo w ofercie.

Jego autami są naturalne dla klasy Premium – doskonała jakość wykończenia, bardzo bogate wyposażenie, wysoki komfort jazdy oraz nieprawdopodobnie niskie zużycie paliwa.

Pomijając niedostatki dynamiki i wolno działającą skrzynię biegów, chyba największym minusem jest w tym przypadku  cena. Podstawowa odmiana 115-konnego Volvo V40 D2 z automatyczną przekładnią kosztuje 101 tys. zł, co nie jest ofertą zaporową. Ale cena wersji recenzowanej to ponad 140 tys. zł (z pełnym dodatkowym wyposażeniem). A za tę kwotę można kupić większe i dynamiczniejsze modele z oferty Volvo, które zużywają niewiele więcej paliwa.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA