REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM

Tomasz Korniejew
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Obecny na rynku od siedmiu lat, urzekający stylem, Fiat 500, doczekał się modernizacji. Ale w myśl zasady, że lepsze jest wrogiem dobrego, producent ograniczył zmiany do minimum.

Bez wątpienia Fiat 500 to jeden z najładniej zaprojektowanych modeli samochodów w historii motoryzacji. Bez względu na fakt, czy spoglądamy na model historyczny, czy współczesny, ponadczasowa linia nadwozia urzeka kształtem i wysmakowanymi detalami.

REKLAMA

W efekcie „Pięćsetka” najnowszej generacji, choć jest obecna w sprzedaży od siedmiu lat, wciąż prezentuje się świetnie.

Mając na uwadze fakt, że auto nadal jest modne, producent zdecydował się na przeprowadzenie drobnego liftingu, poprawiając detale, ale nie przeprowadzając stylizacyjnej rewolucji.

Oprócz zmiany w ofercie kolorystycznej, wprawni obserwatorzy zauważą, że można teraz zamówić Fiata 500 z reflektorami ksenonowymi (koszt 3000 zł). Dotychczas, reflektory ksenonowe były zarezerwowane jedynie dla topowych odmian modelu (Cabrio i wersji Abarth).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – wnętrze

REKLAMA

Dyskrecję zmian, widać również we wnętrzu. Nie zmienił się design deski rozdzielczej, ale w miejscu analogowych „zegarów” może pojawić się kolorowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali (standard w wersji Sport, w wersji Lounge dostępny za dopłatą 1000 zł, niedostępny w wersji podstawowej POP).

Nie zmieniły się również fotele przednie i ilość dostępnej przestrzeni. Kierowca Fiata 500 wciąż musi się przyzwyczaić do oryginalnej pozycji za kierownicą (siedzisko umieszczone jest wysoko nad podłogą) oraz do skromnego zakresu regulacji kierownicy.

Na tylnej kanapie - choć trudno się tam dostać – miejsca jest więcej niż można się tego spodziewać. Oczywiście nie jest tak, że wysocy pasażerowie zmieszczą się tam bez narzekania na brak komfortu, niemniej osobom o przeciętnym wzroście miejsca wystarczy.

Bagażnik w Fiacie 500 ma pojemność 185 l i można go powiększyć do 520 l. Jest mało ustawny i trzeba mieć na uwadze fakt, że w przypadku, gdy zajdzie konieczność spakowania walizek, może się okazać konieczne rozłożenie tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Fiata 500 znalazła się jedna jednostka wysokoprężna. Szesnastozaworowy silnik Multijet ma pojemność 1,3 l i rozwija moc maksymalną 95 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr./min.

Trzeba przyznać, że jednostka napędowa stanowi świetne źródło napędu dla miejskiego Fiata. Silnik sprawnie rozpędza „Pięćsetkę” od dolnych zakresów obrotów i traci wigor dopiero w górnym polu obrotomierza.

Elastyczność silnika zwiększa komfort prowadzenia w ruchu miejskim, bo nie trzeba często sięgać do dźwigni manualnej, pięciobiegowej przekładni.

Jednostkę charakteryzuje ponadprzeciętna oszczędność. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia oleju napędowego na poziomie 5,5 l na 100 km. W trasie „spalanie” spada do około 4,3 l na 100 km.

REKLAMA

A czy małym Fiatem można wybrać się w daleką podróż? Można, bo jazda z prędkością autostradową nie stanowi dla niego problemu. Gorzej wypada wtedy pod względem hałasu. Żeby odgłosy pracy jednostki napędowej oraz szumu powietrza nie były zbyt natarczywe, nie należy przekraczać prędkości 130 km/h.

Fiat 500 zaskakująco dobrze jeździ po zakrętach. Twarde zawieszenie, utrzymuje auto w ryzach podczas jazdy po ciasnych łukach, ale jest jednocześnie (wraz z krótkim rozstawem osi) przyczyną dyskomfortu podczas jazdy po nierównościach.

Zobacz też: Test Toyota Yaris 1,33 Dynamic

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – podsumowanie

Mimo upływu siedmiu lat od debiutu rynkowego, Fiat 500 wciąż urzeka nieprzeciętnym stylem. Drobna modernizacja modelu dostosowała ofertę do współczesnych wymagań rynkowych ale nie pozbawiła małego Fiata jego największego atutu – stylu jednoznacznie odwołującego się do historii.

Podstawowa, benzynowa odmiana Fiata 500, kosztuje 38 500 zł. Najtańsza wersja z silnikiem wysokoprężnym – 66 500 zł (61 500 zł w promocji). Jak na auto miejskie to sporo, ale rzeczy o ponadczasowy stylu do tanich nie należą.

Zobacz też: Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – dane techniczne

Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 95 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 185/610 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 354,6/162,7/148,8 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,2 s
Zużycie paliwa* 5/3,7/4,2 l/100 km
Cena od 66 600 zł (61 500 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM światła halogeny
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM wlew paliwa
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM komputer pokładowy
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM fotele
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA