REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Toyoty Aygo dzięki znajdującym się w ofercie wersjom specjalnym wygląda bardziej awangardowo niż poprzedniczka. Co kryje się pod wyrazistym nadwoziem?

Za nietuzinkowy wygląd najnowszej Toyoty Aygo w dużej mierze odpowiadają oryginalne barwy nadwozia, w tym charakterystyczny X namalowany na przednim pasie, nazwany przez Toyotę X Grill.

REKLAMA

W zależności od wersji wyposażeniowej i fantazji kupującego, producent zaoferował sporo możliwości personalizacji wyglądu zewnętrznego, choć nie są one aż tak liczne jak. np. w Oplu Adamie.

Niemniej ciekawy sposób malowania nadwozia i łączenie dwóch kolorów dają interesujący efekt i skutecznie wzbudzają zainteresowanie miejską Toyotą.

Zobacz też: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – wnętrze

W porównaniu do Aygo poprzedniej generacji we wnętrzu sporo się zmieniło. Mimo że gdzieniegdzie zachowano lakierowaną blachę, przedział pasażerski jest wykończony materiałami wyższej jakości i staranniej niż wcześniej.

Centralnym punktem na uporządkowanym kokpicie jest dotykowy, kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego Toyota X-Touch dostępny w uboższej wersji za dopłatą 1300 zł w pakiecie z kamerą cofania.

Cieszy spora ilość przestrzeni dostępnej w przedniej części kabiny oraz wygoda foteli. Kierowca Aygo, nawet wysoki będzie się czuł za kierownicą komfortowo i bez trudu odnajdzie optymalną pozycję.

Nieco gorzej sprawa dostępnej przestrzeni wygląda po zajęciu miejsca na tylnej kanapie. Wysocy pasażerowie będą zawadzać kolanami o oparcia przednich foteli, mogą też zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik Aygo nie należy do największych, ma pojemność 168 l. Jego pakowanie z jednej strony utrudnia stosunkowo wysoki próg, ale ułatwiają tylne drzwi i możliwość złożenia oparć tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie napędowej Aygo znajduje się jedna jednostka napędowa. Wolnossący trzycylindrowy silnik benzynowy o nieznacznie większej niż w modelu poprzedniej generacji mocy maksymalnej - 69 KM dostępnych przy 6000 obr./min. oraz nieznacznie większym dostępnym momencie obrotowym - 95 Nm przy 4300 obr./min.

Po przejechaniu kilkuset kilometrów w ruchu miejskim najnowszą Toyotą Aygo nietrudno wyczuć, że japoński mieszczuch jest bardziej komfortowy od poprzednika. Choć silnik mógłby być lepiej wyciszony, jazda Aygo jest komfortowa. Mimo krótkiego rozstawu osi, wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko a auto nie ma tendencji do nieprzyjemnego podskakiwania na poprzecznych nierównościach.

Co więcej, mała Toyota prowadzi się bardzo przewidywalnie. Podczas jazdy po ciasnych zakrętach kierowcy udaje się odpowiednio wcześniej przewidzieć, kiedy wkracza podsterowność.

Podczas codziennej miejskiej eksploatacji niewątpliwą zaletą okaże się niewielki promień skrętu i dobra widoczność we wszystkich kierunkach.

Z kolei podczas próbnych jazd na obwodnicy stwierdziliśmy, że szkoda że producent nie oferuje w pojeździe tempomatu. Za to zaskoczeniem okazała się spora elastyczność małego silnika. Ponadto długie przełożenia pięciobiegowej, manualnej skrzyni biegów sprawiają, że podróżując samochodem z prędkością około 120 km/h na piątym biegu, we wnętrzu wciąż nie jest zbyt głośno.

Silnik Aygo okazał się oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim zużywał około 6 l benzyny na 100 km.  Z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadało do poniżej 5 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Mitsubishi Spacestar 1.2

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – podsumowanie

Za podstawową wersję wyposażeniową Toyoty Aygo trzeba zapłacić 34 900 zł (33 900 zł za wersję 3d). Przy czym w najtańszej odmianie nie znajdziemy nawet dzielonego oparcia tylnej kanapy.

Dlatego osoby, które oczekują od Aygo więcej praktyczności powinny się skupić na odmianie X-Play, kosztującej 40 900 zł. Tam oprócz dzielonego oparcia tylnej kanapy znajdziemy m.in. ciekawsze wykończenie wnętrza i atrakcyjniejszą stylizację zewnętrzną, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, klimatyzację manualną, centralny zamek, czy skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów.

Ponadto w droższej opcji można dokupić za 2500 zł system nawigacji satelitarnej, czy za 1300 zł system multimedialny Toyota X-Touch z kamerą cofania. Nieźle.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM - dane techniczne

Toyota Aygo 1.0 VVT-i 5d
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 69 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 168/780 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 345,5/161,5/146 cm
Rozstaw osi 234 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s
Zużycie paliwa* 5/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 34 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA