Kategorie

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Najnowszy Nissan X-Trail mimo podobnych rozmiarów nadwozia do poprzednika, znacznie się od niego różni. Nieco przaśne, kanciaste nadwozie zastąpiono formą bardziej wyszukaną, dobrze komponującą się z architekturą bulwarów. Czy to oznacza, że nie ma już nic wspólnego z pierwszą generacją modelu?

Wygląd najnowszej generacji Nissana X-Traila zaskoczył wielu fanów motoryzacji. Model, jak dotąd, wyróżniał się oryginalnym na tle konkurentów, klasycznym stylem nadwozia, pozbawionym modnych krągłości i ozdobników. Dzięki temu, wiele osób starało się X-Trailowi przyczepić łatkę samochodu dla prawdziwego mężczyzny.

Tym samym prezentacja Nissana w obecnej formie nie przemknęła bez echa. Oprócz modnego wyglądu, który jak dotąd nie był wyróżnikiem modelu X-Trail, kontrowersyjne wydaje się być bardzo duże podobieństwo do mniejszego modelu z rodziny Nissana – Qashqai’a.

Qashqai to hit sprzedaży popularnego segmentu crossoverów. Zatem, czy zamysłem producenta było zrobienie z (kojarzącego się dotąd z autem świetnie radzącym sobie z dala od utwardzonych szlaków) X-Traila samochodu do pokazywania się w mieście? Samochodu, którego głównym zadaniem jest rozpychanie się na miejskich ulicach i widowiskowe forsowanie wysokich krawężników?

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i – wnętrze

Przedział pasażerski Nissana X-Trail jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Projekt kokpitu nawiązuje do designu deski rozdzielczej Qashqaia. Całość jest ładna, przejrzysta i ergonomiczna.

Reklama

Przedział pasażerski X-Traila jest bardzo przestronny. Może być wyposażony w dwa dodatkowe fotele składane w podłodze bagażnika (opcja za 4000 zł). Niestety w opcji siedmioosobowej przedział bagażowy kurczy się z 550 l do 445 l (przy schowanych w podłodze fotelach).

W konfiguracji pięcioosobowej japoński SUV oferuje ponadprzeciętnie przestronne wnętrze. Z przodu, na obszernych fotelach wygodnie usiądą nawet bardzo wysocy pasażerowie. Z kolei z tyłu, zmieszczą się w przyzwoitych warunkach nawet trzy dorosłe osoby.

W trzecim rzędzie siedzeń, pasażerowie nie będą tak rozpieszczani i w miarę wygodnie spędzą tam podróż osoby o co najwyżej średnim wzroście.

Nieźle X-Trail wypada pod względem wyposażenia standardowego. Już w podstawowej odmianie bez konieczności dopłaty otrzymamy m.in. w manualna klimatyzację, tempomat, elektrycznie regulowane szyby i lusterka boczne, przesuwaną tylną kanapę, system audio i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem TFT, ISOFIX, czy 6 poduszek powietrznych.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i – napęd/układ jezdny

W cenniku Nissana X-Trail znajdziemy tylko jedną jednostkę napędową. Wysokoprężny silnik z serii dCi o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 130 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min.

Choć z danych technicznych to nie wynika, jednostka napędowa Nissana jest bardzo ospała w dolnych zakresach obrotów. Auto „budzi się” dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 1700 obr./min.

Jeżdżąc X-Trailem bez kompletu pasażerów i załadunku, można stwierdzić, że 130-konny silnik nieźle radzi sobie z napędem ważącego 1615 kg samochodu. Niedostatki dynamiki (oprócz dolnego zakresu obrotów) pojawiają się w przypadku, gdy kierowca skorzysta w pełni z możliwości przewozowych przestronnego  SUV-a.

Cieszy za to niezłe wyciszenie jednostki napędowej oraz jej umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim w zimowych temperaturach powietrza siedmioosobowy X-Trail zużywał średnio 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

Reklama

X-Trailem stosunkowo łatwo osiągnąć satysfakcjonujące wyniki zużycia paliwa, bo samochód w żaden sposób nie prowokuje kierowcy do sportowej jazdy. Wysokie nadwozie odczuwalnie się przechyla podczas dynamicznych skrętów i choć pojazd prowadzi się przewidywalnie, a jego układ kierowniczy dodaje kierowcy poczucia pewności, co najwyżej przeciętna dynamika jednostki napędowej zniechęca do popuszczania wodzy fantazji.

Zawieszenie opisywanego Nissana dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności polskich dróg. Podczas jazdy po wybojach z okolic podwozia X-Traila nie dochodzą, żadne stuki, a wstrząsy kół są sprawnie redukowane.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - podsumowanie

Cennik Nissana X-Trail otwiera kwota 114 900 zł. Ale jest to cena za wersję z napędem na przednią oś. Najtańszy X-Trail z napędem 4x4 kosztuje 132 900 zł i jest dostępny od wersji wyposażeniowej Acenta, w której bez konieczności dopłaty nabywca otrzyma m.in.: fotochromatyczne lusterko wsteczne, dwustrefową automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, spryskiwacze reflektorów, system audio z sześcioma głośnikami plus wyposażenie wspomniane w pierwszej połowie tekstu obejmujące m.in. tempomat.

Choć wyposażenie standardowe jest obszerne, a przestronność wnętrza i jakość wykończenia X-Traila nie dają powodów do jakichkolwiek narzekań, koszt zakupu opisywanego Nissana jest wysoki.Zwłaszcza, gdy zdecydujemy się na dokupienie kilku opcji. Wtedy, biorąc pod uwagę poziom wyceny, można już zerkać w stronę oferty klasy Premium.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - dane techniczne

Nissan X-Trail 1.5 dCi 130 KM All Mode 4x4-i
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 130 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,3/182/169 cm
Rozstaw osi 270,6 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,7/5,3 l/100 km
Cena od 132 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    29 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?