REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Nissan X-Trail mimo podobnych rozmiarów nadwozia do poprzednika, znacznie się od niego różni. Nieco przaśne, kanciaste nadwozie zastąpiono formą bardziej wyszukaną, dobrze komponującą się z architekturą bulwarów. Czy to oznacza, że nie ma już nic wspólnego z pierwszą generacją modelu?

Wygląd najnowszej generacji Nissana X-Traila zaskoczył wielu fanów motoryzacji. Model, jak dotąd, wyróżniał się oryginalnym na tle konkurentów, klasycznym stylem nadwozia, pozbawionym modnych krągłości i ozdobników. Dzięki temu, wiele osób starało się X-Trailowi przyczepić łatkę samochodu dla prawdziwego mężczyzny.

REKLAMA

Tym samym prezentacja Nissana w obecnej formie nie przemknęła bez echa. Oprócz modnego wyglądu, który jak dotąd nie był wyróżnikiem modelu X-Trail, kontrowersyjne wydaje się być bardzo duże podobieństwo do mniejszego modelu z rodziny Nissana – Qashqai’a.

Qashqai to hit sprzedaży popularnego segmentu crossoverów. Zatem, czy zamysłem producenta było zrobienie z (kojarzącego się dotąd z autem świetnie radzącym sobie z dala od utwardzonych szlaków) X-Traila samochodu do pokazywania się w mieście? Samochodu, którego głównym zadaniem jest rozpychanie się na miejskich ulicach i widowiskowe forsowanie wysokich krawężników?

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i – wnętrze

Przedział pasażerski Nissana X-Trail jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Projekt kokpitu nawiązuje do designu deski rozdzielczej Qashqaia. Całość jest ładna, przejrzysta i ergonomiczna.

REKLAMA

Przedział pasażerski X-Traila jest bardzo przestronny. Może być wyposażony w dwa dodatkowe fotele składane w podłodze bagażnika (opcja za 4000 zł). Niestety w opcji siedmioosobowej przedział bagażowy kurczy się z 550 l do 445 l (przy schowanych w podłodze fotelach).

W konfiguracji pięcioosobowej japoński SUV oferuje ponadprzeciętnie przestronne wnętrze. Z przodu, na obszernych fotelach wygodnie usiądą nawet bardzo wysocy pasażerowie. Z kolei z tyłu, zmieszczą się w przyzwoitych warunkach nawet trzy dorosłe osoby.

W trzecim rzędzie siedzeń, pasażerowie nie będą tak rozpieszczani i w miarę wygodnie spędzą tam podróż osoby o co najwyżej średnim wzroście.

Nieźle X-Trail wypada pod względem wyposażenia standardowego. Już w podstawowej odmianie bez konieczności dopłaty otrzymamy m.in. w manualna klimatyzację, tempomat, elektrycznie regulowane szyby i lusterka boczne, przesuwaną tylną kanapę, system audio i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem TFT, ISOFIX, czy 6 poduszek powietrznych.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i – napęd/układ jezdny

W cenniku Nissana X-Trail znajdziemy tylko jedną jednostkę napędową. Wysokoprężny silnik z serii dCi o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 130 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min.

Choć z danych technicznych to nie wynika, jednostka napędowa Nissana jest bardzo ospała w dolnych zakresach obrotów. Auto „budzi się” dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 1700 obr./min.

Jeżdżąc X-Trailem bez kompletu pasażerów i załadunku, można stwierdzić, że 130-konny silnik nieźle radzi sobie z napędem ważącego 1615 kg samochodu. Niedostatki dynamiki (oprócz dolnego zakresu obrotów) pojawiają się w przypadku, gdy kierowca skorzysta w pełni z możliwości przewozowych przestronnego  SUV-a.

Cieszy za to niezłe wyciszenie jednostki napędowej oraz jej umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim w zimowych temperaturach powietrza siedmioosobowy X-Trail zużywał średnio 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

REKLAMA

X-Trailem stosunkowo łatwo osiągnąć satysfakcjonujące wyniki zużycia paliwa, bo samochód w żaden sposób nie prowokuje kierowcy do sportowej jazdy. Wysokie nadwozie odczuwalnie się przechyla podczas dynamicznych skrętów i choć pojazd prowadzi się przewidywalnie, a jego układ kierowniczy dodaje kierowcy poczucia pewności, co najwyżej przeciętna dynamika jednostki napędowej zniechęca do popuszczania wodzy fantazji.

Zawieszenie opisywanego Nissana dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności polskich dróg. Podczas jazdy po wybojach z okolic podwozia X-Traila nie dochodzą, żadne stuki, a wstrząsy kół są sprawnie redukowane.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - podsumowanie

Cennik Nissana X-Trail otwiera kwota 114 900 zł. Ale jest to cena za wersję z napędem na przednią oś. Najtańszy X-Trail z napędem 4x4 kosztuje 132 900 zł i jest dostępny od wersji wyposażeniowej Acenta, w której bez konieczności dopłaty nabywca otrzyma m.in.: fotochromatyczne lusterko wsteczne, dwustrefową automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, spryskiwacze reflektorów, system audio z sześcioma głośnikami plus wyposażenie wspomniane w pierwszej połowie tekstu obejmujące m.in. tempomat.

Choć wyposażenie standardowe jest obszerne, a przestronność wnętrza i jakość wykończenia X-Traila nie dają powodów do jakichkolwiek narzekań, koszt zakupu opisywanego Nissana jest wysoki.Zwłaszcza, gdy zdecydujemy się na dokupienie kilku opcji. Wtedy, biorąc pod uwagę poziom wyceny, można już zerkać w stronę oferty klasy Premium.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - dane techniczne

Nissan X-Trail 1.5 dCi 130 KM All Mode 4x4-i
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 130 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,3/182/169 cm
Rozstaw osi 270,6 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,7/5,3 l/100 km
Cena od 132 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA