REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon 1.4 TSI FR
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT

REKLAMA

REKLAMA

Seat Leon, dzięki pakietowi stylizacyjnemu FR, wygląda prawie równie dynamicznie co jego topowa odmiana FR. Jak spisuje się jednak jego 150-konny silnik 1.4 TSI? Czy mimo mniejszej mocy potrafi dać frajdę z jazdy?

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon przebojem wdarł się na europejski rynek motoryzacyjny. Niesztampowa stylizacja w połączeniu z niemiecką techniką spowodowały, że po latach posuchy, hiszpańska marka na nowo odzyskała wiatr w żaglach.

REKLAMA

REKLAMA

Seat Leon III generacji oparty na płycie podłogowej MQB, przyciąga uwagę przede wszystkim dynamicznie wystylizowaną linią nadwozia. Atrakcyjne, LED-owe reflektory, wyraźnie podkreślona linia boczna oraz agresywnie stylizowane zderzaki i progi podkreślają sportowy charakter tego modelu. Choć konstrukcyjnie jest bliźniaczo podobny VW Golfa VII generacji, to w rzeczywistości oba auta obdarzone są zupełnie innymi charakterami.

Seat Leon FR to przede wszystkim entuzjasta szybkiej jazdy po zakrętach. Pomaga mu w tym bardzo bezpośredni i zwarty w działaniu układ kierowniczy oraz zawieszenie charakteryzujące się nieco sztywniejszymi nastawami niż to zastosowane w Golfie.  Oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na 4 wahaczowej konstrukcji typu Multilink, zachwyca płynnym działaniem na szybko następujących po sobie zakrętach i relatywnie cichą pracą nawet na większych nierównościach. Oferuje przy tym bardzo dobry komfort jazdy.

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM: silnik

REKLAMA

Na wyjściu z zakrętu 150-konny silnik 1.4 TSI (w konstrukcji którego łańcuchowy napęd rozrządu został zastąpiony paskiem wielorowkowych) zachwyca wysoką elastycznością i łatwością w rozwijaniu prędkości. Lekką zadyszkę łapie dopiero powyżej  140 km/h  kiedy to do głosu dochodzi jego mała pojemność skokowa. Motor pozwala jednak niezwykle płynnie przemieszczać się autem w ruchu miejskim i bez problemu napędza je nawet wtedy gdy wskazówka obrotomierza nie przekracza granicy 2000 obr./min.  Z silnikiem świetnie współpracuje automatyczna przekładnia DSG. Skrzynia biegów pracuje płynnie, szybko i nie szarpie, co jeszcze raz powierdza, że została zaprojektowana do pracy z silnikami benzynowymi. W autach z jednostkami Diesla, sposób jej pracy prezentuje znacznie niższy poziom.

Duża zaletą jednostki 1.4 TSI 150 KM jest jej wysoka ekonomiczność. Nowy silnik jest zauważalnie oszczędniejszy niż starsze jednostki oparte na łańcuchu rozrządu. W mieście zużycie paliwa wynosi średnio 8-9 l na 100 km, na trasie jest to ok. 6,8 l/100 km. W trakcie jazdy autostradą apetyt silnika na paliwo sięga 7,3 l na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM: wnętrze

Oprócz mocnego silnika i zwartego zawieszenie, Seat Leon oferuje także dobrze wykonane wnętrze. Deska rozdzielcza jest zwrócona ku kierowcy, ma duże pokrętła i czytelny zestaw wskaźników (atrakcyjna grafika). Godne pochwały są także opcjonalne fotele dostępne w pakiecie FR, zapewniające dobre trzymanie boczne i wysoki komfort amortyzacji. Miejsca z przodu wystarczy dla 190 cm osób, z tyłu wygodnie będzie osobom do ok. 180-183 cm. Bagażnik ma 380 litrów czyli dokładnie tyle samo co w Golfie VII. Wnętrze jest dobrze odizolowane od hałasu, a materiały wykończeniowe ulokowane w górnej części kokpitu są przyjemne w dotyku. Dziwi za to zastosowanie wyraźnie twardszych i podatniejszych na zarysowania materiałów na tunelu środkowym.

Seat Leon prezentuje dobry stosunek ceny do wyposażenia, o ile w sposób rozsądny dobierzemy do niego dodatkowe wyposażenie. Najtańsza odmiana 1.2 TSI 85 KM Entry to koszt min. 55 300 zł. Aby posiadać odmianę FR z silnikiem 1.4 TSI 150 KM, którą charakteryzuje bardziej agresywny wygląd nadwozia i ciekawiej zaprojektowane wnętrze, trzeba przeznaczyć na jej zakup 83 600 zł. Jeśli dodamy do tego dodatki z listy wyposażenia dodatkowego, to może się okazać, że wyraźnie zbliżymy się ceną do sportowej Cupry.

Nawet 150-konny Leon potrafi dać sporo frajdy z jazdy. Przekonuje do siebie silnikiem o wysokiej elastyczności, dobrymi osiągami, sprężystym zawieszeniem i dobrze skonfigurowanym układem kierowniczym. Wnętrze cechuje prostota i wysoka ergonomia, choć projektanci powinni zastosować więcej dobrych jakościowo materiałów. Sama kabina jest całkiem przestronna, a bagażnik wystarczający duży na weekendowy wypad za miasto. Szkoda tylko, że cena pakietu FR jest wyraźnie większa od pozostałych wersji. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że większa cena pojazdu, przekłada się na większą frajdę z jazdy. I o to chyba w tym właśnie chodzi.

Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon FR 1.4 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA