REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Lancia Voyager to bliźniacza siostra legendy minivanów – Chryslera Voyagera. I jak na Voyagera przystało trudno znaleźć jej bezpośredniego konkurenta. Ta indywidualistka, która gra w swojej lidze.

Lancia Voyager ma nadwozie o długości 521 cm. Dla porównania Mercedes-Benz Klasy V jest długi na 514 cm, Volkswagen Multivan ma nadwozie długości 489,2 cm, a Seat Alhambra 485,4 cm.

REKLAMA

Porównując rozstaw osi Voyagera (307,8 cm) z rozstawem osi Mercedesa-Benza klasy V – 320 cm, Volkswagena Multivana – 300 cm i Seata Alhambry 291,9 cm widać, że minivan z logiem Lancii to jedna z największych tego typu konstrukcji dostępnych na polskim rynku.

Jest to zaskakujące bo spoglądając na sylwetkę Voyagera samochód nie wydaje się aż tak duży.

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza wersja wyposażeniowa Lancii Voyager – Platinum. Oznacza to, że lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje dopłatę za kolor nadwozia (4000 zł), system monitorujący martwe pole w lusterkach bocznych (3500 zł) oraz pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe za łączną kwotę 12 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Poza tym lista wyposażenia nie wymagającego dopłaty jest długa i zawiera m.in. automatyczną trzystrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, elektrycznie ustawianą wysokość pedałów, automatyczną przekładnię, fotochromatyczne lusterko z wbudowanym mikrofonem, elektrycznie składaną kanapę trzeciego rzędu, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, elektrycznie otwierane szyby w trzech rzędach siedzeń (w ostatnim uchylane), stoliki w oparciach foteli, tempomat, wzmacniacz 506 W i 9 głośników z Subwooferem, lampy ksenonowe, elektrycznie otwierane drzwi tylne (kontrola również pilotem), tylne czujniki parkowania, nawigację satelitarną GPS, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele oraz system chowania foteli drugiego i kanapy z trzeciego rzędu w podłodze.

Producent nie pozostawił wątpliwości, że Voyager powstał po to, by przewozić ludzi w jak najbardziej komfortowych warunkach.

REKLAMA

Zasiadając na dużym, wygodnym fotelu wyposażonym w podłokietniki, kierowca Lancii ma przed sobą ładny zestaw wskaźników i zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania, kamera oraz duże lusterka boczne. Nie bez znaczenia jest również regularny, kanciasty kształt bryły nadwozia.

Ilość przestrzeni we wnętrzu zadowoli nawet największych malkontentów. A bagażnik? Według danych producenta w wersji ośmioosobowej (z rozłożoną kanapą trzeciego rzędu) do wykorzystania pozostaje 638 l przestrzeni. W wersji ze złożoną tylną kanapą pojemność bagażnika Voyagera rośnie do 934 l. Z kolei po złożeniu dwóch rzędów tylnych siedzeń, kierowca ma do wykorzystania bagażnik o pojemności 3912 l. Imponujące.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Lancii Voyager znalazły się dwie jednostki napędowe. Wolnossąca, zasilana benzyną V6 o pojemności 3,6 l, rozwijająca moc maksymalną 283 KM oraz turbodoładowana, wysokoprężna o pojemności 2,8 l, rozwijająca moc maksymalną 178 KM.

Do redakcji trafiła odmiana napędzana silnikiem wysokoprężnym, który według danych producenta rozpędza Voyagera od 0 do 100 km/h w 11,9 s.

Choć dane techniczne nie są powalające, trudno oczekiwać od samochodu tego typu sportowych osiągów. Te zagwarantowane przez napęd Lancii są wystarczające do wygodnego przemieszczania się zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

REKLAMA

Bo choć wysokoprężna jednostka napędowa mogłaby być lepiej wyciszona w górnych zakresach obrotów, to w dolnych odgłos pracy nie jest natarczywy. A to w połączeniu z nieźle wyciszoną kabiną pozwala na komfortową podróż z prędkościami autostradowymi.

Podczas jazdy w trasie Lancia „spala” około 7,5 l oleju napędowego na 100 km. To przyzwoity wynik. W ruchu miejskim zużycie paliwa wzrasta do 10,5-11 l na 100 km. To wciąż akceptowalny poziom biorąc pod uwagę komfort jaki oferuje.

Długi rozstaw osi i dość miękko zestrojone zawieszenie sprawiają, że Voyager dostojnie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni. Duże koła dodają też pewności podczas podjeżdżania pod krawężniki, choć nie ukrywajmy – znalezienie miejsca do zaparkowania w centrum miasta dla auta wielkości Lancii Voyager to zadanie trudne do wykonania.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - podsumowanie

Użytkowanie samochodu wielkości Lancii Voyager w ruchu miejskim może na dłuższą metę stać się irytujące. To samochód, który doskonale sprawdzi się w roli wakacyjnego pojazdu dla rodziny albo hotelowego shuttle busu.

Opisywana wersja Lancii Voyager kosztuje 202 400 zł. Dodatkowe 19 500 zł kosztuje zainstalowane w niej wyposażenie opcjonalne.

Za podstawową odmianę Voyagera z benzynową jednostką napędową trzeba zapłacić 158 400 zł.

To wciąż sporo ale niewiele jest na rynku minivanów, które oferują tak wiele jak Lancia.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - dane techniczne

Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2768 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 178 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1400-3400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 638/934/3912 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 521,8/199,8/181,8 cm
Rozstaw osi 307,8 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Zużycie paliwa* 10,5/6,3/7,9 l/100 km
Cena od 172 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Do redakcji trafiła odmiana napędzana silnikiem wysokoprężnym, który według danych producenta rozpędza Lancię Voyager od 0 do 100 km/h w 11,9 s.
Lancia
Porównując rozstaw osi Voyagera (307,8 cm) z rozstawem osi Mercedesa-Benza klasy V – 320 cm, Volkswagena Multivana – 300 cm i Seata Alhambry 291,9 cm widać, że minivan z logiem Lancii to jedna z największych tego typu konstrukcji dostępnych na polskim rynku.
Lancia
Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM
Lancia
Pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe kosztuje 12 tys. zł.
Lancia
Ilość przestrzeni we wnętrzu zadowoli nawet największych malkontentów. A bagażnik? Według danych producenta w wersji ośmioosobowej (z rozłożoną kanapą trzeciego rzędu) do wykorzystania pozostaje 638 l przestrzeni. W wersji ze złożoną tylną kanapą pojemność bagażnika Voyagera rośnie do 934 l. Z kolei po złożeniu dwóch rzędów tylnych siedzeń, kierowca ma do wykorzystania bagażnik o pojemności 3912 l. Imponujące.
Lancia
Pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe kosztuje 12 tys. zł.
Lancia
Zasiadając na dużym, wygodnym fotelu wyposażonym w podłokietniki, kierowca Lancii ma przed sobą ładny zestaw wskaźników i zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania, kamera oraz duże lusterka boczne. Nie bez znaczenia jest również regularny, kanciasty kształt bryły nadwozia.
Lancia
Fotele Lancii Voyager są obszerne i sprzyjają dalekim podróżom.
Lancia
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA