REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 po faceliftingu zyskał nie tylko nowy wygląd, ale i lepsze wyposażenie oraz nowe wersje silnikowe. Postanowiliśmy sprawdzić jak nowy model spisuje się z udoskonalonym motorem 1.6 THP o mocy aż 165 KM.

Peugeot 508: faceliting 2014

W 2011 roku na rynku samochodowym pojawił Peugeot 508. Mimo że w prostej linii zastępował on model 407, to przez wielu uważany jest za prawowitego następcę legendarnej 406-tki. Przejął bowiem po niej najważniejsze cechy: klasyczną sylwetkę sedana i przestronne wnętrze. Tego samego nie można było powiedzieć o Peugeocie 407. Francuski koncern wziął jednak sobie do serca uwagi kierowców poruszających się modelem 407 i na nowo stworzył limuzynę klasy średniej - przestronną, wygodną, napędzaną wyjątkowo nowoczesnymi silnikami.

REKLAMA

Aby stać się bardziej konkurencyjnym wobec swoich największych rywali, już po 3 latach od wprowadzenia do produkcji Peugeot 508 został poddany liftingowi. Z zewnątrz nowy model poznać można przede wszystkim po zmodernizowanym przednim pasie. Obłości ustąpiły miejsca bardziej ostrym liniom, przez co auto nabrało wyraźnie poważniejszego charakteru. Przednie, w pełni ledowe reflektory (opcja) łączą elegancki design z nowoczesną technologią, a atrapa chłodnicy swoim projektem nawiązuje do tego, jaki zapoczątkował model 308. Logo producenta zniknęło z maski, a ona sama ostania została wygładzona.

W tylnej części nadwozia 508-mki pojawiły się m.in. nowe światła. Każde posiada aż 36 czerwonych diod, które swym kształtem nawiązują do potrójnego śladu pazurów. Z klapy zniknęła srebrna listwa, a tylny zderzak został przeprojektowany. Co ciekawe, w wersji kombi tylna część auta nie została poddany żadnym modyfikacjom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Peugeot 508: wnętrze

Zmiany jakie dotknęły wnętrze Peugeota 508 można określić mianem skromnych. Pojawił się dotykowy ekran o przekątnej 7-cali (dostępny nawet w podstawowej wersji!), kamera cofania, system ostrzegający o pojeździe w martwym polu w lusterkach oraz zamykany schowek na konsoli centralnej. Przyglądając się kabinie Peugeota 508 trudno nie odnieść wrażenia, że dodano do niej tylko to co niezbędne. Mimo upływu trzech lat trudno bowiem zarzucić kabinie 508 wyraźne niedociągnięcia.

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Deska rozdzielcza pokryta jest bardzo miękkim tworzywem, boczki drzwi są elegancko wykończone, podłoga jest w całości podświetlana, a ergonomia stoi na niezłym poziomie. Na całe szczęście producent nie zrezygnował w imię mody z analogowych pokręteł do sterowania radiem czy klimatyzacją, dzięki czemu wgranie do pamięci listy ulubionych stacji radiowych czy szybkie przestawienie klimatyzacji przy aktywnej nawigacji (aktualne mapy) nie nastręcza żadnych problemów. Zegary są czytelne, a co istotniejsze wyposażone m.in. we wskaźnik temperatury oleju, dzięki któremu można zwiększyć trwałość motoru (o tym w jaki sposób przeczytasz tutaj).

Przydatnym dodatkiem okazuje się także kolorowy wyświetlacz HUD zlokalizowany pomiędzy przednią szybą a kierownicą, na którym prezentowane są m.in. prędkość pojazdu oraz wskazówki z nawigacji. Kamera cofania ma dobrą rozdzielczość, ale nie radzi sobie z nocną obserwacją przestrzeni wokół auta (obraz jest mocno przyciemniony). W trasie bardzo przydatny okazuję się klasyczny tempomat, ale jego obsługa wymaga zaangażowania do pracy obu rąk (przyciski sterowania tempomatem zlokalizowano po obu stronach kierownicy).

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Nowe, w pełni ledowe reflektory świetnie łączą zasięg strumienia światła z jego intensywnością, ale emitują też wyraźną fioletowo-niebieską łunę na granicy wiązki.

Najwyższe słowa uznania należą się konstruktorom auta za stworzenie wyjątkowo wygodnych warunków do podróżowania. Kabina jest świetnie wyciszona, a do tego bardzo przestronna. Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń miejsca nie zabraknie nawet osobom o wzroście ok. 190 cm, a przednie fotele (sterowanie elektrycznie) zostały wręcz stworzone do pokonywania ogromnych odległości (idealnie podpierają zarówno nogi na odcinku ud, jak i część lędźwiową kręgosłupa).

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Bagażnik ma pojemność 473 l, a zawiasy jego klapy nie ograniczają jego przestrzeni. Nie ma zatem obawy, że nasz bagaż zostanie uszkodzony w trakcie zamykania kufra. Wygodna pozycja za kierownicą i ergonomicznie umiejscowiony lewarek skrzyni biegów zachęcają do jazdy 508. Tym bardziej, że pod maską prezentowanego egzemplarza znalazł się wyjątkowo dobry silnik.

Test Peugeot 508: silnik 1.6 THP 165 KM

Pierwotnie w Peugeocie 508 pracował silnik 1.6 THP dysponujący mocą 156 KM, ale po modernizacji modelu wzrosła ona do 165 KM. Turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa opracowana wspólnie z BMW, mimo niskiej pojemności skokowej, jest nadzwyczaj spontaniczna. Świetnie napędza auto już od 1700 obr./min (240 Nm od 1400 obr./min) i dobrze się czuje nawet w okolicach 5000 obr./min. Pozwala na płynne rozpędzanie auta przy zachowaniu niskich obrotów, a tym samym ciszy w kabinie. Motor cechuje zaskakująco niski dźwięk pracy (w kabinie), bardzo dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h trwa 8,6 sekundy, prędkość maksymalna to 210 km/h) oraz rewelacyjnie skromny apetyt na paliwo.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

W trasie, przy spokojnej jeździe i średniej prędkości na poziomie 71 km/h silnik zużył zaledwie 4,4 l benzyny na 100 km! Co ciekawe nawet szybsza jazda po autostradzie ze średnią prędkością na poziomie 118 km/h nie pozwoliła przekroczyć 6,7 l paliwa na 100 km. W mieście w zależności od natężenia ruchu 1,6-litrowy motor zużywał od 6,8 do 8,0 litrów benzyny na 100 km. Jak na osiągi jakie zapewnia ten motor, wynik jest rewelacyjny i stawia pod znakiem zapytania sensowność dopłaty do droższego motoru wysokoprężnego.

Wysoka ekonomiczność silnika 1.6 THP to zasługa na pewno nie tylko niskiego współczynnika oporu powietrza auta (Cx = 0,25), ale także dobrze zestopniowanej, lecz czasem delikatnie haczącej, manualnej skrzyni biegów. Dość długie 6-te przełożenie pozwala ograniczyć obroty motoru przy 140 km/h do 3000 obr./min. Co ciekawe silnik jest tak dobrze wyciszony, że nawet przy 4 000 obr./min jego dźwięk jest prawie niesłyszalny w kabinie.

Test Peugeot 508: hamulce

W parze z mocnym motorem producent oferuje także wydajny układ hamulcowy oparty z przodu na 304- a z tyłu na 290-milimetrowych tarczach hamulcowych. Hamulce działają w sposób stanowczy, a siła ich działania jest łatwa w dozowaniu.

Test Peugeot 508: zawieszenie

Zawieszenie Peugeota 508 różni się od tego do czego przyzwyczaił klientów jego poprzednik, czyli model 407. Zapewnia lepszą kontrolę nad autem i łatwiejsze manewrowanie nawet przy dużych prędkościach. Usztywniona konstrukcja ogranicza przechyły nadwozia w zakrętach, pozostawiając pasażerom sporą dawkę komfortu. Tylko na mocniej zniszczonych nawierzchniach tylne zawieszenie nieco hałasuje.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Bardzo dobrze zestrojono także wspomaganie przekładni kierowniczej. Kierownica obraca się z subtelnym oporem i łatwo wyczuć to co dzieje się z przednimi kołami w danej chwili. Szkoda tylko, że wieniec kierownicy jest taki wąski.

Test Peugeot 508: wyposażenie

Cena i wyposażenie to niezłe strony Peugeota 508. Podstawowa wersja Access z manualną klimatyzacją, kompletem poduszek powietrznych, elektrycznie sterowanymi szybkami i lusterkami, 6-głośnikowym radiem kosztuje 81 000 zł (bez rabatów). Prezentowany egzemplarz to prawie najbogatsza odmiana Allure, która rozpoczyna się kwotą 105 500 zł. Plusem Peugeota 508 jest fakt, że aby nabyć wybrane elementy wyposażenia wystarczy do nich dopłacić.

Nie trzeba decydować się od razu na inny wariant wyposażeniowy, co jest charakterystycznym problemem np.w ofercie aut Volkswagena. Dodając do tego spore rabaty jakie można wynegocjować w salonie, może okazać się, że w cenie dobrze wyposażonego auta kompaktowego, klient może nabyć dużą limuzynę średniej klasy.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Test Peugeot 508: opinia

Modernizacja Peugeota 508 przyniosła mu szereg usprawnień, głównie w zakresie wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i multimediów. Dotykowy ekran, kamera cofania, nowoczesne reflektory to rozwiązania, które okazują się bardzo pomocne w jeździe na co dzień. Odczuwalną zmianą jest także wzmocnienie silnika benzynowego 1.6 THP, który nie dość, że zapewnia świetną dynamikę francuskiej limuzynie, to na dodatek zużywa oszałamiająco niskie ilości paliwa. Kosztem lepszych właściwości jezdnych ucierpiał delikatnie komfort jazdy, ale auto nadzwyczaj pewnie zachowuje się na drodze nawet na szybko przejeżdżanych zakrętach. Kabina auta jest rewelacyjnie wyciszona, a do tego rozpieszcza swoich pasażerów ogromną przestrzenią i bardzo wygodnymi fotelami. Właściwie poza drobnymi brakami z ergonomii auto nie wykazuje istotnych wad. Dlaczego zatem nie jest na szczycie sprzedaży? Oto pytanie do klientów.

Dane techniczne Peugeot 508 1.6 THP 165 KM

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting ogrzewanie foteli
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting hamulec ręczny elektroniczny
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting full LED
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting halogeny
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting HUD
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA