Kategorie

Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Tomasz Korniejew
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Tomasz Korniejew
Fiat Freemont kojarzy się z autem rodzinnym o stonowanej stylizacji. Ale w specjalnej wersji Black Code zmienia oblicze na crossovera z pazurem!

Freemont to egzotyczny model dla ortodoksyjnych miłośników Fiata. Ale zaadoptowany zza oceanu crossover dał się poznać, jako samochód nadzwyczaj praktyczny i komfortowy. Kierowcy na Starym Kontynencie nie tylko przywykli ale i docenili walory nowego członka włoskiej rodziny.

Jakiś czas temu producent zdecydował się uatrakcyjnić kanciastą bryłę nadwozia Fiata Freemonta wypuszczając na rynek wersję Black Code.

Specjalną wersję można rozpoznać m.in. po lakierowanym na czarno atrapie chłodnicy, lusterkom bocznym, a także felgom. Wprawne oko zwróci uwagę na przyciemnione reflektory, czy skórzaną tapicerkę.

We wnętrzu odmiana Black Code nie różni się (poza wspomnianą tapicerką) od pozostałych wersji wyposażeniowych.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Sporych rozmiarów Freemont oferuje przestronne, siedmioosobowe wnętrze z dużym bagażnikiem. W konfiguracji siedmioosobowej do bagażnika Freemonta zmieścimy 145 l bagaży, ale już chowając dwa fotele w podłodze bagażnika zyskamy przestrzeń na pakunki rzędu 540 l. Z kolei składając drugi rząd siedzeń uzyskamy 1461 l przestrzeni na bagaże.

Crossover Fiata przekonuje do siebie wygodnymi fotelami i dobrą widocznością z miejsca kierowcy. Obszerne siedziska foteli i odpowiedni profil oparć zachęcają do długich podróży.

Esteci z pewnością będą narzekać na przeciętną jakość tworzyw użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego i równie przeciętną jakość montażu poszczególnych elementów. Jednak to drobiazgi.

To za co trzeba skrytykować Freemonta to amerykański interfejs obsługi komputera pokładowego poprzez który włączamy różnego rodzaju urządzenia, np. podgrzewanie foteli, czy sterujemy nawiewami.

System jest nieintuicyjny i żeby spranie go obsługiwać trzeba zapamiętać kilka kluczowych ścieżek. W przeciwnym wypadku będziemy błądzić po labiryncie menu.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. – jak jeździ?

Ale kierowcy ceniący komfort podróżowania z pewnością przymkną oko na konieczność oswojenia się z systemem komputera pokładowego, jak tylko wyruszą Freemontem w drogę.

W gamie silnikowej wersji Black Code znalazły się dwie jednostki napędowe. Benzynowa V6 o pojemności 3,6 l i mocy maksymalnej 280 KM oraz wysokoprężna o pojemności 2l i mocy maksymalnej 170 KM. Obie współpracują standardowo z automatyczną, sześciobiegową przekładnią.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ egzemplarz napędzany przez 170-konnego Multijeta.

Gabaryty zewnętrze (488,8 cm długości i 187,8 cm szerokości), a także średnica zawracania między krawężnikami - 11,6 m sprawiają, że Freemont nie jest mistrzem parkingowych manewrów.

Ale, choć trudno w to uwierzyć, dobra widoczność z miejsca kierowcy i będące standardowym wyposażeniem tylne czujniki cofania wraz z kamerą znacznie ułatwiają wyjazd z ciasnego miejsca parkingowego. Za to duże promień skrętu i gabaryty crossovera Fiata stają się uciążliwe w przypadku, gdy chcemy szybko zawrócić na wąskiej ulicy.

W zamian za nieporadność na wąskich uliczkach, Fiat Freemont odwdzięcza się kierowcy i pasażerom wysokim komfortem podróżowania. Skutecznie wyciszona kabina sprawia, że nawet podróże z prędkościami dochodzącymi do 140 km/h nie są na dłuższą metę męczące. Wręcz przeciwnie, ciężki Fiat (masa własna to 2004 kg) na autostradach czuje się jak ryba w wodzie zachowując stabilność także przy nagłych podmuchach wiatru.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Ale opisywany pojazd to nie jest propozycja dla sprinterów. Żwawy silnik Multijet w połączeniu z leniwą automatyczną skrzynią według danych producenta rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 11,1 s. Subiektywne odczucia są takie, że wspomniane wyniki wydają się zbyt optymistyczne.

Dynamika nie jest najmocniejszą stroną dużego crossovera. Z jednej strony wpływ na ospałość w nabieraniu prędkości ma duża masa własna pojazdu, z drugiej zwłoka automatu w reakcji na gaz. Niemniej Freemont jest tego rodzaju samochodem, który nie prowokuje kierowcy do mocnego wciskania gazu. To propozycja dla osób, które lubią w komfortowych warunkach przemieszczać się z miejsca na miejsce.

Przy czym Fiat Freemont okazuje się pojazdem zaskakująco oszczędnym. W ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekracza zazwyczaj 9,8 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l na 100 km. Osoby, dla których nie są to zadowalające wyniki mogą skusić się na wersję Freemonta z napędem na jedną oś i manualną przekładnią. W takiej konfiguracji Freemont zużywa około 8,5 l na 100 km w ruchu miejskim, a podczas jazdy w trasie można uzyskać zużycie paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km.

Dokładając do tego pojemność zbiornika paliwa rzędu 77 l, Fiatem można dojechać na jednym baku bardzo daleko.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. - podsumowanie

Fiat Freemont to interesująca oferta. Przez wielu niedoceniany, zyskuje przy bliższym poznaniu. Napęd na obie osie, oszczędny silnik i ponadprzeciętnie przestronne nadwozie czynią z niego jeden z najwszechstronniejszych samochodów dostępnych na polskim rynku.

Podstawowa wersja napędzana przez benzynowy silnik 2,4l/170 KM z napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią kosztuje 94 500 zł.

Najtańsza odmiana bajeranckiej wersji Black Code z benzynowym silnikiem V6 kosztuje 143 tys. zł (133 tys. zł w promocji). Z kolei opisywana wersja z silnikiem Diesla pod maską kosztuje 148 tys. zł (138 500 zł w promocji).

Przy czym oprócz napędu na obie osie, automatycznej przekładni i wspomnianych wcześniej udogodnień, Freemont jest wyposażony standardowo m.in. w trzystrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, fotochromatyczne lusterko wsteczne, radioodtwarzacz z ośmiocalowym ekranem dotykowym i systemem nawigacji,   system bezkluczykowego dostępu do kabiny, fotele trzeciego rzędu, czy podgrzewane przednie fotele. Z ciekawostek - za 4000 zł można dokupić pakiet Video obejmujący pilota i odtwarzacz DVD ze słuchawkami i dziewięciocalowym wyświetlaczem umieszczonym w podsufitce. Rozczarowaniem jest brak możliwości dokupienia reflektorów ksenonowych.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. – dane techniczne

FIAT FREEMONT 2.0 MultiJet 170 KM aut. AWD Black Code 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 145/540/1461 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 488,8/187,8/174,5 cm
Rozstaw osi 289 cm
V-max 184 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Zużycie paliwa* 9,6/6,0/7,3 l/100 km
Cena od 148 00 (138 500 w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Kokpit Fiata Freemonta w wersji Black Code nie różni się od pozostałych odmian modelu.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Fiata Freemont miejsca jest pod dostatkiem.
Tomasz Korniejew
Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń Fiata Freemonta nie należy do najwygodniejszych czynności.
Tomasz Korniejew
W wyposażeniu standardowym Fiata Freemonta znalazło się m.in. siedzisko dla dziecka.
Tomasz Korniejew
Na liście wyposażenia opcjonalnego Fiata Freemonta (koszt 4000 zł) znalazł się zestaw Video obejmujący poza odtwarzaczem DVD, zestaw słuchawek bezprzewodowych oraz podwieszony na podsufitce ekran.
Fiat
W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik Fiata Freemonta ma objętość 540 l.
Fiat
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.