REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Tomasz Korniejew
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Freemont kojarzy się z autem rodzinnym o stonowanej stylizacji. Ale w specjalnej wersji Black Code zmienia oblicze na crossovera z pazurem!

Freemont to egzotyczny model dla ortodoksyjnych miłośników Fiata. Ale zaadoptowany zza oceanu crossover dał się poznać, jako samochód nadzwyczaj praktyczny i komfortowy. Kierowcy na Starym Kontynencie nie tylko przywykli ale i docenili walory nowego członka włoskiej rodziny.

REKLAMA

Jakiś czas temu producent zdecydował się uatrakcyjnić kanciastą bryłę nadwozia Fiata Freemonta wypuszczając na rynek wersję Black Code.

Specjalną wersję można rozpoznać m.in. po lakierowanym na czarno atrapie chłodnicy, lusterkom bocznym, a także felgom. Wprawne oko zwróci uwagę na przyciemnione reflektory, czy skórzaną tapicerkę.

We wnętrzu odmiana Black Code nie różni się (poza wspomnianą tapicerką) od pozostałych wersji wyposażeniowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Sporych rozmiarów Freemont oferuje przestronne, siedmioosobowe wnętrze z dużym bagażnikiem. W konfiguracji siedmioosobowej do bagażnika Freemonta zmieścimy 145 l bagaży, ale już chowając dwa fotele w podłodze bagażnika zyskamy przestrzeń na pakunki rzędu 540 l. Z kolei składając drugi rząd siedzeń uzyskamy 1461 l przestrzeni na bagaże.

Crossover Fiata przekonuje do siebie wygodnymi fotelami i dobrą widocznością z miejsca kierowcy. Obszerne siedziska foteli i odpowiedni profil oparć zachęcają do długich podróży.

Esteci z pewnością będą narzekać na przeciętną jakość tworzyw użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego i równie przeciętną jakość montażu poszczególnych elementów. Jednak to drobiazgi.

To za co trzeba skrytykować Freemonta to amerykański interfejs obsługi komputera pokładowego poprzez który włączamy różnego rodzaju urządzenia, np. podgrzewanie foteli, czy sterujemy nawiewami.

System jest nieintuicyjny i żeby spranie go obsługiwać trzeba zapamiętać kilka kluczowych ścieżek. W przeciwnym wypadku będziemy błądzić po labiryncie menu.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. – jak jeździ?

Ale kierowcy ceniący komfort podróżowania z pewnością przymkną oko na konieczność oswojenia się z systemem komputera pokładowego, jak tylko wyruszą Freemontem w drogę.

W gamie silnikowej wersji Black Code znalazły się dwie jednostki napędowe. Benzynowa V6 o pojemności 3,6 l i mocy maksymalnej 280 KM oraz wysokoprężna o pojemności 2l i mocy maksymalnej 170 KM. Obie współpracują standardowo z automatyczną, sześciobiegową przekładnią.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ egzemplarz napędzany przez 170-konnego Multijeta.

Gabaryty zewnętrze (488,8 cm długości i 187,8 cm szerokości), a także średnica zawracania między krawężnikami - 11,6 m sprawiają, że Freemont nie jest mistrzem parkingowych manewrów.

REKLAMA

Ale, choć trudno w to uwierzyć, dobra widoczność z miejsca kierowcy i będące standardowym wyposażeniem tylne czujniki cofania wraz z kamerą znacznie ułatwiają wyjazd z ciasnego miejsca parkingowego. Za to duże promień skrętu i gabaryty crossovera Fiata stają się uciążliwe w przypadku, gdy chcemy szybko zawrócić na wąskiej ulicy.

W zamian za nieporadność na wąskich uliczkach, Fiat Freemont odwdzięcza się kierowcy i pasażerom wysokim komfortem podróżowania. Skutecznie wyciszona kabina sprawia, że nawet podróże z prędkościami dochodzącymi do 140 km/h nie są na dłuższą metę męczące. Wręcz przeciwnie, ciężki Fiat (masa własna to 2004 kg) na autostradach czuje się jak ryba w wodzie zachowując stabilność także przy nagłych podmuchach wiatru.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Ale opisywany pojazd to nie jest propozycja dla sprinterów. Żwawy silnik Multijet w połączeniu z leniwą automatyczną skrzynią według danych producenta rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 11,1 s. Subiektywne odczucia są takie, że wspomniane wyniki wydają się zbyt optymistyczne.

REKLAMA

Dynamika nie jest najmocniejszą stroną dużego crossovera. Z jednej strony wpływ na ospałość w nabieraniu prędkości ma duża masa własna pojazdu, z drugiej zwłoka automatu w reakcji na gaz. Niemniej Freemont jest tego rodzaju samochodem, który nie prowokuje kierowcy do mocnego wciskania gazu. To propozycja dla osób, które lubią w komfortowych warunkach przemieszczać się z miejsca na miejsce.

Przy czym Fiat Freemont okazuje się pojazdem zaskakująco oszczędnym. W ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekracza zazwyczaj 9,8 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l na 100 km. Osoby, dla których nie są to zadowalające wyniki mogą skusić się na wersję Freemonta z napędem na jedną oś i manualną przekładnią. W takiej konfiguracji Freemont zużywa około 8,5 l na 100 km w ruchu miejskim, a podczas jazdy w trasie można uzyskać zużycie paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km.

Dokładając do tego pojemność zbiornika paliwa rzędu 77 l, Fiatem można dojechać na jednym baku bardzo daleko.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. - podsumowanie

Fiat Freemont to interesująca oferta. Przez wielu niedoceniany, zyskuje przy bliższym poznaniu. Napęd na obie osie, oszczędny silnik i ponadprzeciętnie przestronne nadwozie czynią z niego jeden z najwszechstronniejszych samochodów dostępnych na polskim rynku.

Podstawowa wersja napędzana przez benzynowy silnik 2,4l/170 KM z napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią kosztuje 94 500 zł.

Najtańsza odmiana bajeranckiej wersji Black Code z benzynowym silnikiem V6 kosztuje 143 tys. zł (133 tys. zł w promocji). Z kolei opisywana wersja z silnikiem Diesla pod maską kosztuje 148 tys. zł (138 500 zł w promocji).

Przy czym oprócz napędu na obie osie, automatycznej przekładni i wspomnianych wcześniej udogodnień, Freemont jest wyposażony standardowo m.in. w trzystrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, fotochromatyczne lusterko wsteczne, radioodtwarzacz z ośmiocalowym ekranem dotykowym i systemem nawigacji,   system bezkluczykowego dostępu do kabiny, fotele trzeciego rzędu, czy podgrzewane przednie fotele. Z ciekawostek - za 4000 zł można dokupić pakiet Video obejmujący pilota i odtwarzacz DVD ze słuchawkami i dziewięciocalowym wyświetlaczem umieszczonym w podsufitce. Rozczarowaniem jest brak możliwości dokupienia reflektorów ksenonowych.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. – dane techniczne

FIAT FREEMONT 2.0 MultiJet 170 KM aut. AWD Black Code 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 145/540/1461 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 488,8/187,8/174,5 cm
Rozstaw osi 289 cm
V-max 184 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Zużycie paliwa* 9,6/6,0/7,3 l/100 km
Cena od 148 00 (138 500 w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Kokpit Fiata Freemonta w wersji Black Code nie różni się od pozostałych odmian modelu.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Fiata Freemont miejsca jest pod dostatkiem.
Tomasz Korniejew
Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń Fiata Freemonta nie należy do najwygodniejszych czynności.
Tomasz Korniejew
W wyposażeniu standardowym Fiata Freemonta znalazło się m.in. siedzisko dla dziecka.
Tomasz Korniejew
Na liście wyposażenia opcjonalnego Fiata Freemonta (koszt 4000 zł) znalazł się zestaw Video obejmujący poza odtwarzaczem DVD, zestaw słuchawek bezprzewodowych oraz podwieszony na podsufitce ekran.
Fiat
W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik Fiata Freemonta ma objętość 540 l.
Fiat
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA