REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Tomasz Korniejew
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Niech nikogo nie zwiedzie wygląd Forda Tourneo Courier. Choć przypomina samochód dostawczy, jest komfortowym i praktycznym pojazdem rodzinnym!

Pudełkowaty kształt nadwozia sugeruje, że Tourneo wywodzi się z rodziny dostawczych Fordów. I rzeczywiście cała gama Fordów Tourneo – Courier, Connect i Custom mają swoje odpowiedniki w wersjach dostawczych. Ale podróżując osobową wersją Couriera ani przez chwilę nie mieliśmy wrażenia, że samochód został stworzony przede wszystkim do przewożenia towarów. Wręcz przeciwnie, Courier okazał się komfortowym autem rodzinnym.

REKLAMA

Ford Tourneo Courier mierzy 416 cm długości (bez 3 mm) I co ciekawe aż 176,4 cm szerokości, co przy wysokości 172,3 cm stworzyło specyficzne proporcje i umożliwiło zaprojektowanie bardzo praktycznego wnętrza.

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – praktyczność ponad wszystko

REKLAMA

Opisywany Ford został wyposażony w przesuwane boczne drzwi, które zapewniają doskonały dostęp do tylnej kanapy. Z kolei pokrywa bagażnika jest uchylana do góry. Z jednej strony ogromny otwór załadunku ułatwia pakowanie, ale z drugiej takie rozwiązanie ogranicza dostęp do przedziału bagażowego, np. gdy tuż za zderzakiem Tourneo zaparkuje inny pojazd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do najmniejszego Tourneo wygodnie się wsiada i wygodnie się z niego wysiada. Na uwagę zasługują bardzo wygodne fotele przednie i dobra widoczność z miejsca kierowcy we wszystkich kierunkach.

Gdzieniegdzie w zakamarkach wnętrza widać tańsze materiały wykończeniowe ale nie wpływa to na ogólną pozytywną ocenę jakości wykończenia przedziału pasażerskiego.

W tylnej części nadwozia miejsca jest pod dostatkiem, nawet dla osób o wzroście znacznie przekraczającym 180 cm, ale podczas długich podróży pasażerom tylnej kanapy może brakować podłokietników umieszczanych w drzwiach. Przesuwane wrota zostały ich pozbawione. Z kolei szyby drzwi tylnych są jedynie uchylane.

Nie zmienia to jednak faktu, że wnętrze Forda jest praktyczne. Dużo przestrzeni dla pasażerów nie pozbawiło auta możliwości przewozowych. Według producenta bagażnik Tourneo do linii dachu ma objętość aż 708 l. Przy czym, wykorzystanie tej przestrzeni nie jest kłopotliwe dzięki sprytnemu systemowi chowania tylnej półki w prowadnice umieszczone za oparciem tylnej kanapy.

Oparcia tylnego rzędu siedzeń są składane w stosunku 1/3 na 2/3, a mechanizm pozwala na złożenie siedzisk w pozycji pionowej, tuż za oparciami przednich foteli.

Dzięki takiemu zabiegowi możliwe jest uzyskanie powierzchni bagażowej z płaską podłogą.

Zobacz też: Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Tourneo Courier z jedyną dostępną w gamie silnikowej jednostką benzynową. To doceniony przez motoryzacyjny światek turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o mocy maksymalnej 100 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 1400 aż do 4000 obr./min.

Według danych producenta, Ford rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 173 km/h.

W praktyce napęd Tourneo sprawdza się rewelacyjnie. Auto nie zachęca do sprintu spod świateł, zatem dynamika rozpędzania nie stanowi powodów do irytacji. Tym bardziej, że dźwięk trzycylindrowego silnika jest przyjemny dla ucha i niezbyt natarczywy.

Auto bez ociągania (spokojnie acz jednostajnie) przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza zyskując nieco werwy po przekroczeniu około 3500 obr./min.

Podobnie do wersji napędzanych przez silniki wysokoprężne, także i benzynowa odmiana Couriera jest wyposażona w manualną pięciobiegową przekładnię. Jednak także i w tym przypadku nie stanowi to problemu dla jazdy w trasie, o ile nie przekraczamy prędkości 130 km/h. Do tego momentu we wnętrzu Tourneo jest cicho, a i zużycie paliwa nie przekracza wtedy 6,7 l na 100 km. W ruchu miejskim „spalanie” wzrasta do około 8 l na 100 km, ale przykładając większą wagę do ecodrivingu można uzyskać wynik na poziomie 7,2 l na 100 km.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – podsumowanie

REKLAMA

Podstawowa odmiana Tourneo Courier z benzynową jednostką napędową kosztuje ok. 57 tys. zł. i w tej konfiguracji manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4000 tys. zł, a radioodtwarzacz 1400 zł. Ciekawiej pod względem wyposażenia wygląda najbogatsza odmiana Titanium kosztująca niespełna 67 tys. zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy w niej m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat i fotochromatyczne lusterko wsteczne, niedostępne w uboższych wersjach.

Widać jasno, że Tourneo Courier nie należy do najtańszych propozycji na rynku, niemniej charakteryzuje go ponadprzeciętna praktyczność, oszczędna jednostka napędowa i zaskakująco wysoki komfort jazdy.

Zobacz też: Test Renault Kangoo Extrem: kombivan w stylu crossovera

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – dane techniczne

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 100 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 395/1656 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,7/176,4/172,3 cm
Rozstaw osi 248,9 cm
V-max 173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,7/5,4 l/100 km
Cena od 57 072 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Tablica przyrządów Forda Tourneo Courier przypomina tę z Fiesty.
Ford
Na oparciach przednich foteli Forda Tourneo Courier zainstalowano praktyczne stoliki,
Ford
Na tylnej kanapie Forda Tourneo Courier siedzi się wygodnie.
Ford
Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy. Można ją umieszczać na różnych wysokościach.
Ford
Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy.
Ford
Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.
Ford
Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.
Ford
Ford Tourneo Courier został zaprojektowany z myślą o potrzebach rodzin.
Ford
Ford Tourneo Courier - relingi dachowe występują w najbogatszej wersji wyposażeniowej.
Ford
Ford Tourneo Courier nie nosi znamion samochodu dostawczego.
Ford
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA