REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Aircross to bliźniacza konstrukcja do Mitsubishi ASX. Co wyszło z mariażu francuskiej awangardy i japońskiego pragmatyzmu?

Mimo że Francuzi przeprojektowali nadwozie Mitsubishi ASX-a i - nie ukrywajmy – dodali mu więcej uroku upodobniając bryłę nadwozia do pozostałych modeli oferowanych przez Citroena, nie można nie dostrzec podobieństw do japońskiego modelu.

REKLAMA

Niemal identyczna linia nadwozia, kształt drzwi oraz te same proporcje nie pozostają wątpliwości, kto jest dawcą genów dla Citroena C4 Aircross.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - wnętrze

REKLAMA

A to podobieństwo staje się wręcz uderzające, gdy usiądziemy za kierownicą Citroena. Wykonany z twardych tworzyw, zachowawczo zaprojektowany kokpit w niczym nie przypomina awangardowych stylizacji desek rozdzielczych najnowszych modeli francuskiego producenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Aircrossie wnętrze jest stonowane, utrzymane w odcieniach czerni i szarości. Nie można oprzeć się wrażeniu, że przejrzysty kokpit nieco trąci myszką. O ile w samochodach sygnowanych logiem Mitsubishi takie podejście do projektów jest wpisane w genotyp marki o tyle w Citroenie rozczarowuje.

Niemniej przedział pasażerski francusko-japońskiego crossovera przekonuje do siebie obszernością oraz wygodą foteli i tylnej kanapy. Bagażnik (pojemność 416 l) umożliwia spakowanie się na długie rodzinne wakacje, a w razie potrzeby możemy wykorzystać C4 Aircross jako małe auto dostawcze. Po rozłożeniu tylnej kanapy da się uzyskać płaską podłogę, co znacznie ułatwia wykorzystanie sporej przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - napęd/układ jezdny

Recenzowana odmiana Citroena C4 Aircross została wyposażona w napęd na obie osie oraz wysokoprężny silnik (pochodzący z Mitsubishi) o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM.

Jednostce napędowej daleko do kultury pracy, którą się charakteryzują konstrukcje ze stajni Citroena. Japoński diesel stosunkowo głośno klekocze ale nie można mu odmówić dynamiki. Co prawda w dolnych zakresach obrotów jest irytująco ospały ale gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 2000 obr./min. silnik żwawo wyrywa do przodu.

Nie wynika to z danych producenta, według których C4 Aircross od startu „setkę” osiąga po upływie 11,5 s, czyli w czasie przeciętnym dla tej klasy pojazdów.

Niemniej, podczas prowadzenia, odczucia kierowcy odnośnie dynamiki rozpędzania na wyższych obrotach są lepsze niż wskazywałby na to pomiary producenta.

Pozytywne noty zbiera zawieszenie. Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko i bez nieprzyjemnych stuków.

Jakość prowadzenia, zestrojenie układu kierowniczego są przeciętne. Citroen ma tendencję do podsterowności podczas jazdy po zakrętach ale jednocześnie zachowuje się przewidywalnie.

Podczas jazdy po autostradzie auto jest stabilne i wbrew pozorom niezbyt wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, szkoda tylko że przedział pasażerski nie został lepiej wyciszony.

Niestety rozczarowuje zużycie paliwa. Około 10 l na 100 km w ruchu miejskim i około 7,8 l podczas jazdy z prędkością 130 km/h w trasie to sporo, jak na samochód tych rozmiarów i możliwości współczesnych jednostek wysokoprężnych.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - podsumowanie

REKLAMA

Nie można oprzeć się wrażeniu, że adoptowany C4 Aircross nie pasuje dopozostałej części rodzeństwa z rodziny Citroena. Zachowawczy design, przeciętne wykończenie wnętrza, słabsze niż w przypadku innych konstrukcji Citroena wyciszenie wnętrza, wreszcie dość głośny i paliwożerny silnik Diesla zupełnie różny od oszczędnych i wysoce kulturalnych francuskich HDi.

Zaletami opisywanego crossovera są przestronne wnętrze, niezły komfort tłumienia nierówności i sprawny napęd na obie osie. Niestety zaletą Aircrossa nie jest cena. Najtańsza wersja z napędem na jedną oś i silnikiem benzynowym 1.6/117 KM kosztuje w promocji 71 500 zł. Z kolei najtańsza wersja z napędem na obie osie i opisywanym silnikiem Diesla kosztuje w promocji 98 500 zł (109 000 zł bez upustu).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - dane techniczne

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 416/1193 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 434/179,9/162,5 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,9/5,6 l/100 km
Cena od 109 000 zł (98 500 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA