REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Aircross to bliźniacza konstrukcja do Mitsubishi ASX. Co wyszło z mariażu francuskiej awangardy i japońskiego pragmatyzmu?

Mimo że Francuzi przeprojektowali nadwozie Mitsubishi ASX-a i - nie ukrywajmy – dodali mu więcej uroku upodobniając bryłę nadwozia do pozostałych modeli oferowanych przez Citroena, nie można nie dostrzec podobieństw do japońskiego modelu.

REKLAMA

Niemal identyczna linia nadwozia, kształt drzwi oraz te same proporcje nie pozostają wątpliwości, kto jest dawcą genów dla Citroena C4 Aircross.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - wnętrze

REKLAMA

A to podobieństwo staje się wręcz uderzające, gdy usiądziemy za kierownicą Citroena. Wykonany z twardych tworzyw, zachowawczo zaprojektowany kokpit w niczym nie przypomina awangardowych stylizacji desek rozdzielczych najnowszych modeli francuskiego producenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Aircrossie wnętrze jest stonowane, utrzymane w odcieniach czerni i szarości. Nie można oprzeć się wrażeniu, że przejrzysty kokpit nieco trąci myszką. O ile w samochodach sygnowanych logiem Mitsubishi takie podejście do projektów jest wpisane w genotyp marki o tyle w Citroenie rozczarowuje.

Niemniej przedział pasażerski francusko-japońskiego crossovera przekonuje do siebie obszernością oraz wygodą foteli i tylnej kanapy. Bagażnik (pojemność 416 l) umożliwia spakowanie się na długie rodzinne wakacje, a w razie potrzeby możemy wykorzystać C4 Aircross jako małe auto dostawcze. Po rozłożeniu tylnej kanapy da się uzyskać płaską podłogę, co znacznie ułatwia wykorzystanie sporej przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - napęd/układ jezdny

Recenzowana odmiana Citroena C4 Aircross została wyposażona w napęd na obie osie oraz wysokoprężny silnik (pochodzący z Mitsubishi) o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM.

Jednostce napędowej daleko do kultury pracy, którą się charakteryzują konstrukcje ze stajni Citroena. Japoński diesel stosunkowo głośno klekocze ale nie można mu odmówić dynamiki. Co prawda w dolnych zakresach obrotów jest irytująco ospały ale gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 2000 obr./min. silnik żwawo wyrywa do przodu.

Nie wynika to z danych producenta, według których C4 Aircross od startu „setkę” osiąga po upływie 11,5 s, czyli w czasie przeciętnym dla tej klasy pojazdów.

Niemniej, podczas prowadzenia, odczucia kierowcy odnośnie dynamiki rozpędzania na wyższych obrotach są lepsze niż wskazywałby na to pomiary producenta.

Pozytywne noty zbiera zawieszenie. Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko i bez nieprzyjemnych stuków.

Jakość prowadzenia, zestrojenie układu kierowniczego są przeciętne. Citroen ma tendencję do podsterowności podczas jazdy po zakrętach ale jednocześnie zachowuje się przewidywalnie.

Podczas jazdy po autostradzie auto jest stabilne i wbrew pozorom niezbyt wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, szkoda tylko że przedział pasażerski nie został lepiej wyciszony.

Niestety rozczarowuje zużycie paliwa. Około 10 l na 100 km w ruchu miejskim i około 7,8 l podczas jazdy z prędkością 130 km/h w trasie to sporo, jak na samochód tych rozmiarów i możliwości współczesnych jednostek wysokoprężnych.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - podsumowanie

REKLAMA

Nie można oprzeć się wrażeniu, że adoptowany C4 Aircross nie pasuje dopozostałej części rodzeństwa z rodziny Citroena. Zachowawczy design, przeciętne wykończenie wnętrza, słabsze niż w przypadku innych konstrukcji Citroena wyciszenie wnętrza, wreszcie dość głośny i paliwożerny silnik Diesla zupełnie różny od oszczędnych i wysoce kulturalnych francuskich HDi.

Zaletami opisywanego crossovera są przestronne wnętrze, niezły komfort tłumienia nierówności i sprawny napęd na obie osie. Niestety zaletą Aircrossa nie jest cena. Najtańsza wersja z napędem na jedną oś i silnikiem benzynowym 1.6/117 KM kosztuje w promocji 71 500 zł. Z kolei najtańsza wersja z napędem na obie osie i opisywanym silnikiem Diesla kosztuje w promocji 98 500 zł (109 000 zł bez upustu).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - dane techniczne

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 416/1193 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 434/179,9/162,5 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,9/5,6 l/100 km
Cena od 109 000 zł (98 500 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA