REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Przestronne I funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele I oszczędna jednostka napędowa. To główne atuty, które uwydatniła w teście Toyota Verso 1.6 D-4D.

Japoński producent przyzwyczaił nas do tego, że oferuje samochody o skromnym wyglądzie i stonowanym wnętrzu za to zazwyczaj stosunkowo niewiele tracące na wartości i nie zaskakujące właścicieli nieprzewidywanymi awariami.

REKLAMA

Brak porywającego designu to również widoczna cecha najnowszej generacji Toyoty Verso. Bryła nadwozia nazywana „kombivanem” nie wyróżnia się niczym szczególnym ale również nie razi brzydotą. Choć w białym kolorze z przyciemnionymi szybami i felgami ze stopów lekkich przynajmniej prezentuje się współcześnie.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – wnętrze

Przestronny przedział pasażerski Verso pomieści nawet siedem osób (dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika) ale w przypadku podróży w siódemkę należy praktycznie zrezygnować z bagażnika (do wykorzystania pozostaje jedynie 155 l).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik opisywanej Toyoty pomieści 440 l i można go powiększyć do 1645 l.

Zaskoczeniem jest design kokpitu. Jak wiemy z historii modeli marki, konstruktorzy Toyoty co jakiś czas lubią przestawiać „zegary” zza kierownicy na górę środkowej konsoli. Podobnie postąpili w tym przypadku. I choć przez ten zabieg deska rozdzielcza wygląda nietypowo nie wpłynęło to na intuicyjność obsługi, czy czytelność. Te są wzorowe.

Szkoda jedynie, że producent nie zastosował w wykończeniu wnętrza lepszej jakości tworzyw, te wciąż odstają od tego co oferują europejscy producenci.

Za to cieszy wygoda foteli, przestronność przedziału pasażerskiego i fakt, że w drugim rzędzie można regulować kąt pochylenia oparć każdego z trzech pasażerów.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Zainstalowany pod maską Verso silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min. to konstrukcja BMW. I choć wydaje się stanowczo za słaby dla ważącej 1590 kg Toyoty w rzeczywistości stanowi dla niej sprawne i oszczędne źródło napędu.

Auto ochoczo reaguje na gaz od dolnych zakresów obrotomierza i pewnie przyspiesza aż do górnych zakresów obrotów. Cieszy przy tym dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. W rezultacie zarówno podczas jazdy na wyższych obrotach, jak i podczas jazdy na niższych ale z wysoką prędkością w kabinie jest cicho.

Co więcej silnik charakteryzuje skromny apetyt na paliwo. W ruchu miejskim można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei w trasie „spalanie” spada do 5,3 l na 100 km.

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – podsumowanie

Podstawowa wersja Toyoty Verso z silnikiem benzynowym 1.6/132 KM kosztuje 75 990 zł. Z kolei Verso z opisywanym silnikiem Diesla kosztuje co 86 990 zł. Dopłata do wersji siedmioosobowej to 4300 zł (990 zł w promocji). To spora kwota, choć pomijając niewątpliwe atuty tego modelu Toyoty należy się również spodziewać stosunkowo niskiej utraty wartości.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Toyota Verso 1.6 D-4D – dane techniczne

Toyota Verso 1.6 D-4D 116 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 112 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750-2250 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 484 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 446/179/162 cm
Rozstaw osi 278 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,7 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Cena od 86 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Verso
Toyota
Toyota Verso deska rozdzielcza
Toyota
Toyota Verso deska rozdzielcza
Toyota
Toyota Verso fotele przednie
Toyota
Toyota Verso tylna kanapa
Toyota
Toyota Verso tylna kanapa
Toyota
Toyota Verso bagażnik
Toyota
Toyota Verso bagażnik
Toyota
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso
Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA