REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Tomasz Korniejew
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Opla Merivy jest obecna na rynku od 2010 r. Producent niedawno odświeżył wygląd modelu, a do oferty wprowadzono nową jednostkę wysokoprężną. W teście Opel Meriva z silnikiem 1.6 CDTI, który rozwija moc maksymalną 136 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił Opel Meriva w wersji Design Edition. Zamawiający Opla w tej konfiguracji mają możliwość m.in. dokupienia lakierowanych na czarno obręczy kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zestawienie kolorystyczne – biały lakier i czarne felgi oraz lusterka zewnętrzne w połączeniu z przyciemnionymi reflektorami i lampami tylnymi dodaje miejskiemu vanowi tzw. pazura. To niewątpliwie ukłon w stroną młodszych kierowców, którzy zazwyczaj oprócz walorów użytkowych większą wagę przywiązują do stylu samochodu, którym się poruszają.

Tym samym ciekawie ozdobiona Meriva z przewrotnie zaprojektowanymi (otwieranymi odwrotnie) tylnymi drzwiami zwraca na siebie uwagę pełniąc rolę nietuzinkowego gadżetu dla swoich właścicieli.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Meriva – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Merivy jest przestronny. Tablica przyrządów zaprojektowana jest ładnie. Na konsoli centralnej umieszczono duży kolorowy wyświetlacz systemów audio i nawigacji oraz komputera pokładowego, a niżej masę przycisków. Żeby sprawnie obsługiwać wszelkie urządzenia należy się z tablicą przyrządów Opla oswoić.

Cieszy wygoda foteli. W Merivie łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Tylne drzwi otwierane w przeciwnym kierunku docenią rodzice małych dzieci. Rzeczywiście łatwiej niż przy tradycyjnym rozwiązaniu zamontować fotelik i sadzać w nim dziecko. Poza tym takie rozwiązanie poskutkowało zmniejszeniem otworu drzwiowego, przez co trudniej zająć miejsce na tylnej kanapie dorosłym pasażerom.

Bagażnik ma pojemność 397 l, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie pojazdów. Pakowanie Opla ułatwiają regularny kształt przedziału bagażowego i piąte drzwi.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Opel Meriva – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanej Merivy posłużył nowy silnik wysokoprężny, spełniający normę Euro VI, o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2750 obr./min.

Udana konstrukcja sprawnie napędza ważące 1285 kg auto. Jednostka pracuje cicho i charakteryzuje się dużą elastycznością.

REKLAMA

Według danych producenta Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s, co jak na auto, którego głównym przeznaczeniem są miejskie arterie jest wynikiem w pełni satysfakcjonującym. Zwłaszcza, że ospałość w dolnych zakresach obrotów jest wynagradzana niskim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim auto „spalało” około 6 l oleju napędowego na 100 km.

Ale Meriva dobrze czuje się również podczas jazdy w trasie. Nawet podróżując z kompletem pasażerów kierowca nie będzie miał problemu z wyprzedzaniem, a podczas jazdy z prędkością autostradową we wnętrzu wciąż jest cicho.

Cieszy także komfort tłumienia nierówności. Torowiska, czy inne niedoskonałości nawierzchni tłumione są z przyjemną sprężystością.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – podsumowanie

Podstawowa wersja Opla Merivy z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM kosztuje 54 950 zł (49 950 zł w promocji). Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem kosztuje 78 750 zł (73 750 zł w promocji). Jak na auto segmentu miejskiego to sporo. Ale nie zapominajmy, że Meriva oferuje o wiele więcej niż samochód miejski. Dzięki niewielkim rozmiarom zewnętrznym świetnie sprawdza się w roli codziennego środka transportu dla rodziny, a jej elastyczny i oszczędny napęd a także praktyczne nadwozie sprawiają, że idealnie wpisze się także w rolę środka transportu na święta i wakacje.

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – dane techniczne

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 397 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 428,8/191,2/161,5 cm
Rozstaw osi 264,4 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 4,8/4,2/4,4 l/100 km
Cena od 78 750 zł (73 750 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
OTest Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Opel Meriva
Opel
Opel Meriva
Opel
Opel Meriva
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA