REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Szwedzka marka Volvo kojarzy się z rozsądkiem, poszanowaniem dla ekologii i przyzwoitym statutem materialnym jej potencjalnych klientów. Jednak nawet nordyccy i z natury stonowani Szwedzi co jakiś czas lubią zaszaleć. Inżynierowie Volvo zaszaleli konstruując 304-konną wersję XC60.

Mimo obecności na rynku już od kilku lat, model XC60 wciąż wygląda świeżo. Jest to niewątpliwa zasługa niedawno przeprowadzonego liftingu, niemniej design nadwozia szwedzkiego SUV-a już za pierwszym razem udał się na tyle, że projektanci nie musieli znacznie „pudrować” nadwozia by ukryć „zmarszczki”.

REKLAMA

Volvo zwraca uwagę, zwłaszcza ozdobione pakietem R-Design z pięknym wzorem obręczy ze stopów lekkich oraz dyskretnymi spojlerami.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Test Volvo XC60 T6 aut. – wnętrze

Sportową atmosferę we wnętrzu podkręcają czarne słupki I podsufitka. Poza tym, kokpit nie różni się niczym od tych z „cywilnych” wersji XC60. Jest zaprojektowany ładnie i przejrzyście, wykonany z materiałów wysokiej jakości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy okazji niedawnego liftingu, tradycyjne analogowe zegary zastąpiono wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Wygląda to ładnie i nie ucierpiała na tym intuicyjność obsługi.

Obszerne fotele zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania i przyzwoite tzw. trzymanie boczne.

Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na niewygodę, a miejsca nie zabraknie także wysokim pasażerom.

Bagażnik ma objętość 495 l, to co prawda trochę mniej od konkurentów, ale i tak przedział bagażowy jest wystarczająco obszerny, by spakować czteroosobową rodzinę na długie wakacje.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Volvo XC60 T6 aut. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

W motoryzacyjnym światku wiele się ostatnio o Volvo wspominało w kontekście polityki stopniowego wycofywania z oferty udanych silników pięcio I sześciocylindrowych I zastępowania ich jednostkami czterocylindrowymi o równie wysokiej mocy. Lobby ekologów działa bezlitośnie i rzeczywiście szwedzki koncern podobnie do innych producentów będzie zmuszony „za chwilę” zastąpić swoje największe jednostki mniejszymi.

Ale póki co, ku uciesze miłośników motoryzacji w cenniku Volvo wciąż przy pozycji XC60 T6 figuruje zestaw z sześciocylindrowym, trzylitrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 304 KM.

Według danych producenta jednostka współpracująca z sześciobiegową automatyczną przekładnią rozpędza ważące aż 1935 kg Volvo od 0 do 100 km/h w 6,9 s.

Ale zaletą zastosowania dużego silnika benzynowego nie jest jedynie fakt, że samochód z dużą spontanicznością i werwą reaguje na każde żądanie zwiększenia prędkości. Bo faktem jest, że na XC60 T6 nie robi wrażenia, czy kierowca ma ochotę błyskawicznie przyspieszyć od 0 do 100 km/h, czy od 130 do 180 km/h. Za każdym razem wskazówka prędkościomierza bez „zawahania” mija kolejne cyfry na podziałce.

Kolejnym atutem jest dźwięk jaki wydobywa się z układu wydechowego. O ile w dolnych zakresach obrotów jest to cichy szmer, o tyle przy wysokich obrotach można cieszyć się wciąż cichym ale jednak już donośniejszym basowym brzmieniem.

REKLAMA

Mimo że XC60 T6 jest samochodem bardzo szybkim, zawieszenie zostało zestrojone dość miękko. Oczywiście ta wersja jest sztywniejsza i bardziej zwarta niż słabsze odmiany modelu ale wciąż tłumienie nierówności odbywa się miękko, a szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów nie jest ulubioną czynnością kierowcy 304 -konnego Volvo.

Według danych producenta XC60 T6 w ruchu miejskim zużywa 15,2 benzyny na 100 km i są to dane zgodne z rzeczywistością. Podczas jazdy w trasie z prędkością około 110 km/h można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9 l/100 km, ale pędząc z prędkościami dozwolonymi na polskich autostradach trzeba się liczyć ze „spalaniem” około 10-11 l/100 km.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Volvo XC60 T6 aut. – podsumowanie

Średniej wielkości SUV-y kojarzą się z samochodami uniwersalnymi i prestiżowymi. Volvo wciąż ma w Polsce nieskazitelny wizerunek, z którym identyfikuje się znaczna część zamożniejszych kierowców. A biorąc pod uwagę ofertę konkurencji modele szwedzkiego producenta są wciąż tańsze.

Najtańsza odmiana 304-konnego XC60 kosztuje 207 tys. zł. Biorąc pod uwagę napęd jest to interesująca oferta, bo ponad 300-konne wersje SUV-ów kosztują sporo więcej. Może być to też ostatnia chwila na zakup pięknie brzmiącej wersji modelu.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Porsche Macan Turbo 3.6 V6 400 KM

Volvo XC60 T6 aut. – dane techniczne

Volvo XC60 T6 AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  2953 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24V
Maksymalna moc 304 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/2100-4200 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 495 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,7/189,1/171,3 cm
Rozstaw osi 277,4 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 15,2/8,1/10,7 l/100 km
Cena od 207 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA