Kategorie

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Tomasz Korniejew
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Opel
Zwiększony o 2 cm prześwit i plastikowa obudowa błotników to znaki szczególne wersji Country Tourer. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza, uterenowiona wersja Opla Insigni wyposażona w napęd na obie osie.

Plastikowe nakładki na nadkola, zwiększony do 13,7 cm prześwit (wzrost o 2 cm w stosunku do klasycznej wersji kombi z napędem na przednią oś) jasno sugerują, że Country Tourer to pojazd, którego kierowca nie musi obawiać się nierównych, gruntowych odcinków.

Ale w przeciwieństwie do wielu uterenowionych konstrukcji recenzowany Opel Insignia został wyposażony w napęd 4x4, co pozwala przypuszczać, że nie straszne mu nawet grząskie drogi spotykane w podmiejskich osadach.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – wnętrze

Wnętrze Opla sprawia dobre wrażenie. Po niedawnym liftingu uporządkowano środkową konsolę, z której zniknął nadmiar przycisków. Na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy dotykowy wyświetlacz. Interfejs można obsługiwać również poprzez touch pad zlokalizowany pomiędzy fotelami. Niestety jego obsługa jest trudna i wymaga sporej wprawy.

W Insigni Country Tourer klasyczne „zegary” są standardowo zastąpione kolorowym wyświetlaczem. Rozwiązanie ładne, bez wpływu na czytelność.

Z przodu i z tyłu siedzi się wygodnie, a wnętrze jest wystarczająco przestronne do komfortowej jazdy. Bagażnik Insigni Country Tourer ma pojemność 540 l, co jest wartością dużą ale na tle konkurentów przeciętną.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – napęd/układ jezdny

Reklama

W gamie silnikowej Insigni Country Tourer znalazły się trzy jednostki napędowe. Dwie benzynowe i jedna wysokoprężna w dwóch wariantach mocy. Recenzowany egzemplarz został wyposażony w słabszą, 163 -konną odmianę silnika 2.0 CDTI oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię.

Dodatkowo testowany Opel został wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie Haldex, który w zależności od warunków może przekazać 100 % momentu obrotowego na przednią lub tylną oś.

Według danych producenta 163 -konna Insignia Country Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s, co jest wynikiem przeciętnym w tej klasie pojazdów.

Reklama

Niemniej, o ile dynamice jednostki napędowej nie można nic zarzucić, bo co prawda nie osiąga prędkości 100 km/h w tempie godnym sprintera ale przyspieszanie od wyższych prędkości nie sprawia Insigni wysiłku, o tyle irytująca jest zwłoka z jaką automatyczna przekładnia reaguje na wymuszanie funkcji Kick down, czyli redukcji przełożeń. Samochód z umiarkowaną dynamiką nabiera prędkości pozwalając na sprawne wyprzedzanie na autostradzie nawet z kompletem pasażerów na pokładzie ale reakcja automatu na komendę redukcji trwa za długo. Sama przekładnia, jak już się „obudzi” zmienia biegi szybko i bez szarpnięć.

Zawieszenie miękko tłumi wszelkie nierówności, a podczas jazdy ze stałą prędkością (nawet wysoką) we wnętrzu Opla jest cicho. Głośniej robi się podczas przyspieszania, gdy kierowca wkręca silnik na wyższe obroty.

Spora masa (1610 kg), automatyczna skrzynia i napęd na obie osie skutkują zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim trudno uzyskać wynik „spalania” niższy niż 9,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie można go zredukować o 2,5 l na 100 km.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – podsumowanie  

Najtańsza odmiana Opla Insigni Country Tourer z napędem na jedną oś kosztuje 127 250 zł (w promocji 122 250 zł). Z kolei najtańszą wersją z napędem na obie osie jest opisywana odmiana ze 163- konnym silnikiem Diesla, która kosztuje 145 400 zł (w promocji 140 400 zł). To sporo, ale w skład wyposażenia standardowego wchodzą m.in. adaptacyjne zawieszenie FlexRide, układ multimedialny z nawigacją i kolorowym wyświetlaczem, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czy tempomat i napęd na obie osie.

Wyposażenie standardowe jest bogate ale pod względem właściwości jezdnych na asfalcie opisywana Insignia plasuje się wśród przeciętniaków.

Z drugiej strony, choć wysokość prześwitu nie imponuje, Opel bez problemu pokona większość zasp, wysokich krawężników i wszelkiego rodzaju garbów występujących na polnych drogach. A w razie uślizgu kół do akcji wkroczy sprawny napęd 4x4, który umożliwi wyjazd z opresji.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – dane techniczne

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 163 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 540 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 492/185,6/152,6 cm
Rozstaw osi 273,7 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Zużycie paliwa* 8,1/4,6/5,9 l/100 km
Cena od 145 400 zł (140 400 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Opel
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Opel
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Opel
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    23 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.