REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo zyskał uznanie użytkowników m.in. dzięki ponadprzeciętnie przestronnemu wnętrzu oraz świetnym właściwościom jezdnym. A co oferuje najnowsza generacja modelu, która własnie debiutuje na europejskim rynku?

Debiut nowej generacji Forda Mondeo na europejskim rynku nie oznacza, że samochód ma swoją premierę na światowych rynkach. Model jest już znany amerykańskim klientom od 2012 r. i występuje tam pod nazwą Fusion.
Niemniej producent zmodernizował konstrukcję i dostosował ją do wymogów europejskich klientów nie tylko zmieniając nastawy zawieszenia i układu kierowniczego, czy instalując nowoczesne systemy poprawiające komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, ale także tworząc wersję kombi, która w USA nie występuje. Poza tym Mondeo dostępne jest  w wersjach cztero i pięciodrzwiowej (liftback).

REKLAMA

REKLAMA

Linia nadwozia najnowszej generacji modelu nie różni się znacznie od tej schodzącego z rynku modelu. W obu bryłach widać podobne proporcje, ale najnowszy model prezentuje się znacznie atrakcyjniej.
Uwagę zwraca zwłaszcza przedni pas, w którym wiele osób doszukuje się podobieństw do stylizacji szlachetnych Aston Martinów.
Z kolei w tylnej części nadwozia wzrok przykuwają lampy LED oraz ładnie wkomponowane w zderzak końcówki wydechu.

Ale zmiany stylizacyjne to nie wszystko. Według zapewnień producenta m.in. dzięki zastosowaniu  hydroformowanej stali o wysokiej wytrzymałości znacznie usztywniono konstrukcję nadwozia przy jednoczesnej redukcji masy. A co zmieniło się we wnętrzu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM - wnętrze

Po zajęciu miejsca we wnętrzu uwagę zwraca przede wszystkim kokpit. Nowocześnie zaprojektowane „zegary” są przejrzyste ale obsługa interfejsu komputera pokładowego wciąż nie jest łatwa i wymaga obeznania.
Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce na duży wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Jednak poniżej nie najlepsze wrażenie robi fragment „zalany” tworzywem sztucznym, na którym umieszczono kilka przycisków. Taka forma na pewno nie robi wrażenia na amerykańskich klientach, jednak jako europejscy esteci wolelibyśmy widzieć w tym miejscu wykończenie wyższej jakości.

Dla najnowszego Forda Mondeo opracowano również nowe fotele (dostępne w opcji z masażem). Trzeba przyznać, że sprawdzają się doskonale, zapewniając odpowiednie podparcie dla pleców podczas wielogodzinnych podróży.
Najnowsze Mondeo nie straciło nic z przestronności. Także na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, a na brak miejsca nie będą narzekać nawet wysocy pasażerowie.
Jednak największą ciekawostką przedziału pasażerskiego (oprócz systemu SYNC 2  znanego już z najnowszego Forda Focusa) są poduszki powietrzne umieszczone w pasach bezpieczeństwa pasażerów tylnej kanapy (z wyłączeniem środkowego miejsca).
Model zachował również wszelkie walory użytkowe. W wersji pięciodrzwiowej (w opcji z dojazdowym kołem zapasowym) bagażnik ma pojemność 541 l (500 l w kombi).

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM – napęd układ jezdny

W gamie silnikowej najnowszego Forda Mondeo znalazły się cztery jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest silnik benzynowy 1.5 EcoBoost rozwijający moc maksymalną 160 KM. Ponadto w ofercie znalazła się również jednostka 2.0 EcoBoost w dwóch wariantach mocy – 203 oraz 240 KM. Ciekawostką jest, że do oferty weszła również hybryda o mocy 187 KM (ze skrzynią CVT).
W gamie silników Diesla najmniejszą jednostką jest 1.6 TDCI o mocy maksymalnej 115 KM. Oprócz tego dostępny jest jeszcze silnik 2.0 TDCI w wariantach 150 oraz 180-konnym. Według informacji producenta gamę uzupełnią jeszcze jednostki 1.0 EcoBoost oraz 210-konny TDCI.
Podczas europejskiej premiery Mondeo mieliśmy okazję pojeździć m.in. odmianą kombi napędzaną przez podstawową jednostkę benzynową.

Trzeba przyznać, że turbodoładowany silnik o mocy 160 KM sprawnie radzi sobie z rozpędzaniem sporych rozmiarów samochodu. Według danych producenta Ford rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s i może się rozpędzić do 214 km/h.
Suche dane wyglądają przyzwoicie, a jak napęd sprawuje się w praktyce? Bardzo dobrze. Podróżując wersją kombi w górzystym terenie, nie odczuliśmy momentu, w którym silnik dostawałby „zadyszki”. Jednostka spontanicznie reaguje na gaz i pewnie napędza Forda od około 1800 obr./min.
Jest przy tym oszczędna. Pędząc przez góry dynamicznie, przyspieszając na podjazdach i używając głównie wysokich obrotów uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 10 l/100 km. Jednak, gdy tylko zmieniliśmy styl jazdy na bardziej stonowany, wynik został zredukowany do 5,8 l na 100 km.
Podczas prezentacji, przedstawiciele producenta wspomnieli, że położyli nacisk również na znaczne wyciszenie przedziału pasażerskiego. Rzeczywiście pasażerom nowego Mondeo podróż upływa w komfortowej ciszy.
Jednak największym atutem Forda wciąż pozostaje układ jezdny. Jakość prowadzenia i konstrukcja zawieszenia pozostają na najwyższym poziomie w klasie.
Zawieszenie Mondeo cicho i z przyjemną sprężystością tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni jednocześnie zapewniając stabilność podczas jazdy po zakrętach.
Zwiększona sztywność nadwozia przekłada się na lepsze wyczucie i pewniejsze prowadzenie auta.
Jest jeszcze lepiej niż u poprzednika.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM – podsumowanie

Najnowsza odmiana flagowego modelu Forda nie straciła głównych atutów – ponadprzeciętnej przestronności oraz wysokiej jakości prowadzenia oraz układu zawieszenia.
Model zyskał nie tylko na urodzie ale również zainstalowano w nim wiele nowoczesnych systemów (np. radar wykrywający pieszych wkraczających na drogę, sterowany głosowo zaawansowany układ SYNC2, czy tylne pasy z poduszkami powietrznymi).

Nieźle prezentuje się także cennik. Zgodnie z informacją Forda, podstawowa odmiana Forda Mondeo z silnikiem 1.5 EcoBoost kosztuje 89 900 zł. Odmiana kombi wymaga dopłaty 4000 zł. Z kolei wersja hybrydowa (tylko sedan) kosztuje 122 tys. zł ale występuje tylko w najbogatszej odmianie.
Podstawowa wersja wyposażeniowa Forda Mondeo Ambiente Plus ma zainstalowane w standardzie m.in. szesnastocalowe felgi ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, systemy elektronicznego wspomagania toru jazdy, czy radioodtwarzacz z CD. Na model można już składać zamówienia u dealerów.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA