REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Volkswagen Passat Alltrack 2013
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack to groźny konkurent dla modnych w ostatnim czasie SUV-ów. Jakie są jego największe atuty? W czym radzi sobie słabiej?

Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen Passat Alltrack to rodzinne kombi o zwiększonych możliwościach terenowych. Mimo że na pierwszy rzut różni się od klasycznego Passata Variant tylko plastikowymi nakładkami wokół nadkoli  (długość i szerokość auta jest bowiem taka sama) to poczynione zmiany dość wyraźnie zmieniły charakter tego auta. Przede wszystkim o 30 mm zwiększony został prześwit auta, kąt natarcia wzrósł z 13,5 stopnia do 16 stopni, kąt zejścia sięga 13,6 stopni (Passat Variant: 11,9) a kąt rampowy, pozwalający na pokonywanie pagórków  poprawił się o 3,3 stopnia (z 9,5 do 12,8 stopni). W rezultacie Passat Alltrack stał się świetną alternatywą dla klasycznych aut typu SUV.

REKLAMA

Dzięki naprawdę nieźle działającemu napędowi 4x4 (Haldex 4) i prześwitowi sięgającemu 165 mm jest w stanie pokonać właściwie te same przeszkody co przeciętny SUV, zachowując przy tym dużo lepsze właściwości jezdne na drogach asfaltowych. Prowadzi się prawie tak samo jak standardowy Passat Variant, a dzięki zmniejszonej wadze elementów zawieszenia (aluminiowe wahacze przedniej i tylnej osi) zmniejszyła się masa nierosorowana, poprawiając zachowanie auta w zakrętach czy podczas gwałtownego hamowania.

Volkswagen Passat Alltrack: wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie Passata Alltracka trudno zauważyć większe zmiany w stosunku do innych jego wersji. Nadal zatem mamy do czynienia z bardzo dobrymi materiałami w górnej części deski rozdzielczej i na boczkach drzwi, aluminiowymi inkrustacjami na panelu centralnym, logicznie rozplanowanym kokpitem, sprawną klimatyzacją Climatronic, rozbudowanym komputerem pokładowym wyposażonym w kolorowy ekran, bardzo dobrze podpierającymi fotelami przednimi czy dobrym systemem nagłośnieniowym Dynaudio (8 głośników). W stosunku do Passat którego testowaliśmy zimą, poprawie uległo także wyciszenie kabiny a w jej wnętrzu pojawił się przycisk Off-road poprawiający zachowanie w terenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza zaletami nowa wersja Passata odziedziczyła także wady jego starszych wersji. Przestarzały układ nawigacji RCD 310 (słaba reakcja na dotyk), twardy plastik deski rozdzielczej poniżej srebrnej listwy ozdobnej oraz skórzana tapicerka, która pod wpływem wysokiej temperatury wydziela mało przyjemny zapach w kabinie.

Pasażerowie VW Passata Alltracka nie powinni narzekać na brak miejsca. W obu rzędach siedzeń wygodnie mogą podróżować cztery wysokie osoby o wzroście 185-190 cm. Godne podreślenia są świetne zagłówki w jakie wyposażone przednie fotele oraz, świetnie wykończony bagażnik o pojemności aż 603 litrów (wg producenta).

Volkswagen Passat Alltrack: zachowanie na drodze

Na drodze Passat Alltrack zachwyca świetnym kompromisem pomiędzy komfortem, jaki oferuje podróżnym, a pewnym prowadzeniem nawet w szybkich zakrętach. Choć czuć, że auto ma nieco wyżej ulokowany środek ciężkości a amortyzatory mają większy skok, to dzięki m.in. elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego auto bardzo pewnie pokonuje nawet ostre wiraże. Wersja Alltrack dysponuje także znacznie lepszym układem kierowniczym niż klasyczny Passat Variant. Kierownica obraca się z przyjemnym oporem i lepiej przekazuje kierowcy informacje zwrotne z przednich kół.

Volkswagen Passat Alltrack: silnik Diesla i skrzynia DSG

Silnik 2.0 TDI o mocy 177 KM zapewnia świetny ciąg i przyspieszenie już od ok. 1800 obr. /min będąc przy tym całkiem oszczędnym. W mięście zużywa średnio 8,0 l oleju napędowego na 100 km, a na trasie jego apetyt na paliwo można ograniczyć do ok. 6,6 l na 100 km. Pasażerowie są świetnie odizolowani od hałasu jaki generuje 2-litrowy Diesel, dzięki czemu nawet długa jazda na trasie kompletnie nie męczy.

Motor 2.0 TDI 177 KM połączono z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG wyposażoną w 6 biegów. Skrzynia sprawnie i szybko zmienia poszczególne przełożenia, ale zdarza się że szarpie lub nieco ociąga się zmianą przełożenia. Choć poszczególne biegi można zmieniać manetkami ulokowanymi przy kierownicy to na pewno nie działa ona aż tak sprawnie, jak ma to miejsce w przypadku jej kooperacji z jednostkami benzynowymi Volkswagena. Za to jej zestopniowanie jest bardzo dobre, przez co autem można wyprzedzać nawet na 6-tym przełożeniu zachowując przy tym niskie prędkości obrotowe motoru w trakcie jednostajnej jazdy autostradą (przy 140 km/h motor ma 2900 obr./min na 6. biegu).

Volkswagen Passat Alltrack: hamulce

Volkswagen zadbał także o wystarczająco wydajny układ hamulcowy montując z przodu 312 mm tarcze hamulcowe. Takie same spotkać można np. usportowionej wersji Seata Leona FR z silnikiem o mocy 180 KM. Pedał hamulca pozwala bardzo płynnie dozować siłę hamowania, a cały układ słabnie dopiero przy bardzo forsownej jeździe z dużymi prędkościami i licznymi manewrami hamowania. Mankamentem jest za to elektronicznie sterowany hamulec postojowy, którego aktywacja i dezaktywacja trwa zbyt długo i wymaga czasu.

Volkswagen Passat Alltrack: cena

Pod względem ceny VW Passat Alltrack nie jest okazją w swojej klasie. 154 590 zł to cena za podstawową wersję 2.0 TDI 177 KM z napędem wszystkich kół 4motion. Prezentowana wersja to koszt aż 191 830 zł. Wyposażenie jest oczywiście praktycznie pełne, ale trudno nie zauważyć, że nie można zamówić Alltracka z silnikiem 2.0 TDI 177 KM i napędem 4motion z manualną skrzynia biegów zamiast z przekładnią DSG.

Volkswagen Passat Alltrack: opinia

Osoby poszukujące auta typu SUV powinny bacznie przyjrzec się propozycji Volkswagena. Passat Alltrack przerasta bowiem tego typu auta jakością prowadzenia na asfalcie, a jest przy tym równie przestronny jak SUV-y i ma podobne zdolności terenowe. Oferuje przy tym bardzo dobre osiągi oraz świetnie wyposażone wnętrze. Dzięki niższemu nadwoziu pewniej zachowuje się w zakrętach i jest mniej podatny na boczne podmuchy wiatru. Także jego bagażnik jest bardziej funkcjonalny dzięki możliwości przewożenia dłuższych przedmiotów. VW Passat Alltrack to sensowna alternatywa wobec aut typu SUV. Szkoda, że jego cena jest bardzo wysoka.

Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA