REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Seata Leona przebojem wkracza na polski rynek i radzi sobie na nim coraz lepiej. Po odmianach hatchback, sprawdziliśmy jak jeździ wersja kombi, czyli ST, napędzana przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 140 KM.

Wystarczy krótkie spojrzenie na najnowszą generację Seata Leona, by nie mieć  wątpliwości, że hiszpański producent poważnie myśli o powrocie na szczyt zestawień sprzedaży nowych samochodów. Bez wątpienia, droga ku temu prowadzi przez popularną klasę samochodów kompaktowych, w której konkurencja jest bardzo silna.
Ale mimo że nie brakuje wśród kompaktów modeli zgrabnych, najnowszy Leon prezentuje się ponadprzeciętnie dobrze.
Projektantom Seata udało się nakreślić Leona ST w taki sposób, by model nie stracił proporcji i niewątpliwego uroku, którym epatuje odmiana hatchback.
Tył wersji ST ładnie współgra z przednią częścią nadwozia, które w całości prezentuje się lekko i przywodzi na myśl sportowe aspiracje marki.

REKLAMA

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM – wnętrze

Także we wnętrzu daje się zauważyć usportowiony sznyt hiszpańskiego producenta. Font na cyferblatach, mocno wyprofilowane fotele przednie, czy „sportowo” ukształtowana kierownica jednoznacznie wskazują na hiszpańskie geny Leona, mimo że jest dzieckiem niemieckiego koncernu.
A o tym, że nowy Leon powstał w zaodrzańskim kraju przemyślanych rozwiązań użytkownicy Seata przekonują się na każdym kroku. Począwszy od logicznie i przejrzyście rozplanowanej tablicy przyrządów, poprzez dokładne spasowanie, precyzyjną i szeroką regulację fotela kierowcy, dużą liczbę schowków i uchwytów zastosowanych w przedziale pasażerskim, a nawet dobrą widoczność z miejsca kierowcy we wszystkich kierunkach.
Cieszy spora ilość miejsca w przedniej części kabiny. Na tylnej kanapie miejsca jest mniej niż z przodu, ale nadal wygodnie usiądą tam dwie dorosłe osoby, które na pewno nie będą narzekały na brak miejsca na kolana. Jednak trzem pasażerom będzie za ciasno.
Przestronne wnętrze nie wymusiło redukcji objętości bagażnika. Obszerny przedział bagażowy (587 l) ma regularny kształt i jest wyposażony w praktyczne uchwyty na torby z zakupami.
Co więcej, Seat okazuje się samochodem nieźle wyposażonym. W recenzowanej odmianie Style zainstalowano bez konieczności dopłaty m.in. tempomat, zestaw Media System Colour z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowymi Bluetooth, automatyczną klimatyzację dwustrefową, elektroniczną szperę XDS, czy system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach. O elektrycznie sterowanych szybach, centralnym zamku, czy podgrzewanych lusterkach nie wspominając.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM – napęd/układ jezdny

Jednak największym zaskoczeniem jest charakterystyka pracy, turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika o pojemności 1,4 l.
Ważący 1276 kg Leon, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 8,4 s. Przy czym inaczej niż w przypadku wielu silników z turbinami, Seat z werwą napędza się już od ok. 1500 obr./min.
Wzrostowi prędkości towarzyszy jedynie nieznaczny wzrost hałasu w przedziale pasażerskim. Silnik bardzo dobrze wypada również pod względem elastyczności oraz zużycia paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim Leon zużywał około 8 l benzyny na 100 km.
Kierowcy hiszpańskiego kompaktu docenią również pracę dźwigni zmiany biegów – ma krótki skok i jest precyzyjna - oraz ustawienie układu kierowniczego –  zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia.
Układ zawieszenia opisywanego Seata Leona ST sprawnie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Szkoda tylko, że w razie uskoku zawieszenia na łączeniach mostu, czy krawędziach studzienek daje się usłyszeć nieprzyjemny odgłos.
Za to cieszy neutralne zachowanie pojazdu podczas szybkiej jazdy po zakrętach, a ich sprawne pokonywanie dodatkowo wspomaga mechanizm elektronicznej szpery.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM – podsumowanie

Seat nie pozostawia wątpliwości, że walczy o podium w zestawieniach sprzedaży klasy kompaktów. Leon to model przemyślany, wychodzący naprzeciw współczesnym oczekiwaniom rynku.
Poza atrakcyjnym wyglądem, mocnymi atutami wersji ST są przestronne wnętrze, wysokiej jakości wykończenie wnętrza i praktyczny przedział bagażowy.
Dodatkowymi zaletami są żwawy napęd i sprytnie zestrojone zawieszenie.
Nie przeraża również cena zakupu. Bazowa wersja Leona ST z silnikiem 1.4/140 KM kosztuje 80 900 zł. Prezentowana na zdjęciach ok. 95 tys. zł.

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM – dane techniczne

Seat Leon ST 1.4 TSI/140 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1395 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 587 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 454/182/145 cm
Rozstaw osi 264 cm
V-max 211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,5/5,3 l/100 km
Cena od 80 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
SEAT
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA