Kategorie

Test Volkswagen cross up! 1.0 75 KM

Tomasz Korniejew
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen cross up! to niewątpliwie najciekawsza wersja niemieckiego malucha. Tym bardziej, że jak się okazuje, jest praktyczniejszy niż się wydaje.

Podwyższony o 15 mm w stosunku do tradycyjnych odmian modelu prześwit, plastikowe nakładki na nadkola i zderzaki, a także felgi ze stopów lekkich w dużym rozmiarze i o atrakcyjnym wzorze sprawiają, że cross up! prezentuje się dziarsko. To bez wątpienia najatrakcyjniejsza wersja miejskiego modelu.

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!


Test Volkswagen cross up! – wnętrze

Przedział pasażerski cross up! jest zaskakująco przestronny I wykończony materiałami wysokiej jakości. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, a pozytywne odczucia potęguje ciekawa kolorystyka kokpitu. Funkcjonalność podnosi dostępny za dopłatą system multimedialny połączony z nawigacją GPS, który umieszczono na górze środkowej konsoli.
Do pełni szczęścia w przedniej części przedziału pasażerskiego Up! brakuje podłokietnika pomiędzy fotelami.
Z tyłu jest ciaśniej, mniejszy jest także otwór drzwiowy, dlatego na tylnej kanapie wygodnie pojadą dwie osoby o co najwyżej średnim wzroście.
Przedział bagażowy cross up! ma objętość 251 l. Rozkładając tylną kanapę można powiększyć bagażnik do 959 l.

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet


Test Volkswagen cross up! – napęd/układ jezdny

Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 l jest sprawnym napędem dla ważącego 921 kg Volkswagena. cross up! jest cięższy od wersji up! o 67 kg. Wiąże się to ze znacznym pogorszeniem dynamiki względem klasycznej wersji modelu. cross up! Przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 14,2 s (to o sekundę wolniej niż Up!) i może się rozpędzić do 167 km/h (prędkość maksymalna Up! to 171 km/h).
Niemniej cross up! jeździ się przyjemnie. Trzycylindrowy silnik ma zaskakująco rasowe brzmienie, co uprzyjemnia przemierzanie miejskich arterii, a zajęcie strzeżonego przez wysoki krawężnik miejsca parkingowego ułatwia małemu Volkswagenowi wyższy prześwit.


Co więcej, mimo niewielkiego rozstawu osi, cross up! okazał się samochodem zaskakująco komfortowym. Miękko zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności nawierzchni.
Ponadto samochód dobrze radzi sobie podczas podróży w trasie. Fakt, że osiągnięcie maksymalnej dozwolonej prędkości na polskich autostradach zajmuje dłuższą chwilę nie oznacza, że jazda z prędkością 140 km/h jest męcząca. Wręcz przeciwnie. Pędząc trasą cross up! zachowuje się zaskakująco stabilnie, a w jego wnętrzu jest stosunkowo cicho.
Sprawia to, że cross up! nie jest samochodem do użytku jedynie mieście, a młodzi kierowcy mogą go wykorzystywać również podczas dalekich wakacyjnych podróży.
Kropkę nad i w pozytywnym odbiorze samochodu stawia niskie zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim cross up! „spalał” około 6,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM


Test Volkswagen cross up! – podsumowanie

Odmiana cross up! występuje tylko z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz z najmocniejszym dostępnym w linii modelowej up! silnikiem o mocy 75 KM.
Przy czym podstawowa wersja małego Volkswagena z opisywanym silnikiem i pięciodrzwiowym nadwoziem kosztuje 39 570 zł. Najtańszy cross up! kosztuje 50 290 zł.
To spora różnica, choć trzeba przyznać, że wyposażenie standardowe cross up! jest dużo bogatsze i obejmuje m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzację, czy podgrzewane przednie fotele.  

Volkswagen cross up! - dane techniczne

Volkswagen cross up! 1.0 75 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 75 KM/6200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/3000-4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 251 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 356,3/164,9/151,6 cm
Rozstaw osi 242 cm
V-max 167 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Cena od 50 290 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Volkswagen Cross Up! - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.