Kategorie

Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Tomasz Korniejew
Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI
Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI
Tomasz Korniejew
Ford Tourneo Connect nie jest po prostu kolejną generacją praktycznego samochodu zbudowanego na bazie auta dostawczego. Najnowszy Grand Tourneo Connect rzuca wyzwanie tradycyjnym rodzinnym kombi i minivanom.

Kojarzący się z samochodem dostawczym Tourneo Connect jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych. Krótszej – pięcioosobowej, oraz dłuższej – Grand, którą za opłatą 2460 zł można wyposażyć w dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika, co czyni z Forda pojazd siedmioosobowy.
Grand jest o 40 cm dłuższy i 2 cm niższy. Obie wersje mają tę samą szerokość (213,7 cm) .
Podobnie do innych tego typu konstrukcji Tourneo Connect jest dostępny w wersji dostawczej (Transit Connect) ale mimo to, jego nadwozie przypomina bardziej skrzyżowanie minivana z kombi, a nie tradycyjnego „dostawczaka”, z którego ktoś przerobił na samochód osobowy.
Przednia część nadwozia Forda Grand Toruneo Connect przyciąga wzrok atrakcyjną stylizacją. Za to regularny, pudełkowaty kształt tylnej części co prawda znacznie zwiększył praktyczność modelu, ale wpłynął także na ograniczenie walorów estetycznych. Niemniej Grand Tourneo Connect w całości prezentuje się atrakcyjnie, a niewątpliwym atutem pojazdu są rozsuwane drzwi zapewniające wygodny dostęp do tylnej części kabiny.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium


Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM – wnętrze

Przedział pasażerski najnowszego Forda może przytłoczyć. Siedziska foteli są umieszczone dość nisko – podobnie do typowych samochodów osobowych –  zatem zasiadając za kierownicą mamy nad sobą dużo przestrzeni.
Tym samym większość osób, które znajdą się na miejscu kierowcy potrzebuje chwili by się oswoić z ogromem otaczającej ich przestrzeni. Nie chodzi tylko o odległość dzielącą czubek głowy od dachu, ale również o przestrzeń dzielącą kierowcę od przedniej szyby, czy długość przedziału pasażerskiego. Zasiadając za kierownicą Grand Tourneo Connect można odnieść wrażenie, że znajdujemy się za kierownicą dalekobieżnego autobusu. Z tej perspektywy samochód wydaje się co najmniej dwa razy większy niż jest w rzeczywistości.
Mimo to, gdy pierwsze wrażenie minie, większość kierowców bez trudu odnajdzie się w Tourneo Connect. Bardzo wygodny fotel, z obszernym siedziskiem i świetna widoczność z miejsca kierowcy sprzyjają dobremu samopoczuciu.
Tablica przyrządów do złudzenia przypomina deskę rozdzielczą Forda Focusa. Wykonana jest z porządnych materiałów i spasowana z dokładnością. „Zegary” są czytelne, centralna konsola trochę przeładowana przyciskami, ale generalnie łatwo się zorientować w obsłudze urządzeń pokładowych.

W drugim rzędzie siedzi się wygodnie. Nie znajdziemy tu trzech odrębnych foteli, a kanapę (z podłokietnikiem), którą można rozkładać w stosunku 60/40. Także tutaj nikt nie powinien narzekać na ciasnotę.
Prezentowany egzemplarz Connecta został wyposażony w dwa dodatkowe fotele, składane w podłodze bagażnika.
System składania kanapy i foteli jest prosty w obsłudze. Co więcej, właściciel Forda z łatwością może zarządzać ilością dostępnej przestrzeni dla pasażerów i na bagaże. Tylna kanapa, oprócz tego, że da się ją złożyć uzyskując płaską podłogę, to jeszcze można ją przesuwać do przodu lub do tyłu.
W efekcie możliwości przewozowe nowego Forda są imponujące. W konfiguracji pięcioosobowej Grand Tourneo Connect ma bagażnik pojemności 1287 l i ładowność 762 kg.

Zobacz też: Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 KM – pierwsza jazda


Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Forda Grand Tourneo Connect jest napędzany przez wysokoprężny silnik 1.6 TDCI, który rozwija moc maksymalną 95 KM.
Potencjalni nabywcy mogą wybrać jeszcze dwie inne wersje tej samej jednostki napędowej – 75-konną oraz mocniejszą 115-konną, która jako jedyna w gamie silników wysokoprężnych współpracuje z sześciobiegową przekładnią.
W gamie silnikowej wersji Grand znalazł się jeden silnik benzynowy, turbodoładowany EcoBoost o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM standardowo współpracujący z automatyczną sześciobiegową przekładnią.
Dziewięśdziesiąt pięć koni mechanicznych i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które jest w stanie z siebie wykrzesać opisywana jednostka TDCI nie gwarantuje oszałamiającej dynamiki przyspieszenia pasażerom ważącego 1508 kg Forda.
Z resztą, samochód absolutnie nie prowokuje do dynamicznej jazdy.
Zaskakujące jest to, że Grand Tourneo Connect rozpieszcza komfortem. Bardzo dobrze wyciszona jednostka napędowa, spokojnie ale jednostajnie napędza sporych rozmiarów samochód. Pięciobiegowa skrzynia biegów ma długie przełożenia, a ewentualna redukcja biegów tylko nieznacznie poprawia dynamikę pojazdu.


Za to Ford z zaskakującą miękkością i komfortem tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Torowiska, dziury i ubytki w asfalcie pochłaniane są cicho i bez nerwowych podskoków.
Najnowszy Ford nieźle radzi sobie również w trasie. Ale trzeba pamiętać, że najlepiej „czuje się” w zakresie prędkości do 130 km/h. W tedy we wnętrzu wciąż jest przyjemnie cicho, a i zużycie paliwa jest niskie. Bo jedną z największych zalet modelu jest duży zasięg spowodowany nie tylko rozmiarem baku, ale i niskim zapotrzebowaniem na paliwo.
W ruchu miejskim duży Ford zużywał podczas jazd testowych około 6 l oleju napędowego na 100 km. Natomiast podczas jazdy w trasie zużycie paliwa malało do 4,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę rozmiar samochodu i komfort jaki oferuje to doskonałe wyniki.
Co ciekawe Grand Tourneo nieźle radzi sobie na miejskich uliczkach. Ale zadowalający w miejskiej eksploatacji promień skrętu i ułatwiający manewry regularny kształt nadwozia nie wystarczą do sprawnego parkowania na ciasnych parkingach. Bardzo pomocne są w tym przypadku czujniki parkingowe.
To czego nam najbardziej brakowało w recenzowanym egzemplarzu to automatyczna przekładnia. Pogodzeni z marną dynamiką, skupiliśmy się na możliwościach przewozowych oraz komforcie jazdy. W przypadku Tourneo rewelacyjnie by się sprawdziła automatyczna przekładnia, która tylko nieznacznie wpłynęłaby na wzrost i tak niskiego zużycia paliwa, a jej wpływ na dynamikę i tak byłby niezauważalny.   

Zobacz też: Test Volkswagen Multivan Life 2.0 BiTDI - sposób na udaną podróż

Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM – podsumowanie

Najtańsza odmiana Forda Grand Tourneo Connect kosztuje 75 500 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto napędzane przez silnik wysokoprężny o mocy 75 KM. Z kolei cena najtańszej wersji napędzanej przez opisywaną 95-konną jednostkę to 77 900 zł. Dla porównania najbogatsza wersja wyposażeniowa w opcji siedmioosobowej (z 95-konnym silnikiem) to wydatek ok. 98 tys. zł. W takiej konfiguracji w wyposażeniu standardowym Grand Tourneo Connect znajdują się m.in. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czy dach panoramiczny.
Najnowszy Ford Grand Tourneo Connect przekonuje do siebie nie tylko ciekawym wyglądem, porządnym wykończeniem, przepastnym wnętrzem, czy przyzwoitym wyposażeniem. To przede wszystkim dobra alternatywa dla tradycyjnych pojazdów osobowych. Podróżujący nim pasażerowie nie czują się jakby jechali autem stworzonym przede wszystkim do przewożenia towarów, a przytulnym autem rodzinnym. A niedostatki w dynamice rekompensuje niskie zużycie paliwa.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM – dane techniczne

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1596 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 95 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm/1750-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 1287 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 481,8/196/183,6 cm
Rozstaw osi 266 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,7 s
Zużycie paliwa* 4,6/3,7/4,0 l/100 km
Cena od 77 982 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI
Tomasz Korniejew
Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI - deska rozdzielcza
Ford
Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI - tylna kanapa
Ford
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.