REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Tomasz Korniejew
Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI
Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Tourneo Connect nie jest po prostu kolejną generacją praktycznego samochodu zbudowanego na bazie auta dostawczego. Najnowszy Grand Tourneo Connect rzuca wyzwanie tradycyjnym rodzinnym kombi i minivanom.

Kojarzący się z samochodem dostawczym Tourneo Connect jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych. Krótszej – pięcioosobowej, oraz dłuższej – Grand, którą za opłatą 2460 zł można wyposażyć w dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika, co czyni z Forda pojazd siedmioosobowy.
Grand jest o 40 cm dłuższy i 2 cm niższy. Obie wersje mają tę samą szerokość (213,7 cm) .
Podobnie do innych tego typu konstrukcji Tourneo Connect jest dostępny w wersji dostawczej (Transit Connect) ale mimo to, jego nadwozie przypomina bardziej skrzyżowanie minivana z kombi, a nie tradycyjnego „dostawczaka”, z którego ktoś przerobił na samochód osobowy.
Przednia część nadwozia Forda Grand Toruneo Connect przyciąga wzrok atrakcyjną stylizacją. Za to regularny, pudełkowaty kształt tylnej części co prawda znacznie zwiększył praktyczność modelu, ale wpłynął także na ograniczenie walorów estetycznych. Niemniej Grand Tourneo Connect w całości prezentuje się atrakcyjnie, a niewątpliwym atutem pojazdu są rozsuwane drzwi zapewniające wygodny dostęp do tylnej części kabiny.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium


Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM – wnętrze

Przedział pasażerski najnowszego Forda może przytłoczyć. Siedziska foteli są umieszczone dość nisko – podobnie do typowych samochodów osobowych –  zatem zasiadając za kierownicą mamy nad sobą dużo przestrzeni.
Tym samym większość osób, które znajdą się na miejscu kierowcy potrzebuje chwili by się oswoić z ogromem otaczającej ich przestrzeni. Nie chodzi tylko o odległość dzielącą czubek głowy od dachu, ale również o przestrzeń dzielącą kierowcę od przedniej szyby, czy długość przedziału pasażerskiego. Zasiadając za kierownicą Grand Tourneo Connect można odnieść wrażenie, że znajdujemy się za kierownicą dalekobieżnego autobusu. Z tej perspektywy samochód wydaje się co najmniej dwa razy większy niż jest w rzeczywistości.
Mimo to, gdy pierwsze wrażenie minie, większość kierowców bez trudu odnajdzie się w Tourneo Connect. Bardzo wygodny fotel, z obszernym siedziskiem i świetna widoczność z miejsca kierowcy sprzyjają dobremu samopoczuciu.
Tablica przyrządów do złudzenia przypomina deskę rozdzielczą Forda Focusa. Wykonana jest z porządnych materiałów i spasowana z dokładnością. „Zegary” są czytelne, centralna konsola trochę przeładowana przyciskami, ale generalnie łatwo się zorientować w obsłudze urządzeń pokładowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W drugim rzędzie siedzi się wygodnie. Nie znajdziemy tu trzech odrębnych foteli, a kanapę (z podłokietnikiem), którą można rozkładać w stosunku 60/40. Także tutaj nikt nie powinien narzekać na ciasnotę.
Prezentowany egzemplarz Connecta został wyposażony w dwa dodatkowe fotele, składane w podłodze bagażnika.
System składania kanapy i foteli jest prosty w obsłudze. Co więcej, właściciel Forda z łatwością może zarządzać ilością dostępnej przestrzeni dla pasażerów i na bagaże. Tylna kanapa, oprócz tego, że da się ją złożyć uzyskując płaską podłogę, to jeszcze można ją przesuwać do przodu lub do tyłu.
W efekcie możliwości przewozowe nowego Forda są imponujące. W konfiguracji pięcioosobowej Grand Tourneo Connect ma bagażnik pojemności 1287 l i ładowność 762 kg.

Zobacz też: Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 KM – pierwsza jazda


Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Forda Grand Tourneo Connect jest napędzany przez wysokoprężny silnik 1.6 TDCI, który rozwija moc maksymalną 95 KM.
Potencjalni nabywcy mogą wybrać jeszcze dwie inne wersje tej samej jednostki napędowej – 75-konną oraz mocniejszą 115-konną, która jako jedyna w gamie silników wysokoprężnych współpracuje z sześciobiegową przekładnią.
W gamie silnikowej wersji Grand znalazł się jeden silnik benzynowy, turbodoładowany EcoBoost o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM standardowo współpracujący z automatyczną sześciobiegową przekładnią.
Dziewięśdziesiąt pięć koni mechanicznych i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które jest w stanie z siebie wykrzesać opisywana jednostka TDCI nie gwarantuje oszałamiającej dynamiki przyspieszenia pasażerom ważącego 1508 kg Forda.
Z resztą, samochód absolutnie nie prowokuje do dynamicznej jazdy.
Zaskakujące jest to, że Grand Tourneo Connect rozpieszcza komfortem. Bardzo dobrze wyciszona jednostka napędowa, spokojnie ale jednostajnie napędza sporych rozmiarów samochód. Pięciobiegowa skrzynia biegów ma długie przełożenia, a ewentualna redukcja biegów tylko nieznacznie poprawia dynamikę pojazdu.


Za to Ford z zaskakującą miękkością i komfortem tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Torowiska, dziury i ubytki w asfalcie pochłaniane są cicho i bez nerwowych podskoków.
Najnowszy Ford nieźle radzi sobie również w trasie. Ale trzeba pamiętać, że najlepiej „czuje się” w zakresie prędkości do 130 km/h. W tedy we wnętrzu wciąż jest przyjemnie cicho, a i zużycie paliwa jest niskie. Bo jedną z największych zalet modelu jest duży zasięg spowodowany nie tylko rozmiarem baku, ale i niskim zapotrzebowaniem na paliwo.
W ruchu miejskim duży Ford zużywał podczas jazd testowych około 6 l oleju napędowego na 100 km. Natomiast podczas jazdy w trasie zużycie paliwa malało do 4,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę rozmiar samochodu i komfort jaki oferuje to doskonałe wyniki.
Co ciekawe Grand Tourneo nieźle radzi sobie na miejskich uliczkach. Ale zadowalający w miejskiej eksploatacji promień skrętu i ułatwiający manewry regularny kształt nadwozia nie wystarczą do sprawnego parkowania na ciasnych parkingach. Bardzo pomocne są w tym przypadku czujniki parkingowe.
To czego nam najbardziej brakowało w recenzowanym egzemplarzu to automatyczna przekładnia. Pogodzeni z marną dynamiką, skupiliśmy się na możliwościach przewozowych oraz komforcie jazdy. W przypadku Tourneo rewelacyjnie by się sprawdziła automatyczna przekładnia, która tylko nieznacznie wpłynęłaby na wzrost i tak niskiego zużycia paliwa, a jej wpływ na dynamikę i tak byłby niezauważalny.   

Zobacz też: Test Volkswagen Multivan Life 2.0 BiTDI - sposób na udaną podróż

Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM – podsumowanie

Najtańsza odmiana Forda Grand Tourneo Connect kosztuje 75 500 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto napędzane przez silnik wysokoprężny o mocy 75 KM. Z kolei cena najtańszej wersji napędzanej przez opisywaną 95-konną jednostkę to 77 900 zł. Dla porównania najbogatsza wersja wyposażeniowa w opcji siedmioosobowej (z 95-konnym silnikiem) to wydatek ok. 98 tys. zł. W takiej konfiguracji w wyposażeniu standardowym Grand Tourneo Connect znajdują się m.in. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czy dach panoramiczny.
Najnowszy Ford Grand Tourneo Connect przekonuje do siebie nie tylko ciekawym wyglądem, porządnym wykończeniem, przepastnym wnętrzem, czy przyzwoitym wyposażeniem. To przede wszystkim dobra alternatywa dla tradycyjnych pojazdów osobowych. Podróżujący nim pasażerowie nie czują się jakby jechali autem stworzonym przede wszystkim do przewożenia towarów, a przytulnym autem rodzinnym. A niedostatki w dynamice rekompensuje niskie zużycie paliwa.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM – dane techniczne

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1596 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 95 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm/1750-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 1287 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 481,8/196/183,6 cm
Rozstaw osi 266 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,7 s
Zużycie paliwa* 4,6/3,7/4,0 l/100 km
Cena od 77 982 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI
Tomasz Korniejew
Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI - deska rozdzielcza
Ford
Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI - tylna kanapa
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA