Kategorie

Test Nissan Note II 1.5 dCi: 3,6 l paliwa na 100 km!

Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nowy Nissan Note z silnikiem 1.5 dCi to zadziwiająco oszczędne auto. Okazuje się, że ekonomiczny silnik to nie jedyna zaleta tego auta! Zobacz jakie rozwiązania oferuje najnowszy Nissan Note.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM

Nissan Note II generacji to jedno z ciekawszych aut jakie pojawiło się na rynku w ostatnim czasie. Pobieżny rzut oka na jego sylwetkę sprawia, że łatwo zakwalifikować go do segmentu aut miejskich. Niezwykle kompaktowe wymiary jego nadwozia ( długość 4100 mm, szerokość 1695 i wysokość 1530 mm) powodują, że wiele osób stawia go za alternatywę dla VW Polo czy Chevroleta Aveo. W rzeczywistości, pod naprawdę ciekawie wyglądającą karoserią, kryje się wnętrze, które swoją przestronnością zawstydzi Peugeota 308, Toyotę Auris czy nawet Opla Insignię! Na dodatek w mieście zużycie paliwa z łatwością można ograniczyć do zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km!

Nissan Note II z zewnątrz przypomina swoimi gabarytami nowego VW Polo. Jest od niego dłuższy o 12,8 cm, ale dzięki odpowiednio skróconej przedniej masce i powiększonej kabinie, Nissan jest zaskakująco przestronny w środku. W stosunku do niemieckiego rywala, Note ma aż o 13 cm większy rozstaw osi, dzięki czemu pod względem ilości miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń deklasuje nie tylko VW Polo, ale także Toyotę Auris, Peugeota 308 czy nawet niektóre auta klasy średniej. Również jego klasowi rywale oferują mniejszy rozstaw osi - Citroen C3 Picasso o 60 mm (2540 mm) a Ford B-Max aż o 111 mm (2489 mm).

Co prawda kabina mogłaby być nieco szersza, a przednie fotele i tylna kanapa mieć dłuższe siedziska, ale cztery, naprawdę wysokie osoby będą mogły swobodnie podróżować tym autem. Także bagażnik wydaje się być całkiem sensowny. Standardowa jego pojemność to 295 l, ale dzięki przesuwanej w zakresie 16 cm tylnej kanapie, kubaturę kufra można zwiększyć do 381 l.

Co więcej bagażnik ma podwójną podłogę, co podnosi jego możliwości transportowe (jego pojemność wynosi wtedy od 325 do 411 litrów).

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: wnętrze

Słabiej ocenić należy za to wykończenie deski rozdzielczej nowego Nissana Note. Plastiki są twarde i wyglądają tanio. Sytuację próbuje ratować skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów, ale w aucie za ok. 70 tys. zł można oczekiwać lepszej jakości materiałów wykończeniowych. Dobre wrażenie robią za to dwa elementy auta – ciekawy i czytelny zestaw wskaźników z turkusowym podświetlenie sygnalizującym aktywność trybu ECO oraz nowoczesny system Nissan Safety Shield podobny do tego, jaki znajdują się prestiżowym Infiniti Q50.

Wyposażony jest on m.in. w zaawansowany układ 4 kamer pozwalający wyświetlić obraz wokół auta. System potrafi także zatrzymać pojazd, jeśli komputer wraz zestawem kamer wykryje zbyt szybko zbliżający się do samochodu obiekt. Wartym podkreślenia jest fakt, że tylna kamera posiada własny system czyszczący, stale dbający o idealną jakość obrazu.

System Safety Shield wspomaga kierowcę także w utrzymywaniu Nissana na właściwym pasie jezdni (nawet jeśli kierowca zaśnie za kierownicą) oraz informuje go o pojeździe znajdującym się w martwym polu. System działa zaskakująco sprawnie i wart jest swojej ceny. Decydując się na niego klient otrzymuje też układ nawigacji GPS wraz możliwością przesyłania trasy dojazdu z telefonu czy tabletu (aplikacja Google Send-To-Car). Szkoda, że Nissan nie zaoferował do tego modelu auta renomowanego systemu audio.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: silnik Diesla

Poza zaskakującą przestronnością, Nissan Note II zadziwia wyjątkowo oszczędnym silnikiem opracowanym wspólnie z Renault. Motor 1.5 dCi generuje 90 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min. Japońsko-francuski turbodiesel, pozbawiony dwumasowego koła zamachowego, ma wystarczający wigor, aby sprawnie rozpędzić auto do ok. 140 km/h, a przy tym świetnie radzi sobie z jazdą przy bardzo niskich obrotach rzędu 1100-1300 obr./min. Choć skrzynia biegów na tylko 5 biegów to nieco wydłużone przełożenia pozwalają z jednej strony ograniczyć hałas w kabinie pojazdu, a drugiej zmniejszyć zużycie paliwa. A to ostatnie jest wręcz nieprawdopodobnie niskie.

W mieście spokojna jazda pozwoli ograniczyć apetyt silnika do ok. 4,7 l paliwa na 100 km, na trasie spalanie sięgnie ok. 3,0-3,7 l na 100 km przy prędkości ok. 90-120 km/h i ok. 6,9 l przy 160 km/h. Wyniki te są po prostu fantastyczne. Szybkiej jeździe na trasie sprzyja nie tylko niskie zużycie paliwa, ale i niezłe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Przy 140 km/h silnik na 5-biegu ma tylko 2650 obr./min, a szum opływający kabinę jest prawie niesłyszalny.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: hamulce

Żadnych zastrzeżeń, biorąc pod uwagę klasę auta, nie można mieć także do układu hamulcowego nowego Nissana Note. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 260 mm, a tylne bębny 203 mm. Pedał hamulca pozwala płynnie regulować siłę hamowania.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: prowadzenie

Układ kierowniczy oraz zawieszenie pozwalają wyjątkowo sprawnie kierować pojazdem. Choć w zakrętach czuć przechyły nadwozia, to auto pewnie pokonuje szybkie łuki, a na ciasnych wirażach Note prowadzi się bardzo neutralnie. Zawieszenie jest sprężyste, ale pracuje nieco za głośno, zwłaszcza na szybko następujących po sobie poprzecznych nierównościach. Kierownica, o nieco zbyt cienkim wieńcu dobrze leży w dłoniach i obraca się z delikatnym oporem. Do auta miejskiego takie nastawy wspomagania dobrze pasują.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: cena i wyposażenie

Pewne zastrzeżenia może budzić, przynajmniej z początku, cena Nissana Note z silnikiem 1.5 dCi. Prezentowany egzemplarz to najbogatsza wersja Tekna. Jego cena to 74 490 zł. Kwota wysoka, zwłaszcza jeśli zasugerujemy się kompaktowymi gabarytami auta. Warto jednak zauważyć jak bogate jest wyposażenie prezentowanego egzemplarza. Silnik Diesla, automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa), nawigacja satelitarna GPS, Nissan Connect 2.0, zestaw systemów ochronnych Nissan Shield, układ 4 kamer, 6 poduszek powietrznych, alufelgi 16", elektrycznie sterowane szyby i lusterka, półskórzana tapicerka, czujniki ciśnienia w oponach itd. Wyposażenie jest zatem kompletne, a pod pewnych względami nawet bogatsze niż autach wyższe klasy. Dla porównania znacznie mniejsze VW Polo z podobnym silnikiem i nieco gorszym wyposażeniem kosztuje aż 80 670 zł. Można zatem śmiało powiedzieć, że Note jest całkiem rozsądnie wycenionym modelem. Klasowi rywale pokroju Fiata 500L czy Citroena C3 Picasso bez uwzględnienia promocji są po prostu drożsi. Co więcej najtańszy Nissan Note kosztuje mniej niż 40 000 zł!

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: opinia

Pozory potrafią mylić. Nissan Note pod ciekawą linią kompaktowego nadwozia kryje naprawdę przestronne wnętrze. Pod względem ilości miejsca dla dwóch osób w drugim rzędzie siedzeń przebija nie tylko auta kompaktowe, ale nawet niektórych przedstawicieli klasy średniej. Do tego Note okazuje się mistrzem oszczędnej jazdy. W mieście zużycie paliwa można ograniczyć do ok. 4,7 l/100 km, a na trasie wynik ten można poprawić o kolejny litr! Silnik jest na dodatek całkiem dynamiczny i bez problemu napędza auto do autostradowych prędkości. W nowym Note podobać się mogą także zaawansowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa wchodzące w skład pakietu Nissan Shield czy niezła nawigacja. Do poprawy kwalifikują się za to materiały z jakich wykonano deskę rozdzielczą. Nieco lepiej powinny być także wyprofilowane siedziska zarówno przednich foteli jak i tylnej kanapy. Poza tymi mankamentami Note okazuje się bardzo dobrym microvanem, który powinien świetnie sprawdzić się w roli oszczędnego auta dla czteroosobowej rodziny. Auto godne polecenia!

Dane techniczne: Nissan Note II 1.6 dCi 90 KM Tekna

Samochód Nissan Note II 1.6 dCi 90 KM Tekna
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika K9K
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Rozrząd SOHC na pasku
Wtrysk paliwa common rail
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1461 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 66/90 kW/KM przy 4000 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,30
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 5. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,9 s
Prędkość maksymalna 179 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie)  4,3/3,2/3,6l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarczowe wentylowane, 260 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) hamulce bębnowe, 203 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 100/1 695/1 530 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Masa własna 1 197 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż.po dach 295-381 (325-411)/1982(2012) l
Ładowność 415 kg
Liczba obrotów kierownicy 3,0
Średnica zawracania 10,7 m (alufelgi 15/16 ")
Pojemność baku 41 l
Cena od 93 490 zł

Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 zegary
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 kontrolki zegary
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 EKO
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 kamera 360
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.