Kategorie

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra IV generacji dostępny jest na rynku od 2010 roku. 3 lata po debiucie został poddany faceliftingowi. Co zmieniło się w popularnym "mieszczuchu"?

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: nadwozie

Zewnętrzna bryła nowego Nissana Micry jest praktycznie identyczna jak w przypadku starszego modelu, ale zakres zmian jakim poddano jego nadwozie jest naprawdę szeroki. Nowe przednie i tylne reflektory, inny wlot powietrza do silnika, przeprojektowane nadkola czy przestylizowany kształt opcjonalnych halogenów przeciwmgielnych to najważniejsze modyfikacje.

Zobacz galerię: Auta miejskie za 3000 zł

W oczy rzuca się także duża ilość chromowanych elementów pokrywających nadwozie Micry, m.in. klamki drzwi, obwódki halogenów czy lusterka boczne, które podkreślać mają dbałość projektantów o szczegóły. Choć zakres zmian jest obszerny, to sylwetka auta nadal nie należy do tych, za którymi ludzie wodzą wzrokiem na ulicy. Powody, dla których auto nadal cieszy się dużym zainteresowaniem odnaleźć można jednak po zajęciu miejsca w kabinie Micry.

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: wnętrze

Nissan Micra mimo naprawdę małych rozmiarów zewnętrznych (jej długość to zaledwie 3780 mm) oferuje zaskakująco przestronną kabinę. Zarówno z przodu jak i z tyłu zmieszczą się w niej nawet osoby o wzroście aż 185 cm. Pomaga w tym zarówno charakterystyczne wyprofilowanie dachu w tylnej jego części, jak i prawie pionowe oparcie tylnej kanapy. To ostatnie pogarsza jakość podróżowania tym autem na dłuższych dystansach, ale pamiętać trzeba o tym, że żywiołem Micry jest miasto. Zaskakująco wygodnie podróż mija w tym aucie na fotelu kierowcy. Łatwo dobrać wygodną pozycję za kierownicą, a poszczególne przełączniki są w zasięgu ręki. Widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra, a mały promień skrętu (tylko 9,3 m) pozwala sprawnie manewrować autem na małej przestrzeni. Pojemność bagażnika o podwójnym dnie nie uległa zmianie w stosunku do poprzednika. Nadal jest ona równa 265 l.

Deska rozdzielcza nowego Nissana Micry została nieco odświeżona. Okrągłe wloty powietrza w centralnej części kokpitu ustąpiły miejsca prostokątnym. Inaczej też wyglądają zegary, przycisk świateł awaryjnych czy wyświetlacz komputera pokładowego. Pojawił się nowy system nawigacyjny Nissan Connect 2.0 (standard w wersji Tekna). Nie zmieniła się za to jakość materiałów (plastiki są twarde) czy rodzaj tapicerki foteli. Spasowanie materiałów wykończeniowych jest bardzo dobre. Projektanci nie zrezygnowali także z podwójnego schowka przed pasażerem (szkoda, że mieści on tylko drobne przedmioty). Świetna jest kierownica pokryta skórą, która dobrze leży w dłoniach. Z początku przeszkadzać może umieszczenie przycisków służących sterowaniu komputerem pokładowym na desce rozdzielczej po lewej stronie kierownicy, ale z czasem można przywyknąć do ich lokalizacji.

Zobacz też: Test Dacia Logan 0.9 TCe: optymalna konfiguracja

Wracając do systemu nawigacji Nissan Connect 2.0 to pochwalić trzeba go za czytelne opisy map, większy ekran (5,8” wobec 5,0”), możliwość przesyłania do pamięci auta tras wytyczonych na telefonie czy tablecie w systemie Google Send-To-Car czy dobrą reakcję na dotyk. Szkoda, że czasem system potrafi się zawieszać.

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: silnik benzynowy

Kolejnym pozytywnym zaskoczeniem okazał się układ napędowy odświeżonej Micry. Silnik (HR12DE) ma zaledwie trzy cylindry, pojemność 1,2 l i moc 80 KM, ale mimo braku turbosprężarki czy bezpośredniego wtrysku paliwa zadziwia werwą i niskim zużyciem benzyny. Jednostka napędowa błyskawicznie reaguje na każde wciśnięcie gazu i szybkowkręca się na obroty, emitując przy tym bardzo przyjemny, wręcz zawiadiacki warkot. Podróżując autem w dwie osoby nie ma też większych problemów z wymijaniem na trasie wolniej jadących aut osobowych czy ciężarówek. Pamiętac należy wtedy tylko o tym, aby utrzymywac silnik powyżej 4 tys. obr./min.

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!

W trakcie spokojnej jazdy poza miastem z prędkością ok. 90 km/h Micra zużywa średnio 5,0 l benzyny na 100 km. W mieście zużycie paliwa waha się w przedziale 6,2-7,0 l paliwa na 100 km. Wynik naprawdę przyzwoity, a na tle jednostek Volkswagena 1.2 TSI wręcz znakomity.

Skrzynia biegów nowego Nissana Micry zaskakuje bardzo długimi przełożeniami. O ile na drugim biegu osiągnięcie prędkości 92 km/h nie jest czymś niezwykłym, o tyle trzeci bieg i jego 155 km/h jest już rezultatem godnym podkreślenia. Szkoda, że inżynierowie nie popracowali jednak nieco dłużej nad precyzją wybierania poszczególnych przełożeń, bowiem zdarzają się problemy z wyborem właściwego biegu.

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: prowadzenie

Pod względem prowadzenia Micra wypada bardzo dobrze. Miekko zestrojone zawieszenie, oparte z przodu na kolumnach MacPhersona a z tyłu na klasycznej belce skrętnej, sprawia wrażenie zaprojektowanego stricte pod zniszczone drogi polskich miast. Nierówności są wybierane gładko i cicho. W trakcie gwałtownej zmiany kierunku poruszania się nadwozie małego Nissan wyraźnie się przechyla, ale bardzo dobrze zestrojony układ kierowniczy (precyzyjny i bezpośredni) pozwala pewnie panowac nad Micrą. Zawsze też kierowca może wspomóc się system stabilizacji toru jazdy ESP.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: hamulce

Zaskakująco dobre noty zebrał także układ hamulcowy Nissan Micry. Choć na tylnej jego osi pracują hamulce bębnowe, to siła z jaką auto wytraca prędkośc jest godna podkreślenia. Po raz kolejny potwierdza się zatem teza, że w małych, typowo miejskich autach z przednim napędem nie ma potrzeby instalowania droższych w eksploatacji tarcz hamulcowych.

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: cena i wyposażenie

Najtańszego Nissana Micrę z silnikiem 1.2 12V 80 KM można nabyć obecnie za 41 490 zł. Na jej pokładzie odnajdziemy 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESP, elektrycznie sterowane szyby z przodu czy centralny zamek, ale zabraknie m.in. klimatyzacji (nawet manualnej), radia a nawet komputera pokładowego. Z kolei dobrze wyposażona odmiana Tekna rozpoczyna się ceną 53 980 zł. Posiada ona już nie tylko klimatyzację (i to automatyczną) ale i system nawigacyjny NissanConnect 2.0, 15" felgi z aluminium, elektrycznie regulowane lusterka boczne, tempomat czy czujniki deszczu i zmierzchu. Co ciekawe nie ma możliwości zamówienia elektrycznie sterowanych tylnych szyb. Cena za odmianę Tekna jest wysoka, choć na tle konkurencji, zwłaszcza niemieckiej nie przytłacza. VW Polo w wersji Fresh z podobnym wyposażeniem kosztuje ok. 61 500 zł ale na jego pokładzie zabraknie nawigacji GPS czy automatycznej klimatyzacji. Aby posiadać tego typu udogodnienia trzeba wybrac wersję Highline, silnik z turbosprężarką 1.2 TSI 90 KM oraz doposażyć auto w brakujące urządzenia, co wiązałoby się z podniesieniem ceny do minimum 67 020 zł! Różnica sięgnęłaby zatem aż 14 tys. zł!

Zobacz też: Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost: precyzja prowadzenia

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: opinia

Nissan Micra nie jest autem, które chwyta za serce. Jest jednak niezwykle przekonujący w swoich argumentach. Sprawdzony silnik o nieskomplikowanej konstrukcji jest stworzony do jazdy miejskiej. Ma dobre osiągi, jest ekonomiczny, a brak kosztownego osprzętu w postaci turbosprężarki, koła dwumasowego czy bezpośredniego wtrysku paliwa, zapowiada jego bezproblemową eksploatację. Wnętrze Micry, wykończone twardym plastikiem, okazuje się zadziwiająco przestronne, a do tego za relatywnie nieduże pieniądze można je sowicie wyposażyć, w tym w nowoczesną nawigację GPS czy automatyczną klimatyzację. Bardzo dobre noty zebrało także podwozie Nissana. Zawieszenie miękko amortyzuje nierówności, oferując pasażerom auta sporą dawkę komfortu nawet na mocno zniszczonych nawierzchniach, a mały promień skrętu ułatwia manewrowanie pojazdem. Nissan Micra to funkcjonalne i dobrze zaprojektowane auto do miasta.

Dane techniczne: Nissan Micra IV 1.2 12V 80 KM

Samochód Nissan Micra IV 1.2 12V 80 KM
Rodzaj silnika benzynowy, wolnossący
Kod silnika HR12DE
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa wielopunktowy MPI
Liczba cylindrów 3
Pojemność skokowa 1198 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 59/80 kW/KM przy 6000 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 4000 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,33
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 5. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 13,7 s
Prędkość maksymalna 170 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 6,1/4,3/5,0l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) bębny
Wymiary (dług./szer./wys.) 3 780/1 665/1 525 mm
Rozstaw osi 2 450 mm
Masa własna 970 kg
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 265/1132 l
Ładowność 515 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 9,3 m
Pojemność baku 41 l
Cena od 41 490 zł
Cena egzemplarza testowego 55 980 zł

Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting profil
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting fotel kierowcy
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting tylna kanapa
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting przód
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting tył
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    17 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.

    Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

    Audi Q5 Sportback trafił do naszej redakcji. Tak, SUV coupe ma dach przypominający... Garbusa. We wnętrzu to jednak cały czas sprawdzona Q-piątka.