REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Seat Toledo to bliźniacza konstrukcja do Skody Rapid. I podobnie do siostry spod znaku czeskiej marki walczy o klientów, którzy poszukują samochodu praktycznego w przystępnej cenie. Czy ma szansę na sukces?

Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem, z pozoru stonowana bryła nadwozia, została skonstruowana przewrotnie.
W przypadku poprzedniej wersji Toledo wszyscy odbierali nadwozie jako coś pomiędzy hatchbackiem, a liftbackiem. Z kolei producent upierał się, że to najzwyklejszy sedan. Natomiast spoglądając na obecną – czwartą generację – modelu można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny liftback.

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – wnętrze

Przedział pasażerski najnowszego Toledo jest przestronny. Bardzo prosta w formie tablica przyrządów jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poszczególne elementy przedziału pasażerskiego zostały spasowane z dokładnością, ale tworzywa sztuczne są twarde i przeciętnej jakości.
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
Za to nikt nie będzie narzekał na mały bagażnik. Ten w Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG. Jest to dość „bogate” zestawienie, jak na pojazd grający w segmencie aut budżetowych.
Turbodoładowany silnik we współpracy ze zautomatyzowaną przekładnią stanowią bardzo sprawne źródło napędu dla najnowszego Toledo. Samochód pewnie przyspiesza w szerokim zakresie obrotów, przekładnia w razie konieczności błyskawicznie redukuje przełożenia.

REKLAMA

Mimo najbogatszej wersji wyposażeniowej, budżetowość Seata da się wyczuć w wyciszeniu przedziału pasażerskiego. Silnik staje się zbyt słyszalny w górnym zakresie obrotów (w okolicach 4 tys. obr./min.), a gdy poruszamy się z prędkościami przewyższającymi 120 km/h zbyt natarczywy staje się szum powietrza opływającego nadwozie.
Silnik Seata poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.

Przeciętne w najnowszym Toledo są właściwości jezdne. Samochód jest przewidywalnie podsterowny, a układ kierowniczy zapewnia wystarczające do tradycyjnej jazdy czucie pojazdu. W tym kontekście zaskakująco sztywno zestrojono zawieszenie, które wszelkie niedoskonałości nawierzchni wytłumia stosunkowo twardo, a samochód nie jest przecież mistrzem slalomu.
Niemniej w codziennej, miejskiej  eksploatacji Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry. Choć warto wyposażyć w SEAT’a w czujniki parkowania.

Zobacz też: Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – podsumowanie

Cennik nowego SEATA Toledo otwiera kwota 48 200 zł. tyle trzeba zapłacić za podstawową wersję wyposażeniową (w standardzie są m.in. elektrycznie sterowane szyby z przodu i jak możemy wyczytać w liście wyposażenia - klakson jednotonowy) z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM. I ta konfiguracja wydaje się rozsądna choć konieczność dopłacenia ok. 3600 zł za klimatyzację manualną zakrawa o kontrowersję.
Recenzowana odmiana napędzana przez silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM, wyposażona m.in. w automatyczną siedmiobiegową przekładnię DSG kosztuje minimum 68 100 zł (w standardzie m.in. klakson dwutonowy, stalowe felgi, radio, komputer pokładowy, manualna klimatyzacja). To sporo, zwłaszcza, że lista opcji jest krótka, a za kwotę nieznacznie przekraczającą 70 tys. zł można już wybrać przyzwoicie wyposażonego Leona.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – dane techniczne

SEAT Toledo 1,4 TSI 122 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,2/170,6/146,1 cm
Rozstaw osi 260,2 cm
V-max 206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Cena od 68 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.
SEAT
Spoglądając na obecną – czwartą generację – Seata Toledo można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny lift back.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne.
SEAT
Fotel kierowcy Seata Toledo jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom.
SEAT
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
SEAT
Bagażnik Seata Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.
SEAT
Silnik Seata Toledo poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.l kierowcy
SEAT
Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem z pozoru stonowana bryła nadwozia została jednak skonstruowana przewrotnie.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.
SEAT
W codziennej, miejskiej eksploatacji Seat Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry.
SEAT
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA