Kategorie

Pierwsza jazda: Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM

Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Golf Sportsvan to następca Golfa Plusa, który ma być alternatywą dla wersji kombi popularnego kompakta. Czym się różni od pozostałych wersji w gamie i jakie są jego mocne i słabe punkty? Oto wrażenia z pierwszych jazd testowych nowym modelem Volkswagena.

Volkswagen Golf Sportsvan: debiut

Mikołajki, nieformalna stolica Mazur, były miejscem polskiej prezentacji Volkswagena Sportsvana. Auto będące następcą Golfa Plusa stanowi czwartą wersję nadwoziową najbardziej popularnego w Europie auta klasy kompakt. W porównaniu do klasycznego Golfa, odmiana Sportsvan jest od  niego wyraźnie większa i potężniejsza. Nasza redakcja miała przyjemność sprawdzenia VW Sportsvana wyposażonego w 2-litrowy silnik Diesla i skrzynie biegów DSG.

Volkswagen Golf Sportsvan: nadwozie

Aby zwiększyć przestronność kabiny i bagażnika zmodyfikowano m.in. modułową platformę podłogową MQB, która stanowi bazę każdej wersji najnowszego Golfa. W porównaniu do odmiany hatchback, Sportsvan oferuje dłuższy o 50 mm rozstaw osi (w porównaniu do Golfa Plusa rozstaw osi zwiększył się aż o 107 mm) i wyższe o 126 mm  nadwozie. Mimo że Sportsvan jest krótszy a przez to bardziej kompaktowy od odmiany kombi (o 224 mm) to w jego wnętrzu nie brakuje miejsca  dla pasażerów.

Co więcej bagażnik wg producenta ma pojemność 500 l, a dzięki przesuwanej w zakresie 0-18 cm tylnej kanapie można powiększyć jego kubaturę do 590 l. Co prawda pobieżny rzut oka na bagażnik Sportsvana budził pewne wątpliwości co do sugerowanej jego przestronności (ze względu na jego kształt) to jakość dopracowania i wykończenia jego elementów są godne podkreślenia. Cały kufer wyścielony został miękkim materiałem, a zawiasy foteli zostały zabezpieczone specjalną zaślepką, eliminującą ryzyko uszkodzenia przewożonych bagaży.

Volkswagen Golf Sportsvan: wnętrze

Deska rozdzielcza VW Sportsvana stanowi ewolucję tej, jaką posiada Golf VII. Większość jej elementów została zaadoptowana z kompaktowego modelu, a największe różnice dotyczą górnej jej części. Ekran systemu multimedialnego powędrował nieco wyżej, wywietrzniki ulokowano po boku wyświetlacza, a przed lewarkiem skrzyni biegów znalazł się duży schowek na drobiazgi. Na szczycie kokpitu w zależności od wyposażenia auta może znajdować się albo dodatkowy schowek na drobiazgi albo głośnik systemu Dynaudio Excite. Jakość wykonania deski rozdzielczej jest na wysokim poziomie, ale nadal nie każdemu przypadną do gustu lakierowane na wysoki połysk plastiki.

W stosunku do Golfa VII zmieniła się pozycja za kierownicą. Kierowca Sportsvana siedzi wyżej (na prawdopodobnie najwygodniejszych fotelach w klasie), a dzięki specjalnej konstrukcji słupka C ma zdecydowanie lepszą widoczność nie tylko przed autem, ale przede wszystkim do tyłu. W rezultacie manewrowanie autem jest naprawdę łatwe. Co więcej, w Sportsvaniem zadebiutował nowatorski system zapobiegający kolizji w trakcie wyjeżdżania z zasłoniętego miejsca parkingowego. Blind Spot Sensor za pomocą dedykowanych czujników analizuje sytuację wokół tylnej części i pojazdu i gdy wykryje zbliżający się do auta obiekt, automatycznie zatrzyma samochód jeśli kierowca nie zareaguje w odpowiednim momencie na niebezpieczeństwo.

Volkswagen Golf Sportsvan: zawieszenie

Pierwsze jazdy nowym Volkswagenem Sportsvanem nakreśliły bardzo pozytywny obraz nowego samochodu. Auto jest niezwykle podobne pod kątem wrażeń z jazdy do innych odmian VW Golfa. Sportowe zawieszenie (obniżone o 15 mm) w jakie wyposażono prezentowany egzemplarz z jednej strony zapewnia autu wysoką stabilność w szybko pokonywanych łukach (mimo lekko wyczuwalnych przechyłów) a z drugiej pozwala ze spokojem pokonywać nawet głęboki studzienki.

Volkswagen Golf Sportsvan: silnik Diesla

Silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 150 KM jest bardzo energiczny, porządnie wyciszony i pozwala zachować wysoką dynamikę jazdy nawet przy komplecie pasażerów. Po przekroczenie 2500 obr./min łapie on drugi oddech i z dużą werwą przekracza 4000 obr./min. Co więcej jego pracę wspiera 6-stopniowa, zautomatyzowana przekładnia DSG, która przekonuje do siebie szybką zmianą biegów i trafnym ich doborem do aktualnej sytuacji na drodze (zwłaszcza w trybie Sport). Ze względu na długość testu nie można jednoznacznie ocenić na jakim poziomie kształtuje się zużycie paliwa, ale w egzemplarzu testowym, średnia jego wartość pod koniec dnia zatrzymała się na poziomie 7,3 l na 100 km.

Volkswagen Golf Sportsvan: układ kierowniczy i hamulcowy

Układ kierowniczy Volkswagena Sportsvana ma zmienną siłę wspomagania. Zarówno w trybie ECO jak i Normal koło kierownicy obraca się ze zbyt dużą łatwością, dlatego najlepiej od razu wybrać tryb Sport. Co do precyzji z jaką pracuje przekładnia to trudno mieć do niej jakiekolwiek zastrzeżenia. Bardzo dobre recenzje zbiera także nowa, skórzana kierownica zaadoptowana z Golfa VII. Jest dobrze wykonana i zapewnia pewny chwyt. Trudno też narzekać na hamulce, które działają skutecznie a dozowanie siły hamowania jest bardzo łatwe.

Volkswagen Golf Sportsvan: wrażenia

Pierwsze wrażenia z jazd nowym Volkswagenem Sportsvanem są bardzo pozytywne. Auto dobrze wygląda, jego nadwozie zaprojektowano pod kątem wygospodarowania przestronnej i funkcjonalnej kabiny a układ napędowy Sportsvana nie daje powodów do narzekań. Wyższa kabina pozwala na łatwiejszy transport  większych przedmiotów, a krótsze nadwozie powinno ułatwić poruszanie się autem w warunkach miejskich. O sukcesie nowego modelu zadecyduje jednak jego cena, która w przypadku podstawowych wersji rozpoczyna się kwotą ok. 67 700 zł.

Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    20 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.