REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500L w podwyższonej wersji Trekking prezentuje się najlepiej spośród wszystkich wersji 500L. A czy może być alternatywą dla miejskich SUV-ów?

Zwiększony o 2 cm w stosunku do odmiany Easy prześwit, dodające powagi nakładki na nadkola oraz ładnie wyglądające szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich czynią z Fiata 500L Trekking auto zwracające uwagę i jasno sugerujące, że jest to pojazd dla osób aktywnie spędzających życie.

REKLAMA

Według danych producenta nadwozie 500L Trekking ma długość 427 cm, szerokość 180 cm i wysokość 167,9 cm. Jest zatem o 12,3 cm dłuższy, o 1,6 cm szerszy i o 2,1 cm wyższy od podstawowej odmiany 500L – Easy. Rozstaw osi jest w obu wersjach identyczny, wynosi 261,2 cm. Wspomniany w pierwszym akapicie zwiększony prześwit w 500L Trekking wynosi 14,5 cm.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę


Test Fiat 500L Trekking – wnętrze

REKLAMA

W przestronnym przedziale pasażerskim Fiata 500L Trekking będą się dobrze czuli nawet wysocy pasażerowie. Co prawda tradycyjnie można ponarzekać na zbyt krótkie siedziska przednich foteli, ale przestronności i jakości wykończenia przedziału pasażerskiego nie można nic zarzucić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik wersji Trekking ma objętość 400 l. To taka sama wartość, jak w przypadku podstawowej odmiany Easy. Jednak uterenowiona odmiana 500L ma większe możliwości przewozowe. Gdy maksymalnie powiększymy przedział bagażowy, Trekkingiem przewieziemy 1310 l pakunków, podczas gdy wersją Easy 1210 l.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?


Test Fiat 500L Trekking – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Fiata 500L Trekking jest napędzany przez czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM od 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny od 1750 obr./min.

Silnik Multijet II to dobrze znana konstrukcja, którą charakteryzuje niskie zużycie paliwa, dobra elastyczność i przyzwoita kultura pracy. Nic zatem dziwnego, że jednostka napędowa dobrze sprawdza się również w recenzowanym modelu.

Według danych producenta 105-konny Fiat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 s i może się rozpędzić maksymalnie do 175 km/h. O ile dynamika (biorąc pod uwagę rodzaj nadwozia) jest w zupełności wystarczająca o tyle prędkość maksymalna może niektórych rozczarować.

Niesłusznie, bo podróżując 500L Trekking kierowca nie czuje presji na pędzenie z zawrotną prędkością.

Zawieszenie miękko i bez niepokojących odgłosów tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, a nadwozie – owszem , przechyla się na szybko pokonywanych zakrętach, ale mimo to pojazd jest stabilny, a podsterowność pojawia się stosunkowo późno.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.


REKLAMA

Trekking jest samochodem nieźle wyciszonym o ile nie pędzimy z zawrotną prędkością.  Silnik zaczyna być wyraźnie słyszalny dopiero w górnych zakresach obrotów. Ale warto zdać sobie sprawę, że podczas jazdy po autostradzie pasażerowie 500L nie będą narzekać za hałas w kabinie do prędkości ok. 140 km/h. Jadąc szybciej zaczyna być wyraźnie słyszalny szum powietrza. Co więcej, samochód jest „wrażliwy” na boczne podmuchy wiatru i jazda z wyższą prędkością niż wspomniane 140 km/h staje się mniej przyjemna.

Co ciekawe Fiat 500L Trekking nieźle radzi sobie również po zjechaniu na drogi gruntowe. Większy prześwit dodaje pewności podczas pokonywania wszelkich garbów ale brak napędu na obie osie studzi zapał do wjechania Trekkingiem w grząski teren.

Nie oznacza to, że opisywana odmiana 500L jest bezbronna w starciu z grząską nawierzchnią. Wbrew pozorom swoją dzielnością potrafi miło zaskoczyć.

Producent wyposażył uterenowiony model w system Traction+, który w pełni zaspokoi potrzeby większości użytkowników pojazdów tego typu.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Traction+ w przypadku uślizgu jednego z kół osi napędzanej, przyhamowuje je i kieruje więcej momentu obrotowego na koło, które ma lepszą przyczepność. Takie proste urządzenie działa zaskakująco sprawnie.

Według danych producenta Fiat 500L Trekking z silnikiem 1.6 Multijet II o mocy 105 KM zużywa w ruchu miejskim 5,6 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazd redakcyjnych uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa poruszając się po mieście na poziomie 6,8 l na 100 km, co odbiega od wartości podawanych przez producenta ale i tak jest wynikiem satysfakcjonującym.

Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spada do około 5,6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM


Test Fiat 500L Trekking – podsumowanie

Podstawową odmianę Fiata 500L Trekking napędzanego przez silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 95 KM można kupić za 69 990 zł (61 990 zł w trwającej promocji).

Najtańszy Trekking z silnikiem 1.6 Multijet o mocy 105 KM kosztuje 86 700 zł (78 700 zł w promocji).

W porównaniu do podstawowej odmiany Fiata 500L – Easy, wersja ze zwiększonym prześwitem i układem Traction+ jest droższa o około 4 tys. zł. Biorąc pod uwagę fakt, że oprócz większej praktyczności odmiana Trekking prezentuje się ładniej niż inne wersje 500L, oferta wydaje się interesująca. 

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Fiat 500L Trekking – dane techniczne

Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 16V 105 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 105 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 400/1310 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 427/180/167,9 cm
Rozstaw osi 261,2 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12 s
Zużycie paliwa* 5,6/4,1/4,7 l/100 km
Cena od  85 990 zł (72 990 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 dach panoramiczny
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 zegary
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 fotel
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA