REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi ASX po liftingu zmienił delikatnie swój wygląd przez co nadal wygląda nowocześnie i oryginalnie. Jakie są jego największe wady i zalety?

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM

Często można się spotkać z opinią, że najlepsze auta powstały w latach 90-tych XX wieku. Były dopracowane mechanicznie, niezwykle trwałe a pod ich maskami pracowały duże, wolnossące silniki. Co więcej już wtedy wiele z nich oferowało zaawansowane układy bezpieczeństwa takie jak ABS, ESP czy kontrolę trakcji a pod względem wyposażenia z zakresu komfortu były i takie, które nie ustępowały dzisiejszym standardom klasy wyższej. Obecnie produkowane auta, nafaszerowane nowoczesną elektroniką dla wielu pozbawione są charakteru, a ich wysilone silnik nie rokują wysokiej trwałości. Przeglądając jednak ofertę aut Mitsubishi, wydaje się, że japoński koncern nie pozostał obojętny na tego typu głosy i stworzył auto, które bardzo przypomina te z nieodżałowanych lat 90-tych - model ASX.

REKLAMA

Zobacz też: Test Mitsubishi ASX: wierny przyjaciel

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: nadwozie

Z zewnątrz Mitsubishi ASX nie przytłacza gabarytami. Jego kompaktowe nadwozie ma długość 4295 mm, szerokość tylko 1770 mm i wysokość 1530 mm. Na tle rywali sprawia wrażenie nieco mniejszego i zwinniejszego. Na dodatek lifting przeprowadzony na koniec 2013 roku odświeżył wizerunek japońskiego SUV-a. Liczne załamania na karoserii, przeprojektowany przedni zderzak z nowymi obudowami halogenów, mniejszym grillem i gustowniejszym lakierowaniem w dolnej swej części oraz duże 17-calowe alufelgi nadają autu lekkości i nieco elegancji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji Intense i Intense+ dodatkowo boczne lusterka (o poprawionej aerodynamice) wyposażone są teraz w kierunkowskazy. W tylnej części ASX pozostał praktycznie bez zmian. Pomimo 4-letniej obecności na rynku, nadal jest on jednym z ładniejszych SUV-ów.


Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: wnętrze

Zdecydowanie inaczej na tle obecnych rywali wygląda wnętrze Mitsubishi ASX. To właśnie m.in. ten element auta tak mocno rozbudza wspomnienia przywołując lata 90-te. W kabinie dominują proste kształty, a kokpit wykonany jest z jednolitego, przeciętnej jakości czarnego plastiku. Drobnym urozmaiceniem prezentowanej wersji są chromowane inkrustacje wokół lewarka skrzyni biegów i zegarów. Liczba przycisków i pokręteł zgromadzonych na desce rozdzielczej została ograniczona do minimum, a z odnalezieniem konkretnej funkcji nie ma żadnego problemu, bowiem są one duże i świetnie opisane. Na tunel środkowym króluje duży lewarek skrzyni biegów i zapewniający pewny chwyt tradycyjny hamulec postojowy. Pomiędzy nimi znalazł się przycisk sterujący napędem wszystkich kół.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: deska rozdzielcza

Środkową cześć deski rozdzielczej zdominował wyświetlacz radia z odtwarzaczem płyt kompaktowych, którego prosty wyświetlacz przypomina dawne produkty Kenwooda, Alpine czy Clariona. Choć na tle rozwiązań stosowanych w konkurencyjnych SUV-ach wydaje się on nieco przestarzały, to w gruncie rzeczy po tygodniu jazd testowych budzi pozytywne odczucia. Obsługa jest bajecznie łatwa, a wybieranie i zapamiętywania poszczególnych stacji bardzo szybkie. Na dodatek w nocy ekran rozświetla się przyjemnymi barwami, a dźwięk jaki emituje system audio jest całkiem przyzwoity.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: fotele

Czerń zdominowała nie tylko kokpit Mitsubishi, ale także fotele i boczki drzwi. Zaletą kolorystycznej monotonni jest jednak duża łatwość utrzymania kabiny w pozornej czystości. Co się tyczy samych foteli, to te z przodu przypadną do gustu osobom lubiącym siedzieć wysoko. Zapewniają dobrą widoczność do przodu i na boki pojazdu, niestety widok do tyłu jest już utrudniony za sprawą małej powierzchni tylnych okien.

Zobacz też: Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Z przodu miejsca nie zabraknie nawet wysokim osobom, ale z tyłu pod tym względem sytuacja może nie wyglądać już tak dobrze. Jeśli pasażerowie będą mierzyć ponad 185 cm wzrostu to będą dotykać głową podsufitki. Także szerokość auta predestynuje go do bycia pojazdem raczej 4-osobowym. Na tle rywali bagażnik Mitsubishi ASX nie zachwyca. Ma pojemność 442 l (np. Honda Civic 589 l, Mazda CX-5 503l ).

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: silnik Diesla

Silnik Diesla, mało reprezentacyjny dla limuzyny, budzi zazwyczaj pozytywne skojarzenia w odniesieniu do aut terenowych i SUV-ów. Pod maską testowanego Mitsubishi ASX zagościł japoński motor 1.8 DI-D o mocy 150 KM, który generuje 300 Nm w zakresie od 2000 do 3000 obr./min. Silnik przypomina swym charakterem nieśmiertelne 1.9 TDI z lat 90-tych. Jest jednak od niego znacznie bardziej dynamiczny (świetnie przyspiesza w zakresie 80-150 km/h), pracuje kulturalniej a przy tym potrafi się zadowolić małymi ilościami paliwa. Średnie zużycie w teście wyniosło 6,9 l na 100 km, ale auto pokonało 640-kilometrowy dystans w większości na terenie miasta. Na trasie można ograniczyć zużycie paliwa nawet do 5,1 l/100 km, ale przeciętnie kształtuje się ono na poziomie 5,6 l/100 km. Jazda stricte miejska podniesie spalania do 7,0-8,3l/100 km (zwłaszcza ta dynamiczna z uaktywnionym napędem 4x4). Co ciekawe w trakcie przyspieszania słychać delikatny świst pracującej turbosprężarki.

Zobacz też: Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Silnik ma jednak też pewne wady, takie jak turbodziurę wyczuwalną poniżej 1700 obr./min oraz nieco zbyt głośną pracę na wyższych obrotach. Skrzynia biegów pracuje solidnie i jest precyzyjna, ale jej krótkie zestopniowanie (przy 140 km/h na 6-tym przełożeniu auto ma już 2800 obr./min) wpływa na zwiększony hałas w kabinie w trakcie szybkiej jazdy autostradą.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: zawieszenie

Zawieszenie ASX ma miękkie nastawy i całkiem nieźle radzi sobie z wybieraniem niedużych nierówności, ale na większych potrafi nieco hałasować. Układ wahaczy na tylnej osi i kolumny Macphersona na przedniej dość sprawnie utrzymują auto w ryzach w trakcie dynamicznej jazdy po zakrętach. Choć przechyły nadwozia są odczuwalne, to łatwo wyczuć ASX-a. I nie przeszkadza w tym nawet jego nieco „gumowato” pracujący układ kierowniczy. Plus za porządna kierownicę.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: napęd 4x4

Napęd 4x4 Mitsubishi ASX jest sterowany elektronicznie. W zależności od preferencji kierowy może on działać w trybie 2WD (tylko przedni napęd), 4WD Lock (napęd na wszystkie kołą), 4WD Auto (dołączany w razie potrzeby napęd tylnych kół). Na mokrej nawierzchni działa on bardzo przewidywalnie i mimo pewnej podsterowności wyraźnie poprawia trakcję auta. Prześwit równy 17 cm pozwala spróbować możliwości napędu w lekkim terenie.

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet


Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: hamulce

Układ hamulcowy wyposażono z przodu w 294 mm wentylowane tarcze hamulcowe, natomiast z tyłu w ich lite, 302 mm odpowiedniki. Pedał hamulca działa miękko, a siła hamowania jest wystarczająca. Szkoda, że trakcie gwałtownego wytracania prędkości nadwozie nieco za mocno nurkuje.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: cena i wyposażenie

Mitsubishi ASX wyposażony w silnik Diesla nie jest tani. Prezentowana wersja Intense kosztuje 108 390 zł (z upustem 100 390 zł) a mimo to nie znajdziemy na jej pokładzie kamery cofania, nawigacji, dotykowego ekranu czy podgrzewanych foteli. Jest za to 7 poduszek powietrznych, radioodtwarzacz z  CD/MP3 i 6-głośnikami, światła ksenonowe (bardzo dobre),  automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa). Nie zabrakło za to napędu 4x4, który u konkurencji często dostępny jest tylko w drogich wersjach wyposażenia i z mocniejszymi silnikami (np. w Honda CR-V). Konkurent ASX, model Qashqai II z silnikiem 1.6 dCi 130 KM i napędem 4x4 to minimum 98 500 zł bez m.in. automatycznej klimatyzacji i z mniejszymi kołami.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: opinia

Mitsubishi ASX nie zaskakuje nowoczesnymi rozwiązaniami z zakresu komfortu podróży i nie szokuje awangardowym projektem wnętrza. Jest zbudowany w oparciu o szablony znane i doskonalone od lat przez japońskich inżynierów. Choć jego kabina mogłaby być lepiej wykończona (zwłaszcza, że cena auta nie jest niska), a silnik mógłby pracować nieco ciszej, to jednak ASX ma kilka mocnych argumentów po swojej stronie. Mocny i oszczędny silnik Diesla, porządnie pracująca skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła i kabina całkiem wygodna dla 4-osobowej rodziny. Jeśli dodać do tego japońską technologię i dopracowane przy okazji liftingu elementy auta to może się okazać, że Mitsubishi ASX to całkiem rozsądna propozycja. A w dobie dzisiejszej mody na "oldschoolowe" przedmioty można rzec, że nawet pożądana! 

Dane techniczne: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM:

Samochód Mitsubishi ASX Intense 1.8 DI-D 150 KM
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika 4N13
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią
Wtrysk paliwa Common Rail 
Liczba cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa 1798 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 110/150 kW/KM przy 3800 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm w zakresie 2000-3000 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): b.d.
Napęd  4x4
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 198 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 6,8/4,9/5,6 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: zawieszenie wielowahaczowe
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 294 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite / 302 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 295/ 1 770/ 1 615 mm
Rozstaw osi 2 670 mm
Masa własna 1510 kg (dow. rej.)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 442/1169
Ładowność 510 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,0 m
Pojemność baku 60 l
Cena egzemplarza testowego od 108 390 zł (bez promocji) 

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA