Kategorie

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports swoją nazwą sugeruje konotacje ze sportem. Czy pod rodzinnym nadwoziem typu kombi faktycznie drzemie dynamika i wysokie osiągi?

Toyota Auris Touring Sports 2.0 D-4D

Toyota Auris w wersji kombi czyli Touring Sports pojawiła się na rynku razem z odmianą hatchback w 2012 roku. Od mniejszego modelu różni ją w zasadzie tylko długość nadwozia i pojemność bagażnika, bowiem rozstaw osi (2600 mm) w obu modelach jest identyczny. To co dystansuje obie wersje to także kształt ich nadwozi w tylnej części, choć i tu łatwo dostrzec wspólne podzespoły jakie oba auta dzielą ze sobą (np. tylne światła).

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: nadwozie

Na tle poprzednika czyli Corolli kombi, Auris prezentuje się dużo lepiej, zwłaszcza z przodu. Ostrzejszy rys przednich reflektorów, mocniej zaakcentowane wypukłości maski silnika i ciekawy kształt zderzaka z potężnym wlotem powietrza do intercoolera i chłodnicy nadają autu więcej indywidualności i wyrazu aniżeli go miała sportowa Corolla TS. Tylna część nowego Aurisa TS z mocno wyciągniętym do tyłu bagażnikiem wygląda już zdecydowanie mniej spektakularnie, a nisko poprowadzona krawędź tylnej klapy podkreśla niejako użytkowy charakter samochodu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: wnętrze

Wnętrze Toyoty Auris TS nie przypadnie do gustu każdemu, ale ma swój charakter i styl. Deska rozdzielcza o ostrych liniach, choć mało finezyjna, jest przejrzysta i uporządkowana, a obsługa poszczególnych urządzeń (jak np. komputera pokładowego czy radia) bardzo łatwa. Nieco gorsze wrażenie robią plastiki jakich użyto do jej wykończenia, bowiem nie brakuje wśród nich tych tanich i twardych. Przeciętnie prezentuje się również gumowa zaślepka portu USB. Cieszy za to solidny montaż i spasowanie poszczególnych elementów kokpitu oraz duże przyciski i pokrętła służące sterowaniu klimatyzacją.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: przestronność kabiny

Kabina Aurisa II TS dość przeciętnie wypada na tle klasowych rywali pod względem przestronności. O ile z przodu, za sprawą m.in. pionowo opadającej w dół deski rozdzielczej, miejsca nie powinno zabraknąć nawet osobom o wzroście ok. 190 cm, o tyle na tylnej kanapie wygodnie będzie jedynie niskim pasażerom (osobie o wzroście ok. 185 cm zabraknie miejsca nad głową i na wysokości kolan). Na dodatek mała szerokość wnętrza uniemożliwia wygodną podróż w komplecie osób. Dodatkowe centymetry nadwozia w stosunku do odmiany hatchback zaowocowały za to zwiększeniem pojemności bagażnika z 360 do aż 530 litrów.

Pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna, bowiem siedzisko umieszczone jest nisko nad ziemią, a płaszczyzna kierownicy przebiega prawie prostopadle do ziemi. Mankamentem typowym dla aut japońskich czy koreańskich jest za to zbyt krótkie siedzisko fotela i słabe podparcie ud.

Nisko poprowadzona linia dachu i potężne wsteczne lusterko utrudniają obserwację sygnalizatorów na skrzyżowaniu. Widoczność do tyłu poprawia opcjonalna kamera cofania. Jakość dźwięku jaką prezentuje 6-głośnikowy "nieobrandowany" system audio jest przeciętna, ale ten sygnowany logiem JBL również nie zachwyca, a wymaga aż 6000 zł dopłaty.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: silnik 2.0 D-4D 124 KM

Wysokie noty zebrał za to układ napędowy Toyoty Auris TS. Silnik 2.0 D-4D ma moc zaledwie 124 KM, ale zapewnia autu bardzo dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Motor najlepiej się czuje w średnim zakresie obrotów 1800-3000 obr./min. i w połączeniu z bardzo dobrze zestopniowaną skrzynią biegów ochoczo napędza Aurisa. Cieszy fakt, że nawet na najwyższym, 6. biegu japońskie kombi bardzo szybko nabiera prędkości (wystarczy ze pojazd przekroczy 100 km/h). Szkoda, że manualnej przekładni brakuje czasem nieco precyzji. Zużycie paliwa trakcie dynamicznej jazdy po mieście kształtowało się poziomie 6,6-7,1 l/100 km, natomiast na trasie spadało do ok. 5,3 l/km. Dużą zaletą Aurisa jest dobre wyciszenie kabiny i bardzo kulturalnie pracujący silnik (jeden z lepszych w klasie pod tym względem). Do ok. 150 km/h w kabinie można rozmawiać bez wyraźnego podnoszenia głosu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: zawieszenie

Zawieszenie Aurisa kombi ma wyraźnie miękkie nastawy co pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Cieszy fakt, że Toyota nie próbowała nadać na siłę rodzinnemu Aurisowi sportowego charakteru, dzięki czemu nawet duże studzienki nie stanowią wyzwania dla tego samochodu. W zakrętach trzeba jednak brać poprawkę na nieco wychylające się nadwozie i lekko nadsterowną charakterystykę przy gwałtownym ujęciu gazu. W porównaniu do słabszych wersji, w Aurisie TS 2.0 D-4D tylna oś oparta jest na bardziej zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: układ kierowniczy

Nie każdemu przypadanie do gustu zbyt silne wspomaganie układu kierowniczego. O ile do jego precyzji trudno mięć większe zastrzeżenia, wszak Auris TS to auto rodzinne, o tyle sama kierownica (gruba i całkiem nieźle wyprofilowana) obraca się ze zbyt dużą łatwością.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: hamulce

Żadnych uwag nie mamy do układu hamulcowego. Działa on niezwykle sprawnie, pewnie i w sposób zdecydowany. O jego jakości świadczą de facto także duże jak na masę pojazdu (niecałe 1400 kg) tarcze hamulcowe. Z przodu maja one średnicę 295 mm (i dodatkowo są wentylowane), a z tyłu 270 mm (lite).

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: cena i wyposażenie

Prezentowany egzemplarz Toyoty Auris TS został bardzo bogato wyposażony. Wersja Prestige oferuje bowiem w standardzie m.in. system multimedialny Toyota Touch z dotykowym ekranem, kamerą cofania i 6-głośnikowym sprzętem audio, automatyczną klimatyzację dwustrefową, układ automatycznego parkowania, skrętne lampy biksenonowe, 7 poduszek powietrznych, automatyczne światła drogowe, tempomat czy 16" alufelgi. Dodatkowo producent wyposażył auto w pakiet Executive (7500 zł), który rozszerzył wyposażenie o panoramiczny dach, skórzaną tapicerkę, większe, 17-calowe koła, tylny spoiler i przyciemniane tylne szyby. Łącznie cena Aurisa TS sięgnęła pułapu 104 000 zł.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: opinia

Toyota Auris TS z silnikiem 2.0 D-4D 124 KM to auto, które mimo sporych gabarytów zewnętrznych zaskakuje małą ilością przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy oraz dość wąską kabiną. Także jej wykończenie, nie każdemu przypadnie do gustu. Wysoko ocenić należy za to dynamiczny silnik Diesla, który potrafi wyjątkowo oszczędnie obchodzić się z paliwem, skuteczne hamulce, bogate wyposażenie, obszerny i łatwy do zagospodarowania bagażnik i nowy styl jaki prezentuje następca pozbawionej emocji Corolli kombi. Auto sprawdzi się w roli pojazdu dla rodziny z małymi dziećmi, a jeśli zabraknie dla nich miejsca, wtedy amatorzy japońskiej marki zawsze mogą zastanowić się nad wyborem większego, za to nieco gorzej wyposażonego Avensisa w wersji kombi.

Dane techniczne: Toyota Auris TS 2.0 D-4D 124 KM

Samochód Toyota Auris II Touring Sport 2.0 D-4D
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika b.d.
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią
Wtrysk paliwa common rail, wtryskiwacze piezoelektryczne
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 91/124 kW/KM przy 3600 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm w zakresie 1600- 2400 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,29
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 5,4/3,9/4,4 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: podwójne wahacze poprzeczne
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 295 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite / 270 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 560/ 1 760/ 1 760 mm
Rozstaw osi 2 600 mm
Masa własna 1375 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 530/1658 l
Ładowność 540 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,0 m
Pojemność baku 50 l
Cena egzemplarza testowego od 112 700 zł 

Toyota Auris TS 2.0 D-4D zegary
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 2.0 D-4D bagażnik 530 l
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    25 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.