Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line

Tomasz Korniejew
Nawet w ponurym otoczeniu Polo R-Line prezentuje się atrakcyjnie
Nawet w ponurym otoczeniu Polo R-Line prezentuje się atrakcyjnie
Redakcja
Najnowszy Volkswagen Polo w trzydrzwiowej wersji nadwoziowej z pakietem stylizacyjnym R-Line wygląda obłędnie. Niestety, obłędna jest również jego cena. Czy 105-konne Polo dobrze gra rolę wielkomiejskiego gadżetu?

Wśród potencjalnych nabywców samochodów jest duża grupa, dla której samochód to jeden z najważniejszych rekwizytów podkreślających styl życia. Dla takich osób oprócz ceny zakupu równie istotne są wizerunek marki oraz wygląd pojazdu, którego mają używać na co dzień. Zwykle takie osoby są w stanie wydać więcej na zakup mniejszego samochodu, a klasycznym przykładem takich Konsumentów są nabywcy Mini.
Jednak zdaje się, że i Volkswagen zapragnął puścić oko do gadżeciarzy przygotowując dla nich atrakcyjną pod względem stylizacji wersję Volkswagena Polo – R-Line.
Ozdobione dyskretnymi spojlerami trzydrzwiowe nadwozie ustawiono na pięknych siedemnastocalowych felgach i przyozdobiono je biksenonowymi reflektorami skrywającymi pod wspólnym kloszem światła do jazdy dziennej LED.
Nadwozie Volkswagena Polo ozdabia dodatkowo czarna szyba panoramicznego dachu, która ładnie współgra z bielą nadwozia.

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – wnętrze

Przedział pasażerski Polo R-Line został ozdobiony aluminiowymi nakładkami na pedały oraz czarnymi słupkami I podsufitką. Poza tym kokpit jest analogiczny z tradycyjnymi wersjami Polo. Nie ma się co dziwić, bo mimo atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego nie mamy przecież do czynienia ze sportową wersją małego Volkswagena.
Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości i spasowanymi z dokładnością. Kierownica jest obszyta przyjemną w dotyku skórą, a fotele kierowcy i pasażera odpowiednio wyprofilowane i wystarczająco wygodne nawet biorąc pod uwagę wielogodzinne trasy.
Na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby. Naturalnie, trzydrzwiowe nadwozie stawia ograniczenia w kwestii wygodnego zajmowania tylnych miejsc i wysiadania oraz wsiadania do auta.
Bagażnik ma regularny kształt, regulowaną głębokość i 280 l pojemności. Konkludując – czarne słupki i podsufitka tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu Polo, ale reszta nie odbiega od tańszych wersji najmniejszego Volkswagena i choć wciąż jakość wykończenia może stanowić wzór w klasie to jak na samochód, którego cena sięga niemalże 80 tys. zł można oczekiwać więcej smaczków zapożyczonych z klasy Premium.

Zobacz też: Test Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – napęd/układ jezdny

Do napędu prezentowanej odmiany Polo R-Line posłużyła czterocylindrowa, turbodoładowana ale ośmiozaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l (z serii TSI). Silnik rozwija moc maksymalną 105 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1550 do 4100 obr./min.
Jest to sprawne źródło napędu dla ważącego 1088 kg samochodu. Co prawda według danych producenta nie oszałamia dynamiką (przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,7 s) ale podczas prowadzenia kierowca ma wrażenie, że auto jest dynamiczniejsze. Wszystko za sprawą charakterystyki pracy niewielkiej jednostki napędowej. Silnik z werwą napędza małego Volkswagena mniej więcej, gdy wskazówka obrotomierza przemknie koło wartości określającej 1300 obr./min. i dziarsko prze do przodu aż do wartości przekraczających 4500 obr./min.
Ze żwawym silnikiem dobrze współgra zawieszenie, które mimo wyposażenia samochodu w opony o niskim profilu zaskakująco komfortowo radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni jednocześnie zachęcając kierowcę do szybszej jazdy w ciasnych łukach.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM


Układ kierowniczy nie ma cech znanych z aut sportowych – pracuje lekko, nawet zbyt lekko, ale po chwili przyzwyczajenia kierowca jest w stanie dobrze wyczuć prowadzenie pojazdu.
Volkswagen Polo ze wspomnianym silnikiem 1.2 TSI potrafi być oszczędny. Jednak w tego typu konstrukcjach kierowca jest w stanie uzyskać skrajnie różne wyniki zużycia paliwa w zależności od stylu jazdy. Poruszając się małym Volkswagenem z priorytetem ograniczenia „spalania” w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 7 l benzyny na 100 km jednak nie przejmując się zbytnio zasadami ekojazdy wynik jest zazwyczaj o około 0,8 l na 100 km wyższy. Z kolei jeżdżąc dynamicznie bez trudu możemy zużyć ponad 11 l na 100 km.
W trasie, podczas jazdy z prędkością autostradową należy się liczyć z wynikiem w okolicach 7,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu to sporo.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – podsumowanie

Volkswagen Polo R-Line z jednej strony wiele obiecuje sądząc po atrakcyjnym wyglądzie, z drugiej… wcale nie rozczarowuje. To prawda, że wygląda na szybszy niż jest w rzeczywistości, ale broni się dobrymi właściwościami jezdnymi, przyjemną charakterystyką pracy silnika i faktem, że nie jest męczący w codziennej eksploatacji.
Niestety jest trochę za drogi. Niespełna 80 tys. zł to koszt jakiego można oczekiwać po odmianie GTI, a niewiele wyższą cenę osiąga kultowe wśród gadżeciarzy Mini.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – dane techniczne

Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 105 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1550-4100 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 280/952 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 406,4/168,2/146,2 cm
Rozstaw osi 247,2 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Cena**  80 650 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**wersji testowej z wyposażeniem dodatkowym

Pikanterii w wyglądzie Volkswagena Polo R-Line dodają m.in. atrakcyjne obręcze kół.
Volkswagen
Volkswagen Polo - tablica przyrządów
Volkswagen
Dyskretne spojlery znacznie podwyższają atrakcyjność Volkswagena Polo R-Line.
Volkswagen
Fotele Volkswagena Polo R-Line zapewniają dobre podparcie i nie są męczące podczas długich podróży.
Volkswagen
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Redakcja
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Redakcja
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jakie opony do motocykla? Podpowiadamy o czym pamiętać
    Jakie opony do motocykla? To pytanie, przed którym może stanąć wielu motocyklistów na początku sezonu. Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać.
    Problem z samochodem zastępczym. UOKiK reaguje
    Problem z samochodem zastępczym? Miało go wielu Polaków. Teraz kwestię postanowił uregulować UOKiK. Jakie są wnioski i działania?
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Pomysł Forda i Volvo
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r.? Ford i Volvo chcą wprowadzenia takiej regulacji na terenie UE. Ma dotyczyć aut osobowych i dostawczych.
    Kara za brak licencji wspólnotowej to nawet... 12 tys. zł!
    Kara za brak licencji wspólnotowej? Tak po 21 maja 2022 roku jest realna. Dokument jest wymagany podczas międzynarodowego transportu rzeczy.
    Mandat za jazdę po lesie, czyli jak dostać 500 zł grzywny
    Mandat za jazdę po lesie? Tak, jest możliwy. A do tego jego kwota okazuje się niemała! Kierowca dostanie co najmniej 500 zł.
    Wywóz auta na Ukrainę. Rośnie eksport pojazdów z Polski
    Wywóz auta na Ukrainę, czyli Ukraińcy będący w Polsce chętnie eksportują kupione u nas pojazdy. Ile pojazdów z Ukrainy przyjeżdża nad Wisłę?
    Badanie czystości powietrza? Wykonuje je... van kuriera!
    Badanie czystości powietrza może być realizowane nie tylko przez instytucje. I udowadnia to DPD. Firma wyposażyła swoje auta w specjalne czujniki.
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo?
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo? To pytanie, które w dobie rosnących cen benzyny, oleju napędowego i LPG szczególnie często zadają kierowcy.
    Rowery elektryczne. Ile kosztują, jak działają, jakie dają korzyści?
    Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością na rynku jednośladów. Co powinieneś o nich wiedzieć przed zakupem? Oto nasz poradnik.
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Jaką karę dostanie kierowca?
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Nowe przepisy weszły w życie w roku 2021. W roku 2022 w pełni usankcjonowana została kara. I wynosi...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r. No nie do końca...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r.? To pytanie często zadawane przez internautów. I choć A2 w tym rejonie powstanie, raczej nie do 2023 roku.
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu. Możliwe?
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu, czyli rząd mówi o nowych opcjach mObywatela. Aplikacja w wersji 2.0 może zaskoczyć.
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja w akcji
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja teraz zajmie się ocenieniem skali uszkodzeń i przygotowaniem wartości odszkodowania. I to w Polsce!
    Gdzie jest najwięcej wypadków? Lista powiatów.
    Gdzie jest najwięcej wypadków? To pytanie postanowił zadać sobie GUS. Odpowiadając na nie, przygotował listę najniebezpieczniejszych powiatów.
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?
    Bentley Bentayga EWB. Brytyjski SUV z długimi drzwiami
    Bentley Bentayga EWB, czyli auto, które można skonfigurować na 24 miliardy sposobów. Co wiadomo o dłuższej wersji hitowego modelu Bentley`a?
    Eko jazda dieslem. Jak oszczędzać paliwo?
    Eko jazda dieslem: czy różni się od eko jazdy benzyniakiem? O jakich zasadach powinien pamiętać kierowca? O tym opowiemy w naszym materiale.
    Licencja wspólnotowa, brak przewoźników i paraliż w Europie?
    Licencja wspólnotowa brak przewoźników. Pytanie na dziś brzmi: czy nowe przepisy mogą sparaliżować transport w Europie? Mogą. To realne widmo!
    Obowiązkowe naklejki na samochód. Mandat to 500 zł!
    Obowiązkowe naklejki na samochód? 4 maja 2022 roku w Polsce zaczął obowiązywać wzór naklejki dotyczącej strefy zeroemisyjnej.
    P-21 powierzchnia wyłączona. Mandat w roku 2022 będzie wysoki?
    P-21 powierzchnia wyłączona. Mandat w przypadku zignorowania tego znaku będzie wysoki? Zajrzyjmy do nowego taryfikatora.
    Dwucyfrowy kod prawa jazdy. Dwie cyfry to za mało!
    Dwucyfrowy kod prawa jazdy sprawia, że choć kierowcy powinny dotyczyć ograniczenia w prowadzeniu, de facto go nie dotyczą. I zaraz powiemy czemu.
    Serwis poza ASO a gwarancja. Przeglądy tylko w ASO?
    Serwis poza ASO a gwarancja. Czy niekorzystanie z usług autoryzowanych stacji oznacza problem z gwarancją? Już nie. Prezes UOKiK interweniował.
    Ukraińcy w Polsce a ubezpieczenie samochodu i... nie tylko
    Ukraińcy w Polsce a ubezpieczenie samochodu i... nie tylko. Co warto wiedzieć? Oto pięć podstawowych pytań, na które poznaliśmy odpowiedź.
    Oświadczenie sprawcy kolizji polsko-ukraińskie
    Oświadczenie sprawcy kolizji polsko-ukraińskie. W tym materiale zamieszczamy gotowy druk, który może ułatwić kierowcom rozliczenie szkody.
    Linia bezwzględnego zatrzymania P-12. Co oznacza?
    Linia bezwzględnego zatrzymania P-12. Jak się zachować w przypadku jej pojawienia się na drodze? Co powinien o niej wiedzieć kierowca?