REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna FOTO

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Audi S8 po liftingu. Choć waży 2,3 tony, sprint do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,8 s. Choć 4.0 V8 bulgocze spod maski, to nadal prawdziwa limuzyna.
rozwiń >

Audi S8 po liftingu. Dostojne, ale sportowe

Audi w modelu testowym postawiło na wyjątkowo piękne połączenie. Ciemny niebieski i czarne dodatki. Barwa jest dostojna, ale i nieco sportowa. A do tego pięknie połyskuje podczas jazdy wieczorem i jeszcze piękniej odbija długą, LED-ową brew pociągniętą przez klapę bagażnika. Na tym jednak nie kończą się akcenty, na które warto zwrócić uwagę. Bo są też szprychowe felgi 21-calowe (polakierowane na czarno) oraz chromowane, cztery końcówki układu wydechowego.

REKLAMA

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

Audi S8 ma fotele konturowe. A to dobrze, nawet bardzo!

Kabina Audi S8? Nie ma tu niczego, czego nie znałbym z ostatniego testu A8. Fotele choć mają wyraźnie sportową stylizację, zostały wykończone czerwonymi akcentami. Nadal są jednak konturowe. A to oznacza, że kierowca może wybrać np. stopień "zaciśnięcia" wzmocnień bocznych. I pomijając digitalizację, ale z ludzką twarzą, ja zwróciłem tu uwagę na dwie inne rzeczy. Pierwszą są karmazynowe pasy bezpieczeństwa. Tak, karmazynowe. Tak nazywa je Audi.

Zobacz również: Test: Audi A8 L 60 TFSI. Bo luksus może być... intuicyjny!

Drugą podsufitka i wykończenia drzwi alkantarą. Jest miła w dotyku, stanowi ukłon w stronę luksusu, który można oczekiwać po segmencie F, a do tego nawiązuje do sportowego charakteru tego auta. Sportowego, bo choć mówimy o luksusowej limuzynie, litera S pojawiająca się w nazwie nie stanowi żartu. To pełnoprawny członek sportowej rodziny Audi.

Audi S8: 4.0 + V8 + bi-turbo = 577 KM

Pod długą maską testowego Audi S8 ukrywała się 4-litrowa V-ósemka z podwójnym doładowaniem. To ten sam motor, który miało klasyczne A8. Tyle że o ile A8 oferuje 450 koni, o tyle tu benzyniak generuje już 577 koni. I stadko to jest wspierane przez 800 Nm momentu obrotowego. Momentu, który "uaktywnia się" już przy 2050 obr./min. Kolejna różnica? Tu V-osiem zdecydowanie głośniej pracuje. Nadal zachowuje się dyskretnie, ale jego bulgot jest mocniej słyszalny w kabinie. I dobrze! Napęd? Oczywiście quattro. Skrzynia? Stary i dobry tiptronic.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

W 3,8 sekundy do setki, czyli opowieść o mocy Audi S8

REKLAMA

Audi S8 przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy. Dokładnie tyle samo czasu potrzebuje RS3 lżejsze o jakieś 800 kg. Wrażenia? W RS3 po wciśnięciu pedału gazu i sekundzie zwłoki kierowca czuje eksplozję. Trochę jakby najechał na minę. W S8 sekunda zwłoki nadal się pojawia i nadal mocno wyczuwalna jest moc. Jej rozwijanie odbywa się z mniejszą dozą dramatyzmu. Tu samochód jest mocno i pewnie pchany do przodu. I tak naprawdę z taką samą stanowczością prze pewnie do prędkości maksymalnej. Granicę skali wyznacza mu jedynie ogranicznik.

To trudne do opisania. Ale kierowca w RS3 po naciśnięciu pedału gazu czuje uderzenie w plecy. Tu ma wrażenie raczej silnego, ale stanowczego naporu. Wie że ma do czynienia z siłą, którą ciężko zatrzymać.

S8 jest szybkie jak supersamochód. Tyle że mieści 5 pasażerów i 500 litrów bagażu

Audi S8 nie da się odmówić osiągów. Jeszcze kilka lat temu podobne możliwości oferowało Ferrari czy Lambo. Nie były to jednak komfortowe limuzyny mogące pomieścić nawet 5 pasażerów i 500 litrów bagażu, a małe i ciasne auta sportowe. To bez wątpienia niesamowite. I osiągi te są dostępne nie tylko przy starcie. Magią 4-litrowej V-ósemki jest to, że bez względu na to przy jakiej prędkości wciśniesz pedał gazu, moc pojawi się prawie od razu, a samochód wyrywa do przodu tak samo chętnie, jak przy starcie.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

Spalanie? Jakie spalanie? Nic nie zauważyłem jadąc Audi S8

Oczywiście 4-litry, V8, 577 koni i sportowe osiągi nie brzmią oszczędnie. I to bez wątpienia prawda. W teście auto spalało średnio 16 litrów benzyny. A i tak odnoszę wrażenie, że szacunki komputera pokładowego były raczej ostrożne... 16 litrów to sporo. Tylko w takim aucie kto by się o to czepiał. Pod wpływem osiągów i basowego bulgotu V-ósemki kierowca szybko zapomina o wskazaniach komputera pokładowego.

Bądź co bądź wynik był też tylko o litr wyższy niż w 450-konnym Audi A8 L.

Audi S8 ma piękną stylizację i piękną technologię

Testowe Audi S8 miało dwa identyczne rozwiązania jak ostatnio testowane przeze mnie A8 L. Oferowało lampy LED-owe, przy czym każda z nich składała się z około 1,3 miliona mikroskopijnych zwierciadeł. Skutek? Wieczorem na pożegnanie limuzyna fundowała mi efektowną grafikę wyświetloną reflektorem przed autem. Cudowny gadżet! Po drugie aktywne, predyktywne zawieszenie. Ono obserwuje kamerami otoczenie i przygotowuje podwozie na pokonanie przeszkód. Zawieszenie przetwarza setki informacji na minutę. Zdolności nie da mu się zatem odmówić.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

Testowe Audi S8 nie lubiło zakrętów. Czy kogoś to dziwi?

REKLAMA

Być może zawieszenie jest tak inteligentne, jak Stephen Hawking. Być może myśli szybciej niż komputery w zamontowane w serwerach Microsoftu. Niestety fizyki nie oszukają. 2,3-tonowy przedmiot o długości przeszło 5 metrów nie może lubić zakrętów i ich nie lubi. Ciasne pokonywanie łuków jest utrudnione przez gabaryty i wychylające się nadwozie. A wisienką na torcie jest granica podsterowności. Tyle że w tym punkcie trzeba zrozumieć jedno. To raczej nie lista zarzutów. To raczej kwestia pewnej świadomości przeznaczenia tego auta.

Audi S8 nie powstało po to, aby się stać torowym zwierzakiem. Taką rolę pełni RS3 czy R8. S8 ma być raczej krążownikiem. Mocnym, piekielnie szybkim, ale nadal komfortowym. Ma po prostu "prasować" asfalt na długich odcinkach. Jest trochę jak kiedyś testowane przeze mnie RS Q8. Audi S8 to mistrz sprintu. W tej kategorii zdobył złoty medal. Niezbyt dobrze jednak sprawdza się w biegu z przeszkodami. Tyle że to nadal nie odbiera mu mojej sympatii.

Zobacz również: Audi RS Q8 jest jak Bond. Będziesz wstrząśnięty, a nie zmieszany!

Ile kosztuje nowe Audi S8?

Segment F, sportowy charakter i przepastne wyposażenie. To nie brzmi tanio i tanio brzmieć nie może. Bazowo Audi S8 zostanie wycenione na nieco ponad 630 tys. zł. Tak skonfigurowany model uszczupli portfel kierowcy już o 897 370 zł. I tak astronomicznej kwoty niestety nie złagodzi nawet rata leasingowa. Przykładowa kalkulacja przygotowana przez Audi dla oferty Perfect Lease oznacza kwotę blisko 8 tys. zł brutto miesięcznie. Nadal sporo.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

Test: Audi S8 – podsumowanie:

Audi S8 to model, który niejako... stoi w rozkroku. Ma wyjątkowo komfortowe korzenie, ale też chce być pełnokrwistym sportowcem. Limuzyna waży jednak 2,3 tony. I choć jest ciężka, S8 nie okazuje się opasłe. Nie ma nadwagi, a jest raczej typem kulturysty. Ale takiego, który stawia nie tylko na masę mięśni, ale i mobilność stawów. Właśnie dlatego on nie tyle stoi w rozkroku, co z ogromną gracją wykonuje pełen szpagat. I mimo iż według fizjonomii nie ma prawa go robić, ten wychodzi mu naprawdę świetnie.

Dlatego nie mam zamiaru krytykować S8 za pewną nieporadność w zakręcie. Bo mimo wszystko w połączeniu z mocą i bulgotem V-ósemki nawet ją polubiłem. A wszystko dlatego, że S8 jest w tej całej kreacji bardzo prawdziwe. Ono po prostu takie właśnie miało być. Parafrazując tekst znanej piosenki, nie jest Rysiem Ochódzkim, ani Kubą Wojewódzkim. Jest sobą i tylko sobą. Dlatego kochajmy S8 póki jest i póki nie stało się elektryczne...

Zobacz także: Limuzyna

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA