Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna FOTO

Kuba Brzeziński
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Choć waży 2,3 tony, sprint do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,8 s. Choć 4.0 V8 bulgocze spod maski, to nadal prawdziwa limuzyna.
rozwiń >

Audi S8 po liftingu. Dostojne, ale sportowe

Audi w modelu testowym postawiło na wyjątkowo piękne połączenie. Ciemny niebieski i czarne dodatki. Barwa jest dostojna, ale i nieco sportowa. A do tego pięknie połyskuje podczas jazdy wieczorem i jeszcze piękniej odbija długą, LED-ową brew pociągniętą przez klapę bagażnika. Na tym jednak nie kończą się akcenty, na które warto zwrócić uwagę. Bo są też szprychowe felgi 21-calowe (polakierowane na czarno) oraz chromowane, cztery końcówki układu wydechowego.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Audi S8 ma fotele konturowe. A to dobrze, nawet bardzo!

Kabina Audi S8? Nie ma tu niczego, czego nie znałbym z ostatniego testu A8. Fotele choć mają wyraźnie sportową stylizację, zostały wykończone czerwonymi akcentami. Nadal są jednak konturowe. A to oznacza, że kierowca może wybrać np. stopień "zaciśnięcia" wzmocnień bocznych. I pomijając digitalizację, ale z ludzką twarzą, ja zwróciłem tu uwagę na dwie inne rzeczy. Pierwszą są karmazynowe pasy bezpieczeństwa. Tak, karmazynowe. Tak nazywa je Audi.

Zobacz również: Test: Audi A8 L 60 TFSI. Bo luksus może być... intuicyjny!

Drugą podsufitka i wykończenia drzwi alkantarą. Jest miła w dotyku, stanowi ukłon w stronę luksusu, który można oczekiwać po segmencie F, a do tego nawiązuje do sportowego charakteru tego auta. Sportowego, bo choć mówimy o luksusowej limuzynie, litera S pojawiająca się w nazwie nie stanowi żartu. To pełnoprawny członek sportowej rodziny Audi.

Audi S8: 4.0 + V8 + bi-turbo = 577 KM

Pod długą maską testowego Audi S8 ukrywała się 4-litrowa V-ósemka z podwójnym doładowaniem. To ten sam motor, który miało klasyczne A8. Tyle że o ile A8 oferuje 450 koni, o tyle tu benzyniak generuje już 577 koni. I stadko to jest wspierane przez 800 Nm momentu obrotowego. Momentu, który "uaktywnia się" już przy 2050 obr./min. Kolejna różnica? Tu V-osiem zdecydowanie głośniej pracuje. Nadal zachowuje się dyskretnie, ale jego bulgot jest mocniej słyszalny w kabinie. I dobrze! Napęd? Oczywiście quattro. Skrzynia? Stary i dobry tiptronic.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

W 3,8 sekundy do setki, czyli opowieść o mocy Audi S8

Audi S8 przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy. Dokładnie tyle samo czasu potrzebuje RS3 lżejsze o jakieś 800 kg. Wrażenia? W RS3 po wciśnięciu pedału gazu i sekundzie zwłoki kierowca czuje eksplozję. Trochę jakby najechał na minę. W S8 sekunda zwłoki nadal się pojawia i nadal mocno wyczuwalna jest moc. Jej rozwijanie odbywa się z mniejszą dozą dramatyzmu. Tu samochód jest mocno i pewnie pchany do przodu. I tak naprawdę z taką samą stanowczością prze pewnie do prędkości maksymalnej. Granicę skali wyznacza mu jedynie ogranicznik.

To trudne do opisania. Ale kierowca w RS3 po naciśnięciu pedału gazu czuje uderzenie w plecy. Tu ma wrażenie raczej silnego, ale stanowczego naporu. Wie że ma do czynienia z siłą, którą ciężko zatrzymać.

S8 jest szybkie jak supersamochód. Tyle że mieści 5 pasażerów i 500 litrów bagażu

Audi S8 nie da się odmówić osiągów. Jeszcze kilka lat temu podobne możliwości oferowało Ferrari czy Lambo. Nie były to jednak komfortowe limuzyny mogące pomieścić nawet 5 pasażerów i 500 litrów bagażu, a małe i ciasne auta sportowe. To bez wątpienia niesamowite. I osiągi te są dostępne nie tylko przy starcie. Magią 4-litrowej V-ósemki jest to, że bez względu na to przy jakiej prędkości wciśniesz pedał gazu, moc pojawi się prawie od razu, a samochód wyrywa do przodu tak samo chętnie, jak przy starcie.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Spalanie? Jakie spalanie? Nic nie zauważyłem jadąc Audi S8

Oczywiście 4-litry, V8, 577 koni i sportowe osiągi nie brzmią oszczędnie. I to bez wątpienia prawda. W teście auto spalało średnio 16 litrów benzyny. A i tak odnoszę wrażenie, że szacunki komputera pokładowego były raczej ostrożne... 16 litrów to sporo. Tylko w takim aucie kto by się o to czepiał. Pod wpływem osiągów i basowego bulgotu V-ósemki kierowca szybko zapomina o wskazaniach komputera pokładowego.

Bądź co bądź wynik był też tylko o litr wyższy niż w 450-konnym Audi A8 L.

Audi S8 ma piękną stylizację i piękną technologię

Testowe Audi S8 miało dwa identyczne rozwiązania jak ostatnio testowane przeze mnie A8 L. Oferowało lampy LED-owe, przy czym każda z nich składała się z około 1,3 miliona mikroskopijnych zwierciadeł. Skutek? Wieczorem na pożegnanie limuzyna fundowała mi efektowną grafikę wyświetloną reflektorem przed autem. Cudowny gadżet! Po drugie aktywne, predyktywne zawieszenie. Ono obserwuje kamerami otoczenie i przygotowuje podwozie na pokonanie przeszkód. Zawieszenie przetwarza setki informacji na minutę. Zdolności nie da mu się zatem odmówić.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Testowe Audi S8 nie lubiło zakrętów. Czy kogoś to dziwi?

Być może zawieszenie jest tak inteligentne, jak Stephen Hawking. Być może myśli szybciej niż komputery w zamontowane w serwerach Microsoftu. Niestety fizyki nie oszukają. 2,3-tonowy przedmiot o długości przeszło 5 metrów nie może lubić zakrętów i ich nie lubi. Ciasne pokonywanie łuków jest utrudnione przez gabaryty i wychylające się nadwozie. A wisienką na torcie jest granica podsterowności. Tyle że w tym punkcie trzeba zrozumieć jedno. To raczej nie lista zarzutów. To raczej kwestia pewnej świadomości przeznaczenia tego auta.

Audi S8 nie powstało po to, aby się stać torowym zwierzakiem. Taką rolę pełni RS3 czy R8. S8 ma być raczej krążownikiem. Mocnym, piekielnie szybkim, ale nadal komfortowym. Ma po prostu "prasować" asfalt na długich odcinkach. Jest trochę jak kiedyś testowane przeze mnie RS Q8. Audi S8 to mistrz sprintu. W tej kategorii zdobył złoty medal. Niezbyt dobrze jednak sprawdza się w biegu z przeszkodami. Tyle że to nadal nie odbiera mu mojej sympatii.

Zobacz również: Audi RS Q8 jest jak Bond. Będziesz wstrząśnięty, a nie zmieszany!

Ile kosztuje nowe Audi S8?

Segment F, sportowy charakter i przepastne wyposażenie. To nie brzmi tanio i tanio brzmieć nie może. Bazowo Audi S8 zostanie wycenione na nieco ponad 630 tys. zł. Tak skonfigurowany model uszczupli portfel kierowcy już o 897 370 zł. I tak astronomicznej kwoty niestety nie złagodzi nawet rata leasingowa. Przykładowa kalkulacja przygotowana przez Audi dla oferty Perfect Lease oznacza kwotę blisko 8 tys. zł brutto miesięcznie. Nadal sporo.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Test: Audi S8 – podsumowanie:

Audi S8 to model, który niejako... stoi w rozkroku. Ma wyjątkowo komfortowe korzenie, ale też chce być pełnokrwistym sportowcem. Limuzyna waży jednak 2,3 tony. I choć jest ciężka, S8 nie okazuje się opasłe. Nie ma nadwagi, a jest raczej typem kulturysty. Ale takiego, który stawia nie tylko na masę mięśni, ale i mobilność stawów. Właśnie dlatego on nie tyle stoi w rozkroku, co z ogromną gracją wykonuje pełen szpagat. I mimo iż według fizjonomii nie ma prawa go robić, ten wychodzi mu naprawdę świetnie.

Dlatego nie mam zamiaru krytykować S8 za pewną nieporadność w zakręcie. Bo mimo wszystko w połączeniu z mocą i bulgotem V-ósemki nawet ją polubiłem. A wszystko dlatego, że S8 jest w tej całej kreacji bardzo prawdziwe. Ono po prostu takie właśnie miało być. Parafrazując tekst znanej piosenki, nie jest Rysiem Ochódzkim, ani Kubą Wojewódzkim. Jest sobą i tylko sobą. Dlatego kochajmy S8 póki jest i póki nie stało się elektryczne...

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po naszą publikację
Instrukcje VAT. 15 praktycznych procedur dla podatników
Instrukcje VAT. 15 praktycznych procedur dla podatników
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uprawnienia straży miejskiej 2022
    Uprawnienia straży miejskiej 2022, czyli kiedy strażnik miejski może zatrzymać pojazd do kontroli, a kiedy pieszego. Czy straż miejska może legitymować?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne? Obowiązek ich stawiania jest bardzo precyzyjnie regulowany przez przepisy. Dziś przypomnimy główne zasady.
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego?
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego? To pytanie o tyle zasadnicze, że uprawnienia tej formacji są naprawdę mocno ograniczone. Sprawdźmy.
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej? Tak, taki właśnie program został zatwierdzony przez radę nadzorczą PFRON.
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych w praktyce
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych? Co oznacza? Zobaczmy o czym w praktyce mówi art. 14 pkt 8 Prawa o ruchu drogowym.
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Castrol i Sprint Power mają pomysł. Pracują nad akumulatorem, który można ładować z mocą 800 kW!
    Nowa definicja skrzyżowania. Uwaga na mandaty!
    Nowa definicja skrzyżowania obowiązuje od 21 września 2022 roku. I choć zmiana miała być kosmetyczna, może oznaczać dla kierowców mandat.
    125 tys. Yarisów Cross w Europie. Kupujemy głównie hybrydy
    125 tys. Yarisów Cross w Europie, czyli miejski crossover bije rekordy popularności. 94 proc. pojazdów opuszcza salon z silnikiem hybrydowym.
    Samochody elektryczne sposobem na kryzys energetyczny
    Samochody elektryczne. W związku z rosnącymi stawkami za prąd i brakami w dostawach gazu oraz węgla coraz więcej mówi się o kryzysie energetycznym. Jak wskazują eksperci, sposobem na niedobory prądu mogą być samochody elektryczne. Każdy z nich to potencjalny bank energii dla budynków i odciążenie dla sieci. Czy kierowcy zostaną prosumentami tak jak właściciele fotowoltaiki?
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego?
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego? Oto pytanie, które postawiliśmy przed dzisiejszym materiałem. Odpowiedź jest prosta.
    Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
    Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu?
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu? Tak, pytanie może wydawać się podchwytliwe, ale podchwytliwe nie jest. Poszukajmy zatem odpowiedzi.
    Kara za spóźniony przegląd 2022 r.
    Kara za spóźniony przegląd 2022 r.? Nowy taryfikator mandatów zwiększył mandat za to wykroczenie. Teraz wynosi on... Będziecie naprawdę zdziwieni!
    Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna FOTO
    Test: Audi S8 po liftingu. Choć waży 2,3 tony, sprint do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,8 s. Choć 4.0 V8 bulgocze spod maski, to nadal prawdziwa limuzyna.
    Samozapłon samochodu a odszkodowanie OC
    Samozapłon samochodu a odszkodowanie OC. Czyli czy gdy zapali się mój samochód, mogę liczyć na odszkodowanie z polisy OC?
    Jak zaoszczędzić na ubezpieczeniu samochodu?
    Jak zaoszczędzić na ubezpieczeniu samochodu? Szalejąca inflacja sprawia, że kierowcy coraz częściej zadają to pytanie. Jak brzmi odpowiedź?
    Droga ekspresowa S19 Dukla-Barwinek. Pozytywny wynik kontroli przetargu
    Droga ekspresowa S19. Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa) – poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus.
    Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
    Nowe Mitsubishi ASX 2023 pokazało swoją twarz. I jasne stało się to, że nowa generacja hitu sprzedaży z Japonii stanie się bliźniakiem Renault Captura.
    Odcinkowy pomiar prędkości: po jakim czasie przychodzi mandat?
    Odcinkowy pomiar prędkości: po jakim czasie przychodzi mandat? To pytanie zadawane przez kierowców. Tyle że nie tak łatwo na nie odpowiedzieć.
    Stracił prawo jazdy za punkty. Wystarczyło 18 sekund
    Stracił prawo jazdy za punkty, czyli historia kierowcy Dacii, który w 18 sekund uzbierał 29 punktów karnych. Tak działa nowy taryfikator punktów.
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Co z ciężarówkami?
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. jest pewny. Co z ciężarówkami? Choć stanowią one 4 proc. floty, odpowiadają za 34 proc. emisji CO2.
    Via Carpatia. Nowe odcinki S19 w realizacji
    Via Carpatia. Nowe odcinki drogi S19 między Radzyniem Podlaskim a Lubartowem zaczynają być realizowane. GDDKiA podpisała pierwsze umowy.
    Toyota z dużym przebiegiem? Klub ma już 2500 członków
    Toyota z dużym przebiegiem? Każdy właściciel takiego auta może się zgłosić do Klubu Rekordowych Przebiegów. Liczba członków to ponad 2500 osób.
    Ładowanie samochodu bez aplikacji i karty. BMW z nową funkcją
    Ładowanie samochodu bez aplikacji i karty? Dokładnie. BMW jako pierwszy producent samochodów wprowadza opcję Plug&Charge.
    Punkty karne za granicą. Niemcy, Czechy i Słowacja
    Punkty karne za granicą, czyli dziś sprawdzimy czy w takich krajach jak Niemcy, Czechy i Słowacja obowiązuje system punktów karnych.