REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot e-Rifter, czyli mieliśmy okazję pojeździć elektryczną wersję francuskiego kombivana. Czy takie połączenie ma szansę się sprawdzić?

Peugeot e-Rifter GT to but sportowy. Stylowy but sportowy

e-Rifter jest elektryczny, ma zeroemisyjny napęd i można go ładować z gniazdka. To jednak w pierwszym momencie nie miało dla mnie żadnego znaczenia. Powód? Spójrzcie tylko na tego kombivana! W przeciwieństwie do pierwszego Partnera zaprezentowanego w lipcu roku 1996, Rifter nie wygląda jak zminiaturyzowana wersja dostawczaka z szybami. Jest krótki, ale wysoki. Muskularny, ale mimo wszystko stonowany. No i oczywiście całą masę uroku nadaje mu wersja GT. Za jej sprawą niczym SUV ma czarne plastiki w dolnej części nadwozia, piękne i chromowane felgi oraz... urokliwy spojler nad tylną klapą.

REKLAMA

A do tego Peugeot e-Rifter GT wygląda trochę jak najnowszy model Air Maxów. A warto dodać, że buty sportowe już lata temu udowodniły, że potrafią być designerskie, modne i pasujące nawet do... garnituru! Są wygodne, ładne i praktyczne. To zatem żadna obelga.

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – pięć osób i 775 litrów bagażu

REKLAMA

Kombivanowy rodowód daje e-Rifterowi szereg zalet. Kierowca siedzi wyżej, a więc łatwiej zajmie pozycję w aucie i z niego wysiądzie. Poza tym widoczność jest wręcz idealna. Praktycznie w którą stronę kierujący by się nie odwrócił, uzyska pełen ogląd sytuacji. Nie wątpliwym plusem jest też... przestrzeń. Bo choć Rifter porusza się w ramach segmentu C, zabierze na pokład pięciu dorosłych pasażerów, a do tego nawet 775 litrów bagażu (do wysokości dachu nawet 1355 litrów!). To oszałamiający i iście rodzinny wynik!

Praktyczność? Boczne drzwi są odsuwane – kierowca doceni ten fakt na ciasnym parkingu. Aby nie unosić tylnej klapy w celu wrzucenia drobiazgu do bagażnika, auto posiada unoszoną samą szybę. A nie sposób nie wspomnieć również o ogromnej ilości schowków. Dla przykładu masywny tunel centralny to tak naprawdę jeden, wielki magazyn. W tym punkcie mam właściwie tylko jedną uwagę – kubek na kawę dla kierowcy pojawia się na szczycie konsoli po lewej stronie. Jestem praworęczny. Taka lokalizacja była zatem dla mnie nieco nie po drodze.

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Elektryczny Rifter: elektryczny, ale analogowy

Peugeot e-Rifter to model w pełni elektryczny. To jednak nie oznacza, że w kabinie pasażerskiej panuje klimat znany ze Star Treka. Jest tu zaskakująco analogowo, a jednocześnie minimalistycznie. Ilość przycisków została przez inżynierów ograniczona do minimum, a tak naprawdę najbardziej kosmiczne są dwa ekrany. Pierwszy pozwalający na sterowanie multimediami – co w XXI stanowi standard. Drugi zastępujący zegary – ale też bardzo minimalistyczny i przejrzysty. Ciekawostka? e-Rifter nie ma nawet LED-owych świateł głównych. Te są oldskulowo halogenowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Elektryczny Peugeot Rifter. Napęd jest świetnie znany

e-Rifter choć jest tylko kombivanem, okazuje się zaskakująco ładny. Większego zaskoczenia nie ma jednak w kwestii napędu. Tak, pod maską ukrywa się silnik elektryczny. To jednak dokładnie ten sam układ napędowy, który można spotkać w innych autach Stellantisa – e-208, e-2008, Corsie czy nawet Vivaro. Motor oferuje 136 koni mechanicznych i 260 Nm momentu obrotowego. Bateria ma z kolei 50 kWh pojemności. Oczywiście moc trafia na przednie koła i jest transferowana za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Jak sprawdza się ta jednostka w praktyce?

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – osiągi i zasięg na baterii

REKLAMA

Testowy Peugeot e-Rifter z całą pewnością nie był demonem prędkości. Ciężko mi jednak powiedzieć co to konkretnie oznacza – producent nie podaje czasu sprintu do 100 km/h, a ja własnych pomiarów nie wykonywałem. Jak każdy elektryk, e-Rifter dobrze przyspiesza do mniejszych prędkości. Większy problem w granicach pierwszej setki. Prędkość maksymalna została określona przez markę na 130 km/h. To mało? Być może i tak, ale zdradzę Wam pewną tajemnicę – mi na autostradzie udało się osiągnąć więcej. Zatem ogranicznik jest raczej mocno wirtualny. Zasięg? Peugeot twierdzi, że auto pokona na baterii nawet 245 do 280 km. Ja raczej ustawiłbym ten wynik bliżej jakiś 220 czy 230 km ("spalanie" wynosiło średnio 22 kWh/100 km).

220, 230 km zasięgu utrudnia jazdę w trasie. Choć da się ją zaplanować tak, aby przejeżdżać obok szybkich ładowarek – jest ich w Polsce coraz więcej. W mieście to jednak wynik wystarczający, aby jeździć nawet kilka dni bez ładowania.

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Jak się prowadzi Peugeot e-Rifter?

Testowy e-Rifter był skonfigurowany w wersji GT. To jednak jeszcze nie oznacza sportowego charakteru. Układ kierowniczy pracuje dość miękko – wartość tą kierowca doceni podczas parkingowych manewrów. Zawieszenie też jest raczej miękkie – co czuć nie tylko na nierównościach, ale i w zakręcie. Z drugiej strony Peugeot choć wysoki, ma niezbyt duży prześwit. W efekcie oferuje dobre wyważenie między komfortem i prowadzeniem.

Ile kosztuje Peugeot e-Rifter GT?

No dobrze, ale ile właściwie kosztuje testowy Peugeot e-Rifter GT? Auto w takiej specyfikacji kosztuje dokładnie 179 800 zł. Cennik elektrycznego kombinava startuje od 148 700 zł (wersja GT z dodatkowym wyposażeniem wymaga zatem dopłaty 31,1 tys. zł). I sumę tą ciężko porównać z modelem spalinowym, bo... takowego obecnie nie ma w ofercie. Za blisko 180 tys. zł kierowca otrzymuje elektryczny napęd, a do tego nawigację satelitarną, pakiet Drive Assist, przednie fotele podgrzewane, 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezkluczykowego dostępu, kamerę 360 stopni, tempomat, panel cyfrowych zegarów na ekranie 10 cali, czujnik martwego pola czy wycieraczki automatyczne.

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – podsumowanie:

Testowy Peugeot e-Rifter ujął mnie kilkoma rzeczami. Choć wywodzi się z segmentu pojazdów dostawczych, jest wyjątkowo atrakcyjny i stylistycznie zawadiacki. Co więcej, ma niezaprzeczalną ilość zalet pod kątem rodzinnej eksploatacji. Zabierze na pokład nie tylko rodziców, ale i dzieci oraz ich rowerki, wózki i walizki. Zrobi to bez najmniejszego problemu! A to tego jest miły w prowadzeniu, dobrze wyposażony oraz nie ma przerażająco wysokiej ceny. Tak, tak. Jest też elektryczny – prawie o tym zapomniałem, bo ta jego elektryczność jest mocno analogowa i nastawiona na użytkowość. W skrócie mi taki pomysł na nowoczesnego kombivana podoba się. A podobałby mi się jeszcze bardziej, gdybym miał własną ładowarkę w garażu.

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA