REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD, czyli lekka hybryda, 158 koni mocy, czteronapęd i... jeden z lepszych SUV-ów dostępnych obecnie na rynku.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. A ten kolor to skąd?

Nowy Nissan Qashqai już dwukrotnie gościł w naszej sekcji testy. Tym razem w nasze ręce trafił jednak egzemplarz posiadający i przekładnię automatyczną, i czteronapęd. A do tego wykończony wiśniowym i nieco dziadkowym kolorem oraz charakterystyczne dla wariantu Tekna 19-calowe felgi aluminiowe. I choć ja wybrałbym inny lakier oraz postawił na wersję Tekna+ z dużo piękniejszymi, 20-calowymi felgami aluminiowymi, jedno Qashqaiowi nadal muszę przyznać. Wygląda po prostu świetnie.

REKLAMA

O designie nowego Nissana Qashqaia więcej przeczytasz tutaj: Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai to auto dla rodziny!

Bez względu na inny układ napędowy, w nowym Qashqaiu poza designem nie zmieniła się jedna rzecz. Świetnie zaplanowane wnętrze! Nissan jest rodzinnie przestronny. Cztery dorosłe osoby zajmą tu wygodną pozycję. A do tego plastiki są pokryte miękkim materiałem i świetnie spasowane oraz samochód dosłownie "ocieka" wyposażeniem. Japończycy montują audio Bose, kamerę 360 stopni, ekran zamiast zegarów, bezkluczykowy dostęp czy blisko 11-calowy head-up. Standardem jest też pełen pakiet systemów bezpieczeństwa oraz tylne drzwi... które otwierają się do kąta 90 stopni.

Testowa wersja to Tekna. A to oznacza, że pojemność bagażnika w jej przypadku to 479 litrów. Wynik nie powala na kolana, ale jest więcej niż wystarczający.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 1.3 turbo, automat i 4x4

Zarówno o designie, jak i wnętrzu nowego Qashqaia bardzo dużo powiedziałem w moich poprzednich testach. Sporo powiedziałem też o silniku. Pod pięknie ukształtowaną maską Qashqaia spoczywa 1.3-litrowy, 4-cylindrowy i doładowany benzyniak o mocy na poziomie 158 koni mechanicznych. Jako że z czteronapędem parowana jest automatyczna przekładnia Xtronic, kierowca ma do dyspozycji 270 Nm momentu obrotowego – to o 10 Nm więcej niż w manualu. Dane techniczne? Sprint do pierwszej setki trwa 9,9 sekundy. Optymalny wynik. Prędkość maksymalna to 199 km/h. Spalanie wynosi zdaniem producenta około 7 litrów paliwa. W moim teście było o jakiś litr wyższe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai 4WD: napęd działa dużo sprawniej i szybciej

REKLAMA

Jak działa japoński czteronapęd? Qashqai nie potrzebuje układu permanentnego. 4x4 nie jest zatem stałe. Tylną oś dołącza sprzęgło i reaguje ono w przypadku poślizgu jednego z kół. Japończycy mocno popracowali nad pracą sprzęgła. W stosunku do poprzednika, załącza ono napęd na cztery koła pięciokrotnie szybciej. Potrzebuje do tego zaledwie 0,2 sekundy. To ma poprawić trakcję auta w trudnych warunkach drogowych i sprawić, że kierowca bezpieczniej będzie mógł jeździć m.in. zimą czy na mokrej nawierzchni. I nie jest to jedynie dmuchanie na zimne. Qashqai AWD sprawdzi się np. na oblodzonych uliczkach osiedlowych zimą.

Zalety? Nissan Qashqai Xtronic 4WD nie jest mocno paliwożerny. Umówmy się, że nawet 8 litrów na setkę w cyklu mieszanym w aucie tej wielkości i z takimi możliwościami transportowymi to nie jest dużo. Dodatkowo w mieście silnik pracuje praktycznie bezdźwięcznie. Na drodze krajowej kierowca słyszy delikatny szum. Głośniej w kabinie robi się dopiero na autostradzie – ale też winny temu jest raczej pęd powietrza, a nie ryk silnika. Wady? Nadal nie jestem zwolennikiem bezstopniowego Xtronica. Albo bezzasadnie utrzymuje silnik na wirtualnym biegu, albo ze sporym opóźnieniem reaguje na wciśnięcie gazu. Tylko przy napędzie 4x4 nie mam wyjścia. Qashqai 4WD nie występuje bez automatu.

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

O automatycznej przekładni nowego Qashqaia więcej przeczytasz tutaj: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Test: Nissan Qashqai – to nie SUV. To kompakt na szczudłach

Niewątpliwą zaletą nowego Qashqaia jest prowadzenie. Resorowanie jest raczej sztywne (ale nie hałasujące na nierównościach), a układ kierowniczy precyzyjny (i sparowany z grubą oraz mięsistą kierownicą świetnie leżącą w dłoniach i efektownie spłaszczoną u dołu). To wszystko sprawia, że Nissan nie prowadzi się jak SUV-y czy... dotychczasowe Qashqaie. On zachowuje się na drodze zupełnie tak, jakby należał do segmentu kompaktowego i miał dużo mniejszy prześwit.

Ile kosztuje Nissan Qashqai 4WD?

Na koniec mam jeszcze jedną dobrą informację. Nowy Qashqai jest przestronny, całkiem dynamiczny, oszczędny i świetnie wyposażony. A do tego pomimo obecności automatycznej przekładni i czteronapędu, rozsądnie wyceniony. Wersja testowa kosztuje 179 200 zł ze wszystkimi dodatkami. I żeby pokazać wam jak dobrą ceną jest taka kwota, powiem tylko że Tiguan z napędem AWD i silnikiem 2.0 TSI (tak, mocniejszym, ale w słabszym nie ma 4x4) w wersji Elegance i bez wszystkich dodatków kosztuje bazowo już 177 590 zł.

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD – podsumowanie:

W tytule nie bez przyczyny pojawił się zapis, że czteronapęd stanowi wyłącznie dodatkową zaletę nowego Qashqaia. Bo tak właśnie jest. To jedynie uzupełnienie i tak długiej listy plusów, która sprawia że tym autem za każdym razem jeździło mi się świetnie. Na tyle świetnie, że zdecydowanie bardziej wolę go np. od Tiguana. Ma więcej emocji, jest bardziej przemyślany i w przeciwieństwie do niemieckiego rywala nie jest tak zimny. Oczywiście, przekładnia Xtronic mogłaby szybciej reagować na gaz, a silnik mieć więcej mocy. W aucie rodzinnym takie wartości schodzą jednak na drugi plan.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA