Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie o tym aucie są różne. I choć jestem świadomy wad tego modelu, "Groszek" skradł moje serce. Ja jestem na tak.

Nowy Fiat 500: elektryczny i jeszcze... piękniejszy!

"Stary Fiat 500" jest piękny. Nowy Fiat 500 wynosi jednak pojęcie piękna na kolejny poziom. I serię ciekawych dodatków kierowca znajdzie już w przedniej części nadwozia. Absolutnie cudowne są okrągłe lampy ze światłami do jazdy dziennej zarysowanymi na... powierzchni maski. Poza tym spodobały mi się boczne kierunkowskazu, które mając w nosie ograniczenia aerodynamiczne, wystają poza obrys nadwozia. Warte każdej złotówki z dwuipółtysięcznej dopłaty są też 17-calowe felgi z diamentowym szlifem, a do tego spodobała mi się srebrna listwa akcentowa podkreślająca wytłoczenie idące pod linią szyb.

Trójwarstwowy lakier? W nowym Fiacie 500 proszę bardzo. Niestety nie należy od do tanich dodatków. Dopłata to aż... 8000 zł. I choć ma on barwę niebieskawą, ja nazwałem nową Pięćsetkę "Groszek". Czemu? Bo jest tak mały i zwinny!

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Fiat 500: mały, zwinny i zmyślny

Nowy Fiat 500 czasami wygląda na miłego, a czasami na wkurzonego. Włosi zadbali jednak o to, aby oryginalna stylizacja została uzupełniona akcentem... technologicznym. Przykład? Klamki. Tak, kierowca wsiadający do auta musi nacisnąć "język", ale on odblokowuje elektryczny zamek. Podczas wysiadania z kolei do otwarcia drzwi służy przycisk – który wygląda trochę jak przyciski stosowane w autobusach. Zaraz, zaraz, co jednak się stanie, gdy przycisk ulegnie awarii? Włosi pomyśleli i o tym. W dolnej części drzwi umieszczona została dźwignia awaryjna. Nietuzinkowe są także dźwięki. Nowa Pięćsetka wita i żegna kierowcę melodyjką, a do tego otrzymała specjalny odgłos pracy silnika.

Elektryczny Fiat 500, czyli groszek ze stylową kabiną

Stylowa aparycja "Groszka" została uzupełniona równie stylową kabiną. Kierownica jest dwuramienna i świetnie pasuje do obłego daszka zegarów. Zegary choć elektroniczne, pamiętają o układzie klasycznym. Konsola z kolei to zestaw przycisków, które są tak samo czytelne, jak eleganckie. I designu całości nie psuje nawet ekran wtopiony w deskę rozdzielczą. Dobrym pomysłem jest skrócenie tunelu centralnego – nie łączy się z konsolą. W zamian ukrywa serię schowków i podłokietnik. Mało praktyczny jest wyłącznie uchwyt na kubki ukryty pod roletą – znajduje się zbyt głęboko, przez co naprawdę ciężko wyjąć z niego kawę zakupioną na stacji benzynowej.

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Oczywiście Włosi nie byliby Włochami, gdyby nie zaliczyli kilku wpadek. Za płachtą materiału przypominającą moskitierę z marketu ukrywa się szyberdach – ten niestety nie jest otwierany. Poza tym jakość materiałów nie jest najlepsza. Plastiki w 80 proc. są twarde, a "skórze" użytej do obicia kierownicy genetycznie jest najbliżej chyba do... plastikowych butelek. Plastikowy jest też materiał na fotelach – to jednak zrozumiałe i całkiem fajne akurat, bo plastik ten jest wyławiany z oceanów. Co jeszcze może się nie do końca podobać? Mało przemyślana ergonomia. Dla przykładu głośność pracy radioodbiornika kierowca może regulować przyciskami pod kierownicą, na tunelu centralnym i na powierzchni ekranu. Czemu w aż tylu miejscach?

Elektryczny Fiat 500 ma 3,6 metra długości i waży aż 1,3 tony!

Nowy Fiat 500 ma nieco ponad 3,6 metra długości. To przeszło 60 cm więcej od modelu produkowanego od końca lat 50. i prawie 9 cm więcej od Pięćsetki, która była składana m.in. w Tychach. I choć miejski Fiat wyraźnie urósł, nadal jest drogowym minimalistą. Ma niewielkie nadwozie, które w warunkach ruchu miejskiego niezwykle łatwo zaparkować. Niestety choć nowy 500 wygląda trochę jak powiększone pudełko po butach, w tym samym czasie nie jest przesadnie lekki. Sam pojazd waży blisko 1,3 tony. To niemało! Skąd taka masa? Jej prowodyrem jest w dużej mierze litowo-jonowa bateria i napęd elektryczny.

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Nowy Fiat 500: czy 118 koni wystarczy?

Pod przetłoczoną maską stylowej Pięćsetki pracuje silnik elektryczny z magnesami trwałymi połączony z 1-biegową przekładnią elektryczną. Oferuje on 118 koni mechanicznych i 220 Nm momentu obrotowego. Osiągi? "Groszek" przyspiesza do pierwszej setki w 9 sekund. To świetny wynik. Jeszcze lepiej wygląda jednak czas przyspieszenia do 50 km/h. Na osiągnięcie takiej prędkości mały Fiacik potrzebuje już bowiem tylko... 3,1 sekundy. Przez to wydaje się naprawdę dynamiczny – widziałem zdziwione miny kierowców BMW i Mercedesów jak pierwszy wyrywałem spod świateł! Prędkość maksymalna nie imponuje – jak w każdym innym elektryku – i wynosi 150 km/h.

Ile "spala" elektryczny Fiat 500?

Samochód elektryczny to też... bateria. Nowy Fiat 500 posiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 42 kWh, przy czym robocza pojemność to już 37,2 kWh. Zasięg? Włosi twierdzą, że samochód w cyklu mieszanym pokona 321, a w mieście nawet 460 km. I takie wyniki mogę podsumować tylko w jeden sposób. Przesadny optymizm! W mieście samochód "spalał" mi ponad 20 kWh prądu. Co ciekawe, najniższy wynik osiągnąłem w trasie – wtedy zapotrzebowanie na energię wynosiło nieco ponad 17 kWh. W efekcie po naładowaniu Pięćsetka wskazywała na zasięg wynoszący 260 km – i przy ostrożnej jeździe taką właśnie wartość uznałbym na bliską maksimum.

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Elektryczny Fiat 500 jest dość ciężki. Powiedziałem już o tym. Całe szczęście masy tej nie czuć przesadnie w czasie jazdy. A nawet jeżeli, to poprawia ona... właściwości jezdne. Tak, Pięćsetka nadal jest niewielka i zwinna. Z drugiej strony nieco mocniej stąpa po ziemi. A to coś, co kierowca doceni w czasie jazdy w zakręcie. To także coś, co sprawia że choć auto ma aż 220 Nm momentu obrotowego, da się nim jeździć bez wiecznego buksowania kołami. W zakręcie sprawdza się też układ kierowniczy. Pracuje z wyraźnym oporem, przez co poprawia pewność wykonywanych manewrów.

Ile kosztuje elektryczny Fiat 500? Tanio nie jest...

Nowy Fiat 500 nie jest petardowo wykonany, ma też pewne słabości na polu funkcjonalności, zasięgu czy zużycia energii. Wady te nie robią jednak na mnie większego wrażenia. Pokochałem "Groszka" i mogę to powiedzieć z pełną odpowiedzialnością tych słów. Skradł moje serce zwinnością, wyjątkową dynamiką jazdy w mieście, pewnym prowadzeniem i urodą. Niestety jest pewna wada, której zignorować nie mogę. Bo egzemplarz wyposażony w perłowy lakier trójwarstwowy, diamentowe felgi, LED-owe światła, stację multimedialną i szereg dodatków zostanie wyceniony przez Fiata na dokładnie 161 900 zł... Tak, cennik startuje od 99 500 zł. Za tą kwotę auto będzie miało jednak 95 koni mocy i dużo gorsze wyposażenie.

Dobra informacja? Kwotę można obniżyć o 18 750 do 27 000 zł. Nowy Fiat 500 łapie się bowiem w program rządowych dopłat "Mój elektryk".

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Fiat 500 elektryczny – podsumowanie testu:

Nie chodzi o to, że nowy Fiat 500 jest po prostu drogi. Chodzi o to, że Fiat 500 jest drogi w każdej kategorii porównawczej – zarówno jako elektryk, jak i auto lifestylowe. Za podobną kwotę można kupić nieźle wyposażonego Leafa, ale także ciekawego konkurenta pochodzącego z koncernu Stellantis – mam na myśli niewiele mniej stylowego i zdecydowanie bardziej praktycznego Peugeota e-2008. Poza tym w zasięgu kupującego znajduje się także elektryczne MINI. Wniosek? Z nowym Fiatem 500 jest trochę jak z torebką od Gucci`ego. Jest stylowa i idealnie dopełnia stylizację, ale jej cenę jest w stanie przełknąć tylko ten, kto jej pożąda.

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Komplet: Podatki 2022 cz. 1 i cz. 2 (książka + PDF)
Komplet: Podatki 2022 cz. 1 i cz. 2 (książka + PDF)
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(2)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • fuck the duck
    2022-01-27 17:46:00
    "Oczywiście Włosi nie byliby Włochami, gdyby nie zaliczyli kilku wpadek". Całe szczęście, że w Polsce nie projektuje się samochodów - oczyma duszy widzę święte oburzenie i protesty MSZ, gdyby w jakimś równie mało znaczącym portalu we Włoszech (albo nie daj Boże w Niemczech) ukazał się taki komentarz o Polakach...
    0
  • jacek placek
    2022-01-22 02:11:39
    Nie dość, że Fiat, to jeszcze nikt nie będzie tego kupował, bo elektryczne. Strzał w kolano.
    1
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jeep Compass 4xe: test amerykańskiego SUV-a z hybrydą plug-in
Jeep Compass 4xe: test ujawnił kilka słabości amerykańskiego SUV-a, ale też uwydatnił największą jego zaletę. Jak zatem ocenić tą hybrydę plug-in?
Nissan Juke Kiiro: Batman by się nie powstydził!
Nissan Juke Kiiro to efekt współpracy marki i wytwórni Warner Bros. Tym samym grzeczny crossover do miasta trafił do niegrzecznego świata Batamana.
Drożejący prąd: ładowanie auta elektrycznego nieopłacalne?
Drożejący prąd: ładowanie auta elektrycznego stanie się mniej opłacalne? Sprawdźmy jak zmienił się koszt ładowania, a jak koszt tankowania.
Sprzedaż BMW w Polsce. Marka dominuje w segmencie premium
Sprzedaż BMW w Polsce? Marka postanowiła podsumować wyniki osiągnięte w roku 2021. Wnioski? Marka dominuje w segmencie premium.
Volkswagen Amarok 2022: nowy pick-up zachowa silnik V6
Volkswagen Amarok 2022, czyli Niemcy szykują się do premiery nowego pick-up`a. Co o nim wiadomo? Z pewnością zachowa diesla V6!
Polska stacja ładowania elektryków? Moc do 150 kW!
Polska stacja ładowania elektryków, czyli firma ZPUE S.A. zaprezentowała ładowarkę do aut elektrycznych, która oferuje moc do 150 kW.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM. Alfa, czyli stylowa. Giulia, czyli sedan. Quadrifoglio V6, czyli sport i silnik Ferrari. To brzmi dobrze...
Rejestracja samochodu bez zmiany tablic od 31 stycznia 2022 r.
Rejestracja samochodu bez zmiany tablic? Kierowcy wreszcie doczekali się zmiany. Nowość wejdzie w życie 31 stycznia 2022 roku.
Samochody z fabrycznym LPG 2022 r. Oto lista!
Samochody z fabrycznym LPG 2022 r., czyli dziś sprawdzimy oferty producentów dla osób stawiających na tanią jazdę. Oto konkretna lista ofert.
Rynek aut używanych w 2021. Jak go podsumować?
Rynek aut używanych w 2021, czyli raport carVertical. Spostrzeżenia? Zmorą nadal jest cofanie liczników, BMW są często po kolizji, a Skody... kradną!
Przegląd samochodu: cena 2022? Czy ulegnie zmianie?
Przegląd samochodu: cena 2022? Czy szykują się zmiany stawek? Ministerstwo Infrastruktury odpowiada na wniosek RPO.
Wpływy z mandatów 2022. Na co zostaną wydane?
Wpływy z mandatów 2022. Kary dla kierowców wzrosły nawet 10-krotnie. Jaką sumę to da w perspektywie roku? I na co pójdą te pieniądze?
Jazda po alkoholu 2022. Nowe kary dla kierowców!
Jazda po alkoholu 2022, czyli dziś sprawdzimy nowy taryfikator mandatów pod kątem kar dla nietrzeźwych kierowców.
Kryzys w branży moto? U Japończyków i Koreańczyków nie!
Kryzys w branży moto? Nie wszędzie. Co szóste nowe auto to Toyota. Hyundai urósł o blisko 46 proc., a Lexus ma za sobą najlepszy rok w historii.
Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test
Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test. Testy jakich modeli zrobiły na nas największe wrażenie w zeszłym roku?
Bezpieczne ferie 2022: o czym pamiętać?
Bezpieczne ferie 2022 – to jedno z haseł, pod którymi działania prewencyjne rozpoczyna policja. O czym pamiętać podczas wyjazdu?
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Fiat 500 elektryczny: opinie o tym aucie są różne. I choć jestem świadomy wad tego modelu, "Groszek" skradł moje serce. Ja jestem na tak.
System e-TOLL. e-płatności to jedno. Po co powstał e-TOLL?
System e-TOLL powstał po to, aby ułatwić życie kierowcom i KAS. Choć intuicyjność ciśnie się na usta, jest kolejne słowo. Cwaniactwo. Co to znaczy?
Mandaty 2022: kierowcy mają sposób. Jadą wolniej z... Yanosikiem
Mandaty 2022: to jedno z bardziej nośnych haseł w motoryzacji. Wysokość kar wzrosła. Kierowcy znaleźli jednak na nie sposób.
Volkswagen Taigo: cennik SUV-a coupe startuje od 87 190 zł
Volkswagen Taigo: cennik pierwszego w historii marki "SUV-a" coupe został właśnie opublikowany. Zakup Taigo oznacza wydatek co najmniej 87 190 zł.
Test: DS 9 PureTech 225 – nie premium, on ma swoją własną klasę
Test: DS9. O tym aucie można przeczytać, że na siłę pcha się do segmentu premium. Dziś wiem, że to nie jest prawda. Bo DS tworzy swoją własną klasę.
Co odwołuje znak zakaz zatrzymywania się i postoju?
Co odwołuje znak zakaz zatrzymywania się i postoju? Przepisy wskazują wyraźnie, że... m.in. najbliższe skrzyżowanie. Jest jednak więcej przypadków.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC, czyli lekka hybryda i automatyczna przekładnia. I choć napęd jest dobry, to nie on jest największa zaletą auta.
Pęknięta szyba przednia w rogu. Czy da się ją naprawić?
Pęknięta szyba przednia w rogu, czyli dziś opowiemy o popularnym zimą scenariuszu. Kamień uderza w szybę, ta pęka, a kierowca zostaje z problemem.
System E – Toll dla samochodów osobowych. Ułatwienie?
System E – Toll dla samochodów osobowych. Ułatwienie? No właśnie głosy są podzielone. Bo działanie systemu pozostawia nieco do życzenia.